صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و نه - ۲۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و نه - ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

برخی حرف‌ها فقط حاشیه‌سازی است

احمدی: سپاهان حساب شده پیش برود

اکبر منتشلو
روزنامه نگار

رحمان احمدی دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان،  این روزها بیشتر خارج از گود فوتبال را پیگیری می‌کند و فرصت کافی برای پرداختن به موضوعات داغ این ورزش را دارد. او که سابقه بازی در تیم ملی،  پرسپولیس،  سایپا و... را دارد،  همچنان خود را سپاهانی می‌داند و با تعصب شرایط زردپوشان اصفهانی را دنبال می‌کند. احمدی حرف‌هایی در‌باره این روزها و بازار داغ فوتبال دارد.
 
می‌دانیم برای شما خوشایند نیست،  اما مجبور هستیم از این شروع کنیم که سپاهان باز هم قهرمان نشد و به سال‌های دوری این تیم از جام یک سال دیگر اضافه شد.
این واقعاً ناراحت کننده است،  بخصوص برای امثال من که عمری را در این تیم گذرانده‌ام و البته برای هواداران که سال‌هاست منتظر قهرمانی تیم‌شان هستند.  به هر حال سپاهان فصل گذشته شانس قهرمانی داشت،  اما با از دست دادن امتیازات چند بازی نه چندان مهم،  از این موضوع دور شد.
در حال حاضر بازار نقل و انتقالات بسیار داغ است و البته ارقامی هم که مطرح می‌شود،  سرسام‌آور شده است،  چه نظری در این باره داری؟
اینکه بازار نقل و انتقالات داغ است،  طبیعت فوتبال است و معمولاً تیم‌ها در این دوره تلاش می‌کنند بسته به توان‌شان بهترین خریدها را داشته باشند که فقط مباحث مالی مطرح نیست و خیلی از بازیکنان گاهی اعتبار تیم برایشان مهمتر از مبلغ قراردادشان است.
در‌باره مبالغ هنگفتی که مطرح می‌شود،  چه نظری داری؟
خیلی وقت‌ها این مبالغ فقط در حد حرف باقی می‌ماند و فوتبالیست به حق خودش نمی‌رسد،  هرچند ممکن است برخی بازیکنان به بیش از حق‌شان هم برسند،  اما در فوتبال مثلاً حرفه‌ای ما،  نه قراردادها حرفه‌ای است و نه رفتارها.
البته این حرف‌ها در خصوص سپاهان به عنوان یک تیم صنعتی بیشتر وجود دارد و برخی‌ها معتقد هستند که سپاهان مبالغ هنگفتی پرداخت می‌کند.
بسیاری از این حرف‌ها که می‌شنوید،  فقط حاشیه‌سازی است،  در طول سال‌های گذشته هم از این حرف‌ها بوده است،  اما مطمئن باشید که سپاهان هم در حد و اندازه خیلی از تیم‌های دیگر هزینه می‌کند و البته در پرداخت قرارداد بازیکنان خوش قول‌تر هستند.
نقل و انتقالات را برای سپاهان چطور می‌بینی،  سپاهان در جذب بازیکنان مورد نظر موفق بوده است؟
تا اینجای کار به نظر می‌رسد موفق بوده است،  حفظ سرمربی فصل گذشته یکی از گزینه‌ها و کارهای خوب سپاهان بود.  به نظرم این سرمربی می‌تواند با شرایط بهتری به کارش ادامه دهد. از طرف دیگر شناخت خوبی هم روی بازیکنان ایرانی پیدا کند و در جذب بازیکنان نشان داد که حساب شده،  بازیکن به خدمت می‌گیرد. هرچند به هر حال رقابتی بین برخی تیم‌ها برای جذب بازیکنان خوب وجود دارد که نمی‌شود به ایده‌آل‌ها دست پیدا کرد. اما سپاهان بسته به نیازش در حال جذب بازیکنان است.
فکر می‌کنی این تیم چطور بازیها را شروع کند و آیا در این فصل موفق می‌شود انتظارات هوادارانش را برآورده کند؟
به نظرم سپاهان این فصل را بهتر از فصل گذشته شروع کند و پیش ببرد. همانطور که گفتم  سرمربی سپاهان تجربه خوبی کسب کرده و به طور حتم اندک اشتباهات فصل گذشته را جبران خواهد کرد و امیدوارم سپاهان با شروع حساب شده و منطقی در لیگ بیست و سوم،  آرزوی هوادارانش را برآورده کند.
شرایط خودت چطور است،  انگار حسابی از فوتبال دور شدی؟
نه اتفاقاً این روزها حسابی با فوتبال سرگرم هستم و در حال سپری کردن دوره‌هایی هستم که برای آینده به دردم خواهند خورد. هر چند ظاهراً سر نخواستن ما دعوا است!
اینطور نیست،  شما تجربیات بسیار خوبی دارید که بخش زیادی از آن در تیم ملی است و می‌تواند کمک حال هر تیمی باشد.
شما لطف دارید،  امیدوارم روز به روز شاهد موفقیت‌های فوتبال کشورمان باشیم،  واقعیت این است که هواداران فوتبال با ضعف فوتبال غمگین و با موفقیت‌های آن خوشحال هستند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی