صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

موسوی‌نیا: الان فرمان دست آقای درویش است

جنگ قهرمانی از همین فصل نقل و انتقالات شروع می‌شود

اگر بیرانوند به استقلال برود شانس قهرمانی پرسپولیس کمتر می‌شود

امیر موسوی‌نیا بازیکن اسبق پرسپولیس که سابقه بازی در استقلال و پاس را هم در کارنامه دارد در رابطه با غوغایی که در رابطه با رفتن بیرانوند به تیم رقیب مطرح شده همه چیز را به برخورد درویش در این شرایط حساس نقل و انتقالات منوط می‌داند.

ناصر قراگزلو
روزنامه‌نگار
 در رابطه با اختلافات شدیدی که بین بیرانوند و باشگاه پرسپولیس به وجود آمده چه صحبتی دارید؟
بیرانوند بهترین در ایران و آسیاست از این‌رو برخورد با بازیکن به دیسیپلین خاصی نیاز دارد. در این بین هم بازیکن پرسپولیس مقصر نیست و همه چیز به برخورد باشگاه و مدیریت با بیرانوند بستگی دارد. در این زمینه هم که بیرانوند مسائلی را در رابطه با مسائل مالی و خواسته‌هایش مطرح ساخته به زندگی شخصی‌اش ارتباط دارد به همین خاطر در این رابطه به کسی ربطی ندارد. به نظرم برخورد باشگاه با بیرانوند حرفه‌ای نبوده ضمن اینکه برخورد باشگاه‌های ما هم به لحاظ تعریف بودجه و با توجه به جدول تعریف نشده است و به نظرم اگر مالک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن باشی هم نمی‌توانی بی‌در و پیکر خرج کنی.
 به‌عنوان بازیکنی که خودش از استقلال به پرسپولیس رفته چه توصیه‌ای برای بیرانوند دارید؟
من نمی‌توانم توصیه خاصی برای بیرانوند داشته باشم چون هر کس زندگی شخصی خودش را دارد. ما از قدیم درگیر چنین مسائلی بودیم و وقتی پول‌ها بی‌در و پیکر به بازیکن پرداخت می‌شود و سازمان لیگ و فدراسیون هم هیچ نظارتی ندارند نمی‌توانیم انتظاری بیش از این داشته باشیم.
 اما به لحاظ مالی هم مدیرعامل پرسپولیس گفته 90 درصد پایه قرارداد بیرانوند را پرداخت کرده، با وجود این بیرانوند خواهان پول بیشتری است؟
وقتی بازیکنی به وادی حرفه‌ای گام می‌گذارد گستره زندگی‌اش را بر اساس پولی که می‌گیرد تنظیم می‌کند ضمن اینکه بازیکن فکر می‌کند مگر چند سال می‌تواند بازی کند از این‌رو چون به این مسأله فکر می‌کند که فوتبال و عمر حرفه‌ای یک بازیکن تمام می‌شود احساس می‌کند با توجه به توانایی فنی‌اش و ارقامی که بسته می‌شود نیاز به پول بیشتری برای عقد قرارداد دارد از همین رو من به بیرانوند حق می‌دهم که خواهان پول بیشتری باشد.
 به نظرتان اگر بیرانوند جدا شود به پرسپولیس لطمه وارد می‌شود؟
بله اگر بیرانوند جدا شود ضربه سختی به پرسپولیس وارد می‌شود و به لحاظ فنی پرسپولیس ضربه می‌خورد.
 اما قبلاً هم سابقه داشته که هاشمی‌نسب از پرسپولیس به استقلال برود!
بله این موضوع مسبوق به سابقه است و قبلاً هم وجود داشته است.
 اما درویش در این شرایط مانده که با رقم پاداش بازیکنان پرسپولیس چه‌کار کند چون منبع مالی حمایت‌کننده‌ای هم ندارد!
به هر حال من جای درویش بودم پست مدیریت پرسپولیس را قبول نمی‌کردم اما حالا که ایشان قوبل کرده باید همه مسئولیت‌ها را قبول کند چون اگر بیرانوند جدا شود ایشان مقابل سکوها قرار خواهد گرفت و مدیرعامل باید جوابگوی سکوها باشد. هواداران، بیرانوند را مقصر اصلی نمی‌دانند و مشکل اصلی را مدیریت می‌دانند و تنها بخشی از تقصیر را به گردن بازیکن می‌اندازند. درویش هم در حال حاضر باید تصمیمی بگیرد که نه سیخ بسوزد و نه کباب. علی هم باید طوری برخورد کند که اگر می‌خواهد بماند باید سربلند بماند و اگر می‌خواهد جدا شود هم باید به گونه‌ای برود که سربلند بماند.
 خودتان در مصاحبه قبلی‌تان به ما گفتید که اگر زمان به گذشته باز می‌گشت از استقلال به پرسپولیس نمی‌رفتید!
بله الان هم سر حرفی که به شما زدم هستم و شاید به‌دلیل اینکه بازیکن بسیار منضبطی بودم اصلاً در همان تیم پاس تیم اولم می‌ماندم.
 صحبت‌های محرمی هم قابل تأمل بوده که گفته چطور باشگاهی که پول نداشته و تیمش از حضور در آسیا محروم شده به بیرانوند پیشنهاد 100 میلیاردی داده؟
به هر حال جنگ قهرمانی از نقل و انتقالات شروع می‌شود و به نظرم این نکته در خصوص قهرمان فصل آتی هم مصداق پیدا می‌کند. با رفتن بیرانوند شانس قهرمانی پرسپولیس کمتر می‌شود و این واقعیتی انکار‌ناپذیر است.
 در رابطه با عالیشاه که دو سال قراردادش را بدون مطرح کردن موارد مالی تمدید کرده چه صحبتی دارید؟
جای امید در ترکیب تیم ملی خالی است و به نظرم این بازیکن در استانداردهای بالا قرار دارد البته این تصمیمی هم که امید گرفته، تصمیم شخصی بوده است هر چند حتماً به امید هم در چهارچوب پرداختی‌ها با وجود سفید امضا کردن حق و حقوقش پرداخت خواهد شد.
 حرف آخرتان ...
به نظرم الان فرمان دست آقای درویش است و هر تصمیمی بگیرد تیم و باشگاه بر اساس تصمیم ایشان پیش خواهد رفت. هر چند از چیزی که درویش تعریف کرده خبر ندارم و واقعاً نمی‌دانم ایشان چه استراتژی دارند. مدیریت‌های ورزش و فوتبال ما کوتاه‌مدت است و متأسفانه در سطح کلان نیست. الان هم اگر پرسپولیس جنگ نقل و انتقالات را به رقیب ببازد جنگ قهرمانی را باخته است از این‌رو بهتر است آقای درویش تصمیم بگیرند و بعد از آن هم با هماهنگی با سرمربی تیم در موارد فنی به بهترین شکل مسائل را پیش ببرند.

جستجو
آرشیو تاریخی