صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و نه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و نه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر

هشتمین فصل بازی در اروپا
چرا میلاد جانشین سلمانی نشد؟
میلاد محمدی که پیشنهاد بسیار خوبی از استقلال دریافت کرده بود در نهایت تصمیم گرفت تا در آ.ا.ک آتن بماند. پیشنهادهایی از دو تیم ایرانی از جمله استقلال به میلاد محمدی رسیده بود و اخباری مبنی بر جدایی احتمالی‌اش از آ.ا.ک منتشر شد. استقلال با میلاد محمدی و مدیربرنامه‌هایش تماس گرفت و این بازیکن را به‌عنوان جایگزین جعفر سلمانی در سمت چپ دفاعی انتخاب کرده بود. مدافع تیم آ.ا.ک گزینه برجسته استقلال در نقل‌وانتقالات تابستانی بود. پیشنهاد مالی ارائه شده از استقلال نیز فوق‌العاده بود، اما میلاد محمدی در نهایت ترجیح داد تا پس از هفت سال همچنان خارج از ایران بازی کند و در آ.ا.ک بماند.


هشت بار بهترین بازیکن زمین
رکوردی دیگر به نام طارمی
مسابقات لیگ برتر فوتبال پرتغال در فصل 23-2022 با قهرمانی تیم بنفیکا و آقای گلی مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران با 22 گل به پایان رسید. صفحه رسمی لیگ برتر پرتغال به آماری اشاره کرد که نشان می‌دهد طارمی در دیدارهای این مسابقات، بیشتر از هر بازیکن دیگری عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آورده است. ملی‌پوش فوتبال ایران از نگاه کارشناسان سازمان لیگ پرتغال، هشت بار به‌عنوان بهترین بازیکن مسابقه انتخاب شد. گونچالو راموس و ژوائو ماریو از بنفیکا و ریکاردو هورتا نیز هفت مرتبه جایزه بازیکن برتر زمین را از آنِ خود کردند.


1.8 میلیون یورو برای بازیکن مصدوم شارلروا
قلی‌زاده در تیم سابق لواندوفسکی
علی قلی‌زاده وینگر تیم ملی که تا سال ۲۰۲۵ با باشگاه شارلروا بلژیک قرارداد دارد در آستانه انتقال به تیم لخ پوزنان لهستان است؛ انتقالی که گفته می‌شود گران‌ترین نقل و انتقال فوتبال لهستان محسوب می‌شود. «توماس ودارسچک» خبرنگار لهستانی با ارائه جزئیاتی در این خصوص نوشت: «علی قلی‌زاده از شارلروا بازیکن جدید لخ پوزنان خواهد بود. این ملی‌پوش ایرانی قرار است قراردادی سه ساله امضا کند با مبلغ تقریباً 8/1 میلیون یورو. او روز جمعه وارد پوزنان می‌شود. این بازیکن ۲۷ ساله در حال حاضر مصدوم است و در ماه آگوست یا سپتامبر آماده بازی خواهد بود.» همچنین وب سایت lavenir بلژیک در این ارتباط نوشت: «بر اساس اطلاعات منتشر شده در مطبوعات لهستان، مذاکرات بین شارلروا و لخ پوزنان درباره قلی‌زاده در جریان است. مبلغ پیشنهادی برای وینگر ایرانی که در حال حاضر پس از آسیب‌دیدگی مینیسک حدود 8/1 تا ۲ میلیون یورو خواهد بود.» به نوشته این رسانه بلژیکی، کادر پزشکی باشگاه لهستانی پیش از این شرایط مصدومیت قلی‌زاده را بررسی کرده تا از عقد قرارداد با این ملی پوش ایرانی مطمئن باشد. lavenir همچنین فروش قلی‌زاده را مرتبط با مثبت شدن تراز مالی باشگاه شارلروا تا ۳۰ ژوئن می‌داند. قلی‌زاده در نقل و انتقالات زمستانی فصل گذشته به صورت قرضی شارلروا را به مقصد کاسیم پاشا ترکیه ترک کرد. نکته جالب اینکه رابرت لواندوفسکی، ستاره تیم ملی لهستان و باشگاه بارسلونا هم سابقه بازی برای لخ پوزنان را در کارنامه دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی