صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

نکاتی از قهرمانی انگلیس در جام ملت‌های زیر 21 سال اروپا

غرش شیرهای جوان

شیرهای جوان بعد از ارائه یک نمایش خیره‌کننده در گرجستان حالا فاتح فوتبال اروپا در رده سنی زیر21 سال هستند. انگلیس عنوان قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های اروپای زیر 21 سال را با پیروزی مقابل اسپانیا به دست آورد. کورتیس جونز، هافبک لیورپول تنها گل انگلیس را در چهارمین دقیقه از وقت‌های اضافه نیمه اول به ثمر رساند. اشلی کول، ستاره سابق چلسی که حالا در کادر فنی تیم زیر 21 سال حضور دارد نیز در کنار زمین جنجال‌ساز شد و درگیری‌ای بین نیمکت دو تیم ایجاد کرد که منجر به اخراج خودش شد. اسپانیا در آخرین ثانیه‌های بازی، دقیقه 9+90 صاحب ضربه پنالتی شد و به نظر می‌رسید بازی به تساوی کشیده شود اما جیمز ترافورد، دروازه‌بان انگلیس باز هم شگفتی‌ساز شد و با مهار ضربه پنالتی در دو مرحله نه تنها تیمش را به قهرمانی رساند بلکه با بسته نگه داشتن دروازه خود در کل این تورنمنت، ‌رکوردشکن شد.

موفقیت‌های الهام‌بخش
بعد از موفقیت تیم زیر 17 سال انگلیس در جام جهانی 2017، انگلیس باز هم طعم موفقیت در تیم‌های جوان خود را گرفت. تیم زیر 21 سال برای اولین بار از سال 1984 به قهرمانی اروپا رسید و این عنوان را با شایستگی تمام و ارائه نمایشی درخشان در این تورنمنت کسب کرد. تیم زنان انگلیس هم با قهرمانی در جام ملت‌های سال گذشته افتخاری دیگر را برای فوتبال انگلیس رقم زد. حالا نوبت تیم بزرگسالان است که از این موفقیت‌ها الهام بگیرند و به روند طولانی بدون جام بودن خود پایان دهند.

جونز، گل پالمر را دزدید
با وجود همه بازی‌های خوبی که شاگردان لی کارسلی در جام ملت‌های زیر 21 سال از خود به نمایش گذاشتند اما گل برتری این تیم در فینال در شرایطی عجیب به ثمر رسید. کول پالمر که در طول بازی عالی کار کرده بود خطایی از سرخیو گومز مدافع اسپانیا و هم‌تیمی خودش در منچسترسیتی گرفت و ضربه‌ای زد که در میانه راه منحرف شد و به درون دروازه اسپانیا رفت. اما بدشانسی او این بود که کسی که باعث انحراف توپ شد از بازیکنان حریف نبود بلکه کورتیس جونز، هافبک جوان لیورپول بود و در نتیجه گل با خوش شانسی ستاره لیورپول به نام او ثبت شد.

اولین کارت قرمز
اشلی کول در طول دوران حضورش در تیم ملی بزرگسالان انگلیس هرگز اخراج نشده بود اما او در بازی انگلیس و اسپانیا نتوانست آرامش خود را حفظ کند. بلافاصله بعد از گل انگلیس، یک جنجال عجیب کنار زمین بین دو نیمکت به راه افتاد و صحنه‌های زشتی رقم خورد. البته به نظر می‌رسید کول در حال آرام کردن فضا بود اما داور او را به همراه یکی از اعضای کادر فنی اسپانیا اخراج کرد.

ترفورد رکوردشکن
جیمز ترفورد هم یکی از محصولات تیم‌های پایه منچسترسیتی است که درون دروازه تیم ملی زیر21 سال انگلیس درخشید و نام خود را در ذهن فوتبال‌دوستان جهان ثبت کرد. او با واکنش‌های خود یکی از عوامل اصلی قهرمانی سه شیرها در این تورنمنت بود. او حالا اولین دروازه‌بانی است که توانسته قهرمانی زیر 21 ساله‌های جام ملت‌های اروپا را بدون دریافت هیچ گلی به دست بیاورد و البته مهار پنالتی در آخرین ثانیه‌های بازی نام او را بیشتر جاودانه کرد. او در این فصل با تیم برنلی در لیگ برتر انگلیس حضور خواهد داشت و هواداران فوتبال منتظر دیدن نمایش او در سطح بزرگسالان نیز هستند.

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی