صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

لیگ بیست و سوم هم استقلال خوزستان دارد و هم ویسی

این استقلال ترس دارد!

استقلال خوزستان بعد از دوری چندین ساله از لیگ برتر بالاخره به این رقابت‌ها برگشت و توانست یکی از تیم‌های صعود کننده از لیگ آزادگان فوتبال کشورمان باشد. خوزستانی‌ها در فصل گذشته در 32 بازی به میدان رفتند و با 14 برد،  15 تساوی و فقط 3 باخت توانستند به عنوان نایب قهرمان لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کنند.
آمار استقلال خوزستان در لیگ دسته اول فوتبال،  شباهت عجیبی با آمار این تیم در پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال دارد.  در آن زمان شاگردان عبدالله ویسی فقط با 3 شکست توانستند لیگ برتر را به عنوان قهرمان به پایان برسانند و البته آمار خوبی هم در گل زدن و گل نخوردن داشتند. آنها حالا در لیگ برتر  در تلاش هستند با شرایط خوبی در این دوره از رقابت‌ها ظاهر شوند و البته پیشتر از هر چیزی به ادامه حضور در این رقابت‌ها فکر می‌کنند،  هرچند این استقلال نشان داده که می‌تواند برای تیم‌های مدعی دردسر ساز شود،  بخصوص اینکه حالا هم استقلال خوزستان در لیگ برتر است و هم عبدالله ویسی.
استقلالی‌های خوزستانی با پورموسوی وارد لیگ برتر خواهند شد و این سرمربی به خوبی تیمش را برای شروع رقابت‌ها آماده می‌کند. سرمربی استقلال خوزستان در اولین قدم دروازه‌بان فصل گذشته خود را حفظ کرد. حسن پورحمیدی فصل گذشته در استقلال خوزستان بود و در آکادمی این باشگاه پرورش یافته است،  پس از تجربه صعود به لیگ برتر حالا تصمیم گرفت به کارش در جمع شاگردان سید سیروس پورموسوی ادامه دهد. این دروازه‌بان که برادر دو قلوی حسین پورحمیدی دروازه‌بان ملی‌پوش تراکتور است،  پس از درخشش در فصل اخیر لیگ دسته اول و مباحثی که پیرامون انتقال احتمالی‌اش به سایر تیم‌ها مطرح شده بود،  تصمیم به ادامه کار در استقلال خوزستان گرفت و قراردادش را تمدید کرد.
پورحمیدی برای ادامه حضور در استقلال خوزستان به توافق رسید تا در کنار فرزین گروسیان،  دو گلر این تیم در فصل جدید لیگ برتر باشند. استقلال خوزستان در فصل گذشته 47 بار موفق به بازکردن دروازه حریفان شد و تنها 21 بار دروازه‌اش باز شد که حتی از تیم اول این رقابت‌ها هم گل کمتری دریافت کرده بود. محمد طیبی مدافع مستحکم و گل‌زن خوزستانی که سابقه چهار سال پوشیدن لباس آبی‌های دیار کارون را دارد، پس از توافق به باشگاه استقلال خوزستان پیوست. عقیل کعبی،  فرزین گروسیان،  رحیم زهیوی و عبدالعظیم گوک در جمع آبی‌ها حضور خواهند داشت. علیرضا خوشکفا مدافع اندیمشکی که سابقه قهرمانی با ملوان بندر انزلی در لیگ دسته اول را دارد با نظر پورموسوی به جمع آبی پوشان پیوسته است.
بهروز بارانی قرارداد خود را با باشگاه استقلال خوزستان تمدید کرد تا در لیگ بیست و سوم هم برای آبی‌های خوزستان توپ بزند. استقلال خوزستان به آرامی و بدون سروصدا خود را برای بیست و سومین دوره لیگ برتر آماده می‌کند و این در شرایطی است که برخی تیم‌های مدعی همچنان درگیر حاشیه‌هایی هستند که کار را برای آنها در ادامه راه سخت خواهد کرد. شاگردان سیروس پورموسوی از لیگ دسته اول فوتبال با قهرمانی به لیگ برتر برنگشتند،  اما این تیم توانست در این رقابت‌ها،  با برنامه‌ریزی خود را بالا بکشد و با عبور از تیم‌هایی مثل سایپا،  فجرسپاسی و... لیگ برتری شود.
به طور حتم استقلال خوزستان برای قهرمانی در لیگ برتر،  برنامه‌ریزی نمی‌کند،  اما به طور حتم این تیم می‌تواند روزهای خوبی را بعد از حضور در این رقابت‌ها،  داشته باشد و برخی از مدعیان باید از این تیم ترس داشته باشند.  استقلالی‌های خوزستان اگر این دوره از رقابت‌ها را خوب شروع کنند،  می‌توانند در ادامه راه،  سد راه بسیاری از تیم‌ها شوند و البته شرایط خوبی را برای خود در این رقابت‌ها ایجاد نمایند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی