گرند اسلم ویمبلدون 2023

قدرتنمایی صربیناتور و طولانی‌ترین تای‌برِک تاریخ

امیررضا همایون
خبرنگار

رقابت‌های گرند اسلم ویمبلدون در روز پایانی هفته به وقت ایران هم با شور و حرارت خاصی به میزبانی ویمبلدون در حومه لندن برگزار شد. در مهم‌ترین بازی‌ها استفانو سیتسپاس و اندی ماری در مسابقه که به علت قانون خاموشی ویمبلدون از شب گذشته باقی مانده بود به مصاف یکدیگر رفتند. در بخش زنان هم ایگا اشویانتک لهستانی به مصاف پترا مارتیچ رفت.

بازگشت به روزهای خوب
ایگا اشویانتک در دو سال گذشته در ویمبلدون نتایج نامطلوبی کسب کرده بود و موفق به صعود از دور سوم رقابت‌ها نشده بود. امسال اما ایگا موفق شد با عبور از سد پترا مارتیچ با نتیجه 2 بر صفر به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند تا پس از دوسال بازگشتی خوب به این مرحله از مسابقات داشته باشد. ایگا در یک هشتم باید به مصاف یلیندا بنچیچ سوئیسی برود، جدالی که یکی از بازی‌های دیدنی بخش زنان ویمبلدون 2023 خواهد بود.

طولانی‌ترین تای‌بِرِک تاریخ تنیس زنان
لیسا سورنکو اوکراینی در دور سوم ویمبلدون در مصافی که 3 ساعت و 40 دقیقه طول کشید آنا بوگدان را مغلوب کرد تا به دور چهارم ویمبلدون برسد. در این بازی یک تای‌برک 37 دقیقه به طول انجامید، مدت زمانی که یک رکورد جدید در تاریخ تنیس زنان جهان به حساب می‌آید.

اندی متوقف شد
در بازی باقیمانده از پنجشنبه شب که به علت قانون خاموشی پس از ساعت 23:00 نیمه تمام باقی مانده بود، اندی ماری اسکاتلندی به مصاف استفانو سیتسیپاس یونانی رفت. مسابقه‌ای که در نهایت با برتری 3 بر 2 تنیس باز یونانی و صعود او به دور بعد ویمبلدون 2023 همراه بود. بدین ترتیب ماجراجویی ماری در ویمبلدون 2023 در دور دوم متوقف شد تا روز بد نمایندگان میزبان در سومین گرند اسلم فصل تکمیل شود.

اولین پیروزی در زمین مرکزی
کارلوس آلکاراز که سومین حضورش در ویمبلدون را تجربه می‌کند در بازی‌های روز جمعه موفق شد در زمین مرکزی مسابقات مقابل الکساندر مولر با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی برسد تا ضمن صعود به دور سوم مسابقات اولین پیروزی اش در کورت مرکزی ویمبلدون در دوران حرفه‌ای اش را کسب کند. کارلیتیوس در دور سوم دیروز به مصاف نیکولاس یاری تنیس باز اهل چک رفت.

31 پیروزی متوالی در ویمبلدون
نواک جوکوویچ صربستانی در آخرین بازی جمعه شب گرند اسلم لندن در دور سوم به مصاف آستن سوئیسی رفت و با نتیجه 3 برصفر مقابل تنیس باز سوئیسی به پیروزی رسید و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. پیروزی نوله مقابل آستن سی و یکمین پیروزی متوالی او در ویمبلدون بود. نواک برای صعود به یک چهارم نهایی روز یکشنبه هفته جاری به مصاف هوربرت هورکاچ لهستانی خواهد رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی