صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و دو - ۱۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و دو - ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

گمانه‌زنی‌ها در مورد مقصد اصلی دیم لیلارد

یک انتقال جنجالی در راه است

یکی از بازیکنان حرفه‌ای بسکتبال امریکا دیم لیلارد است که در سال 2012 به لیگ NBA پیوست. او پوینت گارد تیم اصلی امریکا و پورتلند تریل بلیزرز است. بخاطر بازر بیترای معروفش (پرتاب‌های ثانیه‌های آخر بازی) عنوانی به نام «دیم تایم» Dame Time در اصطلاحات بسکتبالی‌ها معروف شده است. لیلارد دوران دبیرستان خود را در دبیرستان  آرایو در سن لورنزو،  کالیفرنیا آغاز کرد و به عنوان یک دانشجوی سال اول با اینکه قدش کوتاه بود به ترکیب اولیه دانشگاه پیوست.
لیلارد با استفاده از نام هنری Dame D.O.L.L.A. به عنوان یک خواننده رپ از موفقیت متوسطی برخوردار بوده است. اولین آلبوم استودیویی او در سال 2016 تحت عنوان(Letter)،  در جدول بیلبورد 200 قرار گرفت. علاوه بر آلبوم 2 و 3،  لیلارد چهارمین آلبوم را با نام «در سطوح مختلف که خداوند اجازه داد» منتشر کرد.
در 12 ژانویه 2023،  لیلارد در باخت 119–113 مقابل کلیولند کاوالیرز،  50 امتیاز یعنی بالاترین فصل را به دست آورد. این پانزدهمین بازی حرفه‌ای او با 50 امتیاز بود. آمار کسب امتیاز او در لیگ بسیار خیره‌کننده است و با جیمز هاردن و استفن کری به عنوان سه بازیکن در طول 10 فصل گذشته تاریخ ساز شدند. همچنین در 26 فوریه،  لیلارد در پیروزی 131–114 مقابل هیوستون راکتس،  رکورد بالاترین امتیاز حرفه‌ای خود و تیم بلیزرز را با 71 امتیاز (13 پرتاب سه امتیازی) به ثبت رساند.
لیلارد با تلاش خود به اولین بازیکن تاریخ NBA تبدیل شد که در کمتر از 40 دقیقه بیش از 70 امتیاز کسب کرد و تنها بازیکن در لیست نخبگانی است که در سن بالای 30 سال،  70 امتیاز کسب کرده‌اند.
با فرا رسیدن فصل نقل و انتقالات بازیکنان NBA،  باشگاه پورتلند هم به درخواست خود لیلارد این بازیکن را به فروش گذاشته است. طبق گزارش برخی رسانه‌ها این پوینت گارد معروف تمایل دارد به تیم میامی هیت منتقل شود. البته پورتلند هم فوق ستاره‌اش را به این راحتی‌ها از دست نمی‌دهد؛ این تیم در صورتی تن به معامله با میامی هیت می‌دهد که باشگاه هیت،  یک بسته پیشنهادی حاوی ستاره را در اختیار پورتلند قرار دهد. چنانچه تایلر هیرو از تیم میامی در این پکیج معاوضه قرار بگیرد، تیم پورتلند از این معامله منصرف می‌شود مگر اینکه تیم سومی در این معامله حضور داشته باشد و تایلر هیرو را جذب کند. با رفتن لیلارد به میامی و همبازی شدن او با آدا بایو و جیمی باتلر،  میامی هیت به سوپر تیم لیگ تبدیل می‌شود و شانس کسب مقام قهرمانی میامی در لیگ NBA قطعاً بیشتر خواهد بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی