صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

کد جدید فرانسوی به مادرید

می‌خـــواهم برنـــده باشم!

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

کیلیان امباپه پس از دریافت جایزه بهترین بازیکن فرانسوی فصل 2023/2022 که توسط لکیپ و فرانس فوتبال ارائه شد،  درباره فصل گذشته،  آینده و جاه‌طلبی‌های خود صحبت کرد. از آنجایی که این بازیکن اعلام کرده که قراردادش را تمدید نخواهد کرد،  فصل آینده بازیکن آزاد خواهد شد و تمایل رئال به جذب این بازیکن باعث شده که پاریس سر دو راهی برای آینده این بازیکن قرار بگیرد.
 
مهم برنده شدن است
امباپه که این روزها برای تعطیلات در کامرون به سر می‌برد در مصاحبه‌ای در مورد چیزهای مختلفی صحبت کرد. او در مورد اینکه به نظر می‌رسد شاهد آخرین فصل حضورش در لیگ یک باشیم، گفت: «این بسیار ساده است،  من یک بازیکن رقابتی هستم و وقتی بازی می‌کنم، می‌خواهم برنده شوم.
مهم نیست که با چه کسی بازی می‌کنم،  مهم نیست که چه پیراهنی را می‌پوشم،  مهم نیست که کجا هستم،  من هرگز راضی نمی‌شوم.
به تعطیلات می‌روم،  ریکاوری می‌کنم،  انرژی‌ام را بازیابی می‌کنم و دوباره با گرسنگی که همه می‌دانند برمی‌گردم،  بنابراین هرگز از کاری که می‌کنم، خسته نمی‌شوم.
به خودم می‌گویم که می‌توانم دوباره و بهتر این کار را انجام دهم.
به همین دلیل است که گاهی اوقات مردم فکر می‌کنند که من مغرور هستم.
از شکست نمی‌ترسم،  این بخشی از حرفه یک فوتبالیست است. اما این اعتقاد عمیق را دارم که برای بردن به دنیا آمده‌ام و می‌خواهم این را به همه نشان دهم.»
امباپه درباره ناکامی‌های پی اس جی در لیگ قهرمانان اروپا و آرزوی برآورده نشده خود افزود: «نمی‌دانم پی اس جی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان باید چه کاری انجام دهد. شما باید با افرادی صحبت کنید که تیم را مدیریت می‌کنند. من فقط سعی می‌کنم کارم را به بهترین شکل ممکن انجام دهم.
برای پنجمین سال متوالی در لیگ 1 بهترین بازیکن و بهترین گلزن بودم.
خیلی چیزها باعث افتخار من است. اول اینکه به کسب عناوین ادامه دادم،  چیزی که ما برای آن بازی می‌کنیم. این چیزی است که همه بازیکنان برای آن می‌جنگند.
و البته خوشحالم که هر فصل حدود ۵۰ گل به ثمر می‌رسانم و این را حفظ کرده‌ام.
من لحظات فوق‌العاده‌ای داشتم اگرچه فکر می‌کنم هنوز هم می‌توانم بهتر عمل کنم.»
 
امباپه و توپ طلا
امباپه معتقد است بازی در لیگ 1،  لیگی که به اندازه لیگ برتر یا لالیگا مورد توجه هواداران در سراسر جهان نیست،  به او در رأی‌گیری برای توپ طلا کمک نمی‌کند،  اما امیدوار است که روزی برنده این عنوان شود. او در جواب به این سؤال که آیا مردم نمایش او را بی‌اهمیت جلوه می‌دهند، گفت: «بله،  اما در عین حال آنها را سرزنش نمی‌کنم. در فرانسه،  مردم بزرگ شدن من را دیده‌اند،  همیشه مرا در پاری سن ژرمن یا در تیم ملی می‌بینند.
و من سال‌هاست که گل‌های زیادی به ثمر می‌رسانم. بنابراین،  برای مردم عادی شده است.
من جوان هستم و به اندازه کافی خوش شانس بودم که چندی پیش،  قبل از اینکه بازیکن شوم،  تماشاگر و هوادار بودم.
و من خودم کارهایی که [لیونل] مسی انجام داد،  کاری که کریستیانو رونالدو انجام داد و بازیکنان بزرگ انجام دادند را بی‌اهمیت دانستم.
ما در یک جامعه مصرف‌کننده زندگی می‌کنیم،  جایی که تأکید بر این است که این خوب است،  اما دوباره این کار را انجام دهید. من فکر می‌کنم بازی برای PSG کمک زیادی برای رسیدن به این عنوان نمی‌کند، بنابراین شایعات زیادی وجود دارد،  اما من اهمیتی نمی‌دهم زیرا می‌دانم چه کار می‌کنم و چگونه آن را انجام می‌دهم.»

جستجو
آرشیو تاریخی