صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

مهاجم خوزستانی ناامیدتر از همیشه

دلفی نمی‌خواهد در فولاد بماند

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار
بعد از اینکه استقلال خوزستان در لیگ برتر قهرمان شد، خیلی از بازیکنان این تیم جدا شدند تا در جای دیگر شانس خود را برای درخشش امتحان کنند. این اتفاق باعث شد به بازیکنان جوان فرصت بیشتری داده شود.
یونس دلفی مهاجم بلندقامت یکی از این بازیکنان بود. بازیکنی زیر ۱۸ سال که از همان ابتدا که به او فرصت بازی داده شد به خوبی درخشید و توانست گل‌های خوبی بزند. زمان زیادی از این درخشش نگذشته بود که خبر رسید باشگاه سپاهان به دنبال جذب این مهاجم اهل شوش است.
دلفی خیلی دلش می‌خواست به سپاهان برود اما باشگاه استقلال خوزستان برای صدور رضایت‌نامه‌اش، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان پیشنهاد داد که باشگاه اصفهانی با آن موافقت نکرد. بعد از آن خبر رسید دلفی از ایتالیا پیشنهاد دارد که هیأت مدیره باشگاه استقلال خوزستان با آن مخالفت کرد. به این ترتیب نوبت به تیم‌های سرخابی پایتخت رسید. گفته می‌شد دلفی قرار است به یکی از تیم‌های پرسپولیس یا استقلال برود که ناگهان بحث حضور در شارلوای بلژیک پیش آمد.
یونس دلفی هم مثل دیگر بازیکنان فوتبال که حضور در فوتبال اروپا را در برنامه‌هایش داشت، ترجیح داد به جای حضور در فوتبال ایران، به شارلوا برود. خیلی‌ها انتظار داشتند دلفی در بلژیک بدرخشد و گل‌های زیادی برند اما مصدومیت و بدشانسی باعث شد او در خیلی بازی‌ها، در ترکیب نباشد. در نهایت هم از آنجا به صورت قرضی به تیم گوریتسیا کرواسی رفت.
دلفی در آنجا هم ابتدا شرایط خوبی نداشت اما بعد از آن بیشتر بازی‌ها در ترکیب قرار گرفت. با وجود این مسأله، ظاهراً خود این مهاجم جوان از شرایطش رضایت نداشت و تصمیم گرفت به لیگ ایران برگردد. یونس دلفی فصل بیست و دوم از استقلال هم پیشنهاد داشت و گفته می‌شد به این تیم نزدیک هم شده بود اما پیشنهاد فولاد خوزستان و صحبت‌های دلگرم‌کننده جواد نکونام باعث شد او به اهواز برگردد. تصور می‌شد دلفی در اهواز باز هم به روزهای اوجش برگردد و بتواند نگاه‌های زیادی را به خود جلب کند اما اینطور نشد.
یونس دلفی حتی یک بازی هم فرصت حضور در زمین پیدا نکرد چون مدتی به خاطر مصدومیت مچ پا از تمرینات و تیم دور شد و بعد هم بحث خدمت سربازی‌اش پیش آمد تا از رؤیاهایش دور شود. دلفی تصمیم داشت خیلی زود از فولاد خوزستان جدا شود اما جدایی جواد نکونام باعث شد او امیدوار به روزهای بهتر در تیم قرمز اهوازی شود. در واقع زمانی که علیرضا منصوریان هدایت فولاد را به عهده گرفت، تلاش برای حل مشکل سربازی او شروع شد و خیلی زود هم به نتیجه رسید ولی باز هم خبری از حضور دلفی در زمین نبود. در زمان سرمربیگری منصوریان، این مهاجم بلندقامت تنها ۳ بازی به زمین رفت که برای او چندان جالب نبود. حالا قرارداد یونس دلفی با فولاد خوزستان تمام شد.
دلفی با توجه به اینکه قرارداد علیرضا منصوریان با فولاد خوزستان تمدید شد، امیدی به روزهای بهتر ندارد. به همین دلیل تصمیمی برای ماندن در این تیم اهوازی ندارد. البته ظاهراً مطالبات یونس دلفی هم به صورت کامل پرداخت نشده تا او تصمیمش برای رفتن از فولاد را جدی‌تر کند. گفته می‌شود یونس دلفی از چند تیم پیشنهاد دارد که ۲ تای آن صنعتی است  که احتمالاً به زودی به یکی از آنها جواب مثبت خواهد داد. به نظر می‌رسد یکی از تیم‌ها، صنعت‌نفت آبادان است و ظاهراً دلفی بدش نمی‌آید باز هم شاگرد عبدالله ویسی شود؛ همان سرمربی خوزستانی که دلفی را از تیم نوجوانان استقلال خوزستان به تیم بزرگسالان آورد تا فرصت درخشش و خودنمایی پیدا کند.
حالا شاید دلفی فکر می‌کند با حضور در تیم ویسی باز هم می‌تواند به روزهای اوج خود برگردد و چشم‌های زیادی را به خود خیره کند البته اگر مصدومیت‌ها دست از سرش بردارد و البته خودش انگیزه قبل را داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی