صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

شافعی: به جایگاه باقری متأسفانه خدشه وارد ساختند

کورس قهرمانی بین دو تیم است؛ سپاهان و پرسپولیس

محمود شافعی، هافبک اسبق پرسپولیس معتقد است بعضی از بازیکنان پرسپولیس بازدهی کامل برای آسیا را ندارند و به همین دلیل حتماً نیاز است برای تقویت برای بازی‌های غرب آسیا و بعد از آن مراحل بعدی بازیکنان سطح بالا جذب شوند که خوشبختانه در این خصوص از چند بازیکن جذب شده به نیکی یاد کرده و آنها را در سطح بالایی می‌داند هر چند که جذب یک مهاجم ششدانگ دیگر در خط حمله و هافبک کاذب در کنار هافبک چپ را برای تیم پرسپولیس لازم می‌داند.

مسعود قراگزلو
خبر‌نگار
در رابطه با تقویت تیم خصوصاً برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا که هدف اصلی پرسپولیس محسوب می‌شود چه صحبت خاصی دارید؟
بازی‌های لیگ قهرمانان قطعاً در سطح بالایی قرار دارد. از این رو نیاز است که ساختار پرسپولیس تقویت شود و از آنجا که پای سه جام و در رأس آن لیگ قهرمانان آسیا مطرح است در وهله نخست پرسپولیس باید یک هافبک چپ کلاسیک را به خدمت بگیرد که با وجود نعمتی و احمدی که در دفاع چپ حضور دارند به سمت چپ پرسپولیس نظم و توازن خوبی بدهد. از سوی دیگر پرسپولیس حتماً به یک مهاجم ششدانگ کلاسیک و گلزن مانند مغانلو نیاز دارد چون شاید بازیکنانی مانند آل‌کثیر و عبدی بازدهی کامل نداشته باشند و تفاوتی که بین فوتبال ما و آسیا وجود دارد موجب می‌شود که حتی برای بازی‌های غرب آسیا هم با مشکل مواجه شویم. از این رو حتماً باید در خط حمله تقویت شویم.
در رابطه با شانس‌های قهرمانی لیگ آتی چه صحبتی دارید؟
استقلال شرایط سختی دارد و درگیر مشکلات مدیریتی است و تیم تراکتور هم خوب تقویت شده اما با توجه به تقویت خیلی خوبی که دو تیم پرسپولیس و سپاهان داشتند، من شانس‌های قهرمانی را پرسپولیس و سپاهان می‌دانم و جنگ قهرمانی لیگ آتی بین این دو تیم خواهد بود.
در رابطه با تغییر سیستم احتمالی چه روشی را برای پرسپولیس در این فصل ایده‌آل می‌دانید و اصولاً پر‌مهره بودن پرسپولیس را به لحاظ مسائل حاشیه‌ای برای یحیی مشکل‌ساز نمی‌دانید؟
نه من فکر می‌کنم با حضور سرمربی خوبی مانند یحیی و افشین در پرسپولیس حتماً می‌توانند به حاشیه‌های احتمالی غلبه کنند. در رابطه با سیستم هم به نظرم تیم یحیی می‌تواند شناور بازی کند. در این رابطه از سیستم 2-5-3 در زمان حمله بهره بگیرد. سیستمی که در کارهای دفاعی به روش 2-4-4 تغییر می‌کند.
در رابطه با رفتن گوهری و اضافه شدن یک دروازه‌بان جوان فکر نمی‌کنید پرسپولیس به یک دروازه‌بان جدید خوب دیگر نیاز دارد؟
من شنیدم پرسپولیس در صدد جذب اکبر منادی است ضمن اینکه خالدآبادی هم می‌تواند گزینه خیلی خوبی باشد که این مسائل می‌تواند به پرسپولیس در زمانی که بیرانوند مصدوم و محروم شود به تیم پرسپولیس کمک کند.
در رابطه با کنار گذاشتن محترمانه کریم باقری که موجب ناراحتی هواداران پرسپولیس شده چه صحبتی دارید؟
آقا کریم صرفاً یک بازیکن و یک مربی نیست و در واقع ایشان یک اسطوره هستند. فردی که نقش پر رنگی در قهرمانی‌ها داشتند. به همین دلیل در هیچ جای دنیا با چنین فردی برخوردی اینچنینی نمی‌شود و با برخوردی که با کریم داشتند به جایگاه ایشان خدشه وارد کردند. از این رو باید کریم را به تیم اضافه کنند چون این خواست تمام پرسپولیسی‌هاست.
در خصوص بیرانوند که پس از چند روز کش و قوس در نهایت در پرسپولیس ماند چه نظری دارید؟
بیرانوند نباید با احساسات هواداران بازی می‌کرد و اگر می‌خواست جدا شود قادر بود که این کار را به راحتی انجام دهد اما من فکر می‌کنم به دلیل نداشتن ظرفیت فکری و فرهنگ لازم به مشکل خورد. اینها معضلاتی هستند که وجود دارند اما در نهایت با ماندن بیرانوند و خرید بازیکنانی مانند کنعانی‌زادگان که بهترین‌های آسیا هستند قادر است که حتی به شکل جدی به موفقیت در آسیا فکر کند.

جستجو
آرشیو تاریخی