تقلای اسکندری برای ریاست در چهارمین دوره

دست وپا زدن برای یک صندلی!

محسن آجرلو
روزنامه نگار

مجمع انتخاباتی فدراسیون بولینگ و بیلیارد در حالی نیمه تمام ماند که بخش اعظم اعضا جلسه را از حد نصاب خارج کردند. رد صلاحیت رئیس سابق و سرپرست این فدراسیون که خواستار حضور در انتخابات بود، دلیل اصلی خروج اعضای مجمع بوده و شانتاژ رئیس سه دوره گذشته این فدراسیون، منجر به لغو انتخابات شده است.
 
زمان خریدن به سبک اسکندری
 ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات بولینگ و بیلیارد شهریور ماه سال گذشته انجام شد. دوران 4 ساله حضور اسکندری هم آبان 1401 به پایان رسید و وزارت ورزش در اقدامی عجیب، بدون اعلام رسمی برای او حکم سرپرستی زد. حکمی که فروردین ماه برای سه ماه دیگر تمدید شد و به پایان رسید. با این حال هنوز هم خبری از اعلام صلاحیت هاشم اسکندری نشد.
در همین راستا قرار بود که انتخابات این فدراسیون در روزهای ابتدایی تیر برگزار شود که برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا و یکی دو رویداد دیگر سبب درخواست فدراسیون برای تعویق انتخابات شد. موضوع عجیبی که اعلام آن تنها چند روز مانده به انتخابات، گویای تلاش اسکندری برای خریدن زمانی هرچقدر کوتاه، در راستای امید به حل مشکلش بود.
با موافقت وزارت ورزش قرار شد که انتخابات روز گذشته برگزار شود و اسکندری تا لحظه آخر امیدوار بود که بتواند در انتخابات شرکت کند اما اتفاقی که دنبالش بود نیفتاد. به همین خاطر هم طبق گفته خودش از مجمع بیرون آمده و باقی اعضا هم به‌دنبال او از جلسه خارج شده و آن را از رسمیت انداخته اند!
 
ماجرای تعلیق و پرونده
در میان است؟
 هاشم اسکندری در سال 1400 شش ماهی را در تعلیق سپری کرد و مجبور شد تا برای توضیح درباره یک پرونده بخصوص توضیح بدهد! پرونده‌ای که شنیده می‌شود شاکی آن یکی از نهادهای نظارتی در کشور است و هنوز هم مختومه نشده است.
حالا به نظر می‌رسد که بخش اعظم مشکل اسکندری در روند تأیید صلاحیت، همان پرونده است که منجر به دوری شش ماهه او از فدراسیون و سرپرستی مقصودلو شده بود.
 
علت انصراف از انتخابات کمیته
 اسکندری در شهریور سال گذشته قرار بود در انتخابات کمیته ملی المپیک هم شرکت کند و برای کسب کرسی نایب رئیسی به مجمع برود. اتفاقی که در دقایق پایانی با انصراف او نیفتاد. یکی برای او و دیگری آرش میراسماعیلی؛ دیگر رئیس فدراسیونی که ماجرای پرونده‌های باز و حاشیه‌هایش زبانزد خاص و عام شده است.
یکی از شایعات مطرح شده درباره اسکندری هم این است که در ماجرای انتخابات کمیته هم به سبب همین مشکلات، برای حفظ ظاهر مجبور به انصراف از انتخابات شده تا تصویر یک رئیس فدراسیون بیش ازاین مخدوش نشود!
 
تلاش اسکندری
برای دوره چهارم
هاشم اسکندری در شرایطی در تقلای ریاست بولینگ و بیلیارد است که در سه دوره چهار ساله، رئیس این فدراسیون بوده و از آبان سال گذشته هم دوران سرپرستی خود را پشت سر می‌گذارد.
 او با توجه به آیین نامه انتخابات فدراسیون‌های ورزشی، اجازه حضور در دوره چهارم را نداشت اما با توجه به نایب رئیسی اش در آسیا، توانست در انتخابات ثبت‌نام کند. ثبت‌نامی که شهریور سال گذشته انجام شد اما انتخابات هنوز هم برگزار نشده است.

دست و پا زدن برای یک صندلی
 اسکندری بیش از 12 سال در رأس فدراسیون بولینگ و بیلیارد بوده. فدراسیونی که از بیرون بی‌سر و صدا و کوچک به نظر می‌رسد اما حالا که زیر ذره بین قرار گرفته، حاشیه‌های بسیاری در خود نشان می‌دهد.
اسکندری پس از این‌همه سال، چه چیز جذب و کار نکرده‌ای در این رشته می‌بیند که تا این اندازه برای حفظ صندلی ریاست آن دست و پا می‌زند؟
انداختن مجمع از حد نصاب و تعویق‌های یک یا دو هفته‌ای، دردی از او دوا نمی‌کند و تنها رشته تحت مدیریتش را در بلاتکلیفی نگه می‌دارد.
 
اسکندری: تازه داخل مجمع به من گفتند رد صلاحیت شده ام
هاشم اسکندری کاندیدای رد صلاحیت شده فدراسیون بولینگ و بیلیارد پس از خروج از مجمع گفت:«به من گفتند که تأیید صلاحیت نشدم من هم مجمع را ترک کردم و اعضا دنبال من آمدند و مجمع را ترک کردند.»
او با ادعای عجیب خود درباره عدم اطلاع از رد صلاحیت خود ادامه داد:«دزد هم که می‌گیرند دلایل آن را می‌گویند نه اینکه اینجا و در داخل مجمع بگویند که من رد صلاحیت شده‌ام.»

جستجو
آرشیو تاریخی