صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و یک - ۱۲ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و یک - ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

افشاگری مالک اینترمیامی در مورد دستمزد نجومی مسی

خورخه ماس: سه سال برای آوردن مسی مذاکره کردم

انتقال لیونل مسی به تیم اینترمیامی یکی از بزرگ‌ترین بمب‌های نقل و انتقالاتی تابستان امسال بود. فوق ستاره آرژانتینی که به پایان قراردادش با پاری سن ژرمن رسیده بود تصمیم گرفت ادامه فوتبالش را در لیگ فوتبال حرفه‌ای امریکا MLS‌ بگذراند و قرار است از چند هفته دیگر با پیراهن اینتر میامی به زمین برود.
در آستانه اولین حضور مسی در میدان، خورخه ماس مالک باشگاه در مصاحبه‌ای با روزنامه اسپانیایی ال پایس جزئیاتی در مورد چگونگی انتقال مسی به امریکا را فاش کرد.
او گفت ایده آوردن مسی به اینترمیامی از مدت‌ها قبل شکل گرفت: «در سال 2019 به این فکر کردیم که چگونه می‌توانیم او را به تیم خود بیاوریم.» ماس شک ندارد که حضور مسی تأثیر شگفت انگیزی در رقابت‌های لیگ امریکا خواهد داشت: «مسی می‌تواند MLS‌ را به یکی از دو سه لیگ بزرگ جهان تبدیل کند. به نظرم او می‌خواهد تأثیر خود را نشان دهد و توانایی اش را دارد که کاری فراتر از فوتبال را در اینجا انجام دهد. وقتی او بازنشسته شود سهمی از باشگاه به او تعلق خواهد داشت.»
ماس پیش‌بینی خود از زندگی آینده مسی را نیز ابراز کرد: «من می‌توانم زندگی بعد از فوتبال مسی را خیلی شبیه آنچه که دیوید بکام یا مایکل جوردن داشته‌اند، تصور کنم.»
علاوه بر اینها، ‌مالک باشگاه در مورد قرارداد لیونل مسی نیز جزئیاتی را فاش کرد: «بین 50 تا 60 میلیون دلار در هر سال دستمزد او خواهد بود.» ماس همچنین از فرایند طولانی مدتی که برای جذب مسی طی شد نیز حرف زد: «من سه سال زمان صرف کردم. یک سال و نیم آن خیلی فشرده بود. گفت‌و‌گوهای فراوان با خورخه پدر مسی داشتم. اواخر ماه مه بود که مطمئن شدم کار تمام شده است. دیوید بکام با مسی حرف زد اما فقط در مورد مسائل فوتبالی چون در آن موقع مسی در حال بازی بود. نمی‌خواستم او فشاری را بابت این موضوع احساس کند. ما در بارسلونا، میامی، روساریو و دوحه مذاکره کردیم. من کل جام جهانی را صرف تماشای بازی‌های آرژانتین کردم. قرارداد ما با شرکت اپل نیز نقش خیلی مهمی در نهایی شدن این انتقال ایفا کرد.»

تقویت بیشتر تیم
دیگر خرید مهم اینترمیامی در فصل نقل و انتقالات، سرخیو بوسکتس، دوست و همبازی قدیمی لیونل مسی و یکی از بهترین هافبک‌های سال‌های اخیر فوتبال جهان بود. ماس در این مورد گفت: «برای ما این خیلی مهم بود که کنار مسی بازیکنانی در سطح او قرار داشته باشند. ما با بوسکتس هم چیزی حدود یک سال گفت‌و‌گو کردیم.»
خورخه ماس که مالکیت اینترمیامی را به طور مشترک با برادر خود و دیوید بکام در اختیار دارد اعلام کرد که دو یا سه خرید دیگر برای اینترمیامی در راه است و تأکید کرد که با جوردی آلبا دیگر بازیکن سابق بارسلونا نیز مذاکراتی انجام شده است.
لوئیس سوارس هم یکی دیگر از بازیکنانی بود که مورد توجه اینترمیامی قرار داشت اما خورخه ماس در مورد خرید او مطمئن نیست: «سوارس قرارداد دارد و یک بند فسخ نیز در قرارداد او وجود دارد اما نمی‌دانم که آیا می‌تواند یا می‌خواهد از تیم خود جدا شود یا نه. ما همچنین با دی ماریا هم صحبت کردیم اما به نظر می‌رسد که او با تیم دیگری قرارداد ببندد.»

ZOOM

پیام احساسی  برای سسک
لیونل مسی با انتشار پیامی در شبکه‌های مجازی از سسک فابرگاس تمجید و از تصمیمش مبنی بر خداحافظی از فوتبال حمایت کرد. فابرگاس به طور رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و به این ترتیب این ستاره سابق بارسلونا، آرسنال و چلسی کفش‌های خود را آویخت. فابرگاس تصمیم گرفت که در سن 36 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کند. بسیاری از بازیکنان در این سن و سال راهی فوتبال امریکا یا عربستان می‌شوند اما ترجیح فابرگاس این بود که از دنیای فوتبال خداحافظی کند. فابرگاس فصل 2022/23 را در تیم کومو در دسته پایین‌تر فوتبال ایتالیا توپ زد و اکنون با به پایان رسیدن فصل تصمیم گرفت که از دنیای فوتبال خداحافظی کند. لیونل مسی هم تیمی سابق فابرگاس در باشگاه بارسلونا در توئیتر نوشت: «می دانی که ما چقدر تو و خانواده‌ات را دوست داریم. خاطرات زیادی در ادامه زندگی باهم خواهیم ساخت. ما عاشق تو هستیم و برایت در مقطع جدید زندگی، بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی