صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و هشت - ۲۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و هشت - ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

شروع اردوی جهانی پولادمردان در بابلسر

تلاش آخر برای نبرد نهایی

رضا عباسپور
روزنامه نگار
اردوی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در آکادمی ملی المپیک،  بعد از رکوردگیری و حواشی که بابت ماجرای حذف و خط خوردن کیانوش رستمی از لیست مسافران جهانی (گزینشی بازی‌های المپیک 2024 پاریس) پیش آمد،  خیلی آرام و بی‌حاشیه برای اردونشینان وزنه‌برداری تمام نشد. اما نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری با استراحت کوتاهی که به ملی‌پوشان داد،  آنها را برای حضور در مرحله جدید اردویی تیم ملی وزنه‌برداری که از ابتدای هفته جاری در شهر بابلسر و استان مازندران آغاز شده است، آماده کرد. حالا وزنه‌برداران ملی‌پوش کشورمان در اردوی سطح دریای خود دست به وزنه می‌شوند تا زور آخر خود را برای حضوری درخشان و نبرد نهایی در رقابت‌های جهانی 2023 ریاض عربستان به وزنه‌ها بزنند.
 تلاش سلطانی و جوادی برای
پر کردن جای خالی کیانوش
قطعاً یکی از اوزان المپیکی که مشخص شدن تکلیفش (مخصوصاً بعد از حذف و خط خوردن کیانوش رستمی از اردوی جهانی) این روزها برای نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بسیار حایز اهمیت است،  دسته وزنی المپیکی 89 کیلوگرم است. وزنی که قطعاً ما در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی پیش‌رو کار بسیار دشواری برای تصاحب مدال،  امتیازآوری و کسب سهمیه ورودی المپیک پاریس در آن پیش‌رو داریم. حضور مدعیان قدرتمند چشم‌بادامی و اروپایی در این دسته وزنی بدون تردید کار را برای ستاره‌های جوان کشورمان سخت و دشوار می‌کند. حسین سلطانی طبق گفته سرمربی تیم ملی، احتمالاً قرار است وزنش را تغییر داده و در مسیر پیش‌رو با آمدن به دسته وزنی 89 کیلوگرم او هم یکی از امیدهای این دسته وزنی برای تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان باشد. سلطانی قطعاً یکی از وزنه‌برداران پرامید کشورمان است که تا‌کنون در رویدادهای گزینشی قبل،  در دسته وزنی 81 کیلوگرم روی تخته رفته است. او حالا اگر به دنبال رقابت با میرمصطفی جوادی مدعی اصلی کسب سهمیه المپیک و دوبنده تیم ملی در دسته وزنی 89 کیلوگرم است،  چاره‌ای ندارد جز اینکه با افزایش وزنش،  همزمان رکوردهای خود را نیز ارتقا داده تا بتواند حرفی برای گفتن در این دسته وزنی المپیکی باشد. هرچند اینطور به نظر می‌رسد که اگر ما بتوانیم سهمیه‌ای در دسته وزنی المپیکی 89 کیلوگرم کسب کنیم،  مطمئناً با توجه به شرایط آمادگی و رتبه‌بندی المپیکی،  جوادی به نسبت رقیب جوانش،  شانس بیشتری برای المپیکی شدن دارد. اما با تمام این تفاسیر باید منتظر ماند و دید که بعد از پایان اردوی ساحلی وزنه‌برداران در بابلسر چه شرایطی در رکوردگیری بعدی تیم ملی وزنه‌برداری قبل از اعزام به جهانی ریاض برای این دو ملی‌پوش و دسته وزنی 89 کیلوگرم رقم می‌خورد. اما احیاناً اگر نتوانیم به هر دلیلی سهمیه المپیکی و مدال جهانی را در این دسته وزنی کسب کنیم،  مطمئناً شاید بعد از رقابت‌های جهانی عربستان،  حسرت عجله کردن بابت حذف غیرمنتظره کیانوش رستمی از اردوی جهانی را بخوریم.
 آسیب‌دیدگی شریفی
بعد از مهار وزنه 210 کیلوگرمی
بدون شک کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری برای کسب 3 سهمیه کامل ورودی پولادمردان به بازی‌های المپیک 2024 فرانسه نگاه ویژه‌ای به وزنه‌برداران مدعی اوزان 89،  102 و 102+ کیلوگرم دارند.
سوای میرمصطفی جوادی و حسین سلطانی در دسته وزنی 89 کیلوگرم،  قطعاً نواب نصیرشلال و دستیارانش نگاه ویژه‌ای به رضا دهدار و رسول معتمدی دو ستاره دسته وزنی 102 کیلوگرم و آیت شریفی،  علیرضا یوسفی و علی داودی ملی‌پوشان شایسته دسته وزنی فوق سنگین که اوزان المپیکی در پاریس نیز به شمار می‌روند دارند.
بی‌تعارف دهدار در شرایط فعلی خیلی آماده‌تر و سرحال‌تر از رسول معتمدی جوان و باانگیزه است که به تازگی از بند مصدومیت رها شده است. اما بازهم باید منتظر ماند و دید که رسول معتمدی آیا می‌تواند از تجربه جهانی خود استفاده کرده و تا قبل از شروع بازی‌های المپیک 2024 پاریس،  از نظر رکوردی به شرایط آرمانی برای مدال‌آوری در فرانسه برسد،  یا آنکه او حریف رضا دهدار آماده و سرحال نمی‌شود و مجبور است با بازی‌های المپیک پاریس وداع کند؟ آیت شریفی در رکوردگیری تیم ملی پس از مهار وزنه 210 کیلوگرمی در حرکت یکضرب که یک اتفاق جالب توجه و روحیه‌بخش برای این وزنه‌بردار جوان و کادرفنی بود،  اندکی از ناحیه دست مصدوم شد و آسیب دیده است.
اما او هم مثل علیرضا یوسفی دیگر فوق‌سنگین کشورمان که در رقابت‌های آسیایی کره جنوبی مصدوم شد و در حال حاضر مشغول درمان آسیب‌دیدگی خود است،  قطعاً جزو امیدهای اصلی نصیرشلال در مسیر پیش رو برای کسب مدال در رقابت‌های جهانی 2023 عربستان،  بازی‌های آسیایی 2023 هانگژوی چین و نهایتاً کسب سهمیه ورودی المپیک 2024 پاریس هستند.
کنار این 2 ملی‌پوش جوان،  علی داودی نایب قهرمان دسته فوق‌سنگین بازی‌های المپیک 2021 توکیو نیز یکی دیگر از چهره‌های شاخص این وزن المپیکی است که کادرفنی روی او نیز برای درخشش در مسیر پیش رو حساب ویژه‌ای باز کرده است.

ZOOM

کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری برای اینکه شرایط بدنی ملی‌پوشان با وضعیت آب و هوایی ریاض و کشور عربستان اندکی تطابق پیدا کند،  تصمیم گرفتند تا مرحله جدید اردوی آماده‌سازی پولادمردان را در استان مازندران و شهر ساحلی بابلسر برقرار کنند. شهری که بواسطه آب و هوای شرجی که در فصل تابستان دارد و هم‌سطح بودنش با دریا،  تقریباً شبیه به شرایط آب و هوایی ریاض است. به همین دلیل این مرحله از اردو می‌تواند اتفاق خوبی برای اردونشینان بابت آماده شدن وضعیت بدنی و رکوردی آنها برای حضوری قدرتمند در رقابت‌های جهانی ریاض (گزینشی بازی‌های المپیک 2023 پاریس باشد.»

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی