صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و نه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و نه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

هیچ خبری از شروع تمرینات پیش فصل نیست

اعتصاب در نقطه صفر، بی‌خبری، بحران و دیگر هیچ!

حامد حسینی
خبرنگار

اوضاع پرسپولیس فوق‌العاده نابسامان است تا جایی که دوباره خیلی از طرفداران این تیم با رصد شرایط به وجود آمده می‌گویند کاش این تیم قهرمان نمی‌شد و دبل نمی‌کرد!
در شرایطی که استقلال، سپاهان و تراکتور به‌عنوان سه تیم مدعی قهرمانی فصل بعد تمرینات‌شان را شروع کرده‌اند به نظر می‌رسد شروع تمرینات پیش‌فصل پرسپولیس برای سومین بار به تعویق بیفتد. یحیی گل‌محمدی ابتدا اعلام کرده بود تیمش از 3 تیرماه (شنبه هفته قبل) استارت خواهد زد اما بعدتر گفت چهارشنبه 7 تیر موعد شروع تمرینات پیش فصل است. با این حال در شرایطی که تنها 6-5 بازیکن برای تمرین چهارشنبه قبل آماده بودند و غیر از یحیی گل‌محمدی هیچ مربی‌ای با باشگاه قرارداد نداشت تا در تمرین حاضر شود، شروع تمرین به شنبه 10 تیر (امروز) موکول شد اما بعید است امروز هم خبری از شروع تمرین شود چرا که تا عصر دیروز هم خبری درباره استارت تمرینات اعلام نشده و به اعضای تیم ابلاغ نشده بود!
این سردرگمی و بلاتکلیفی در شرایطی ادامه پیدا می‌کند که باشگاه پرسپولیس در آخر هفته‌ای که گذشت تنها موفق شد قرارداد سه دستیار خارجی گل‌محمدی را تمدید کند و باز هم تکلیف بازیکنان، چه آنهایی که قرار است قراردادشان را تمدید کند و چه خریدهای جدید روشن نشد.
در چنین شرایطی رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که به کربلا سفر کرده بود به تازگی از این سفر برگشته و قرار است از امروز اقدامات اساسی‌اش درباره خریدها و تمدیدها را آغاز کند و شاید از امروز بالاخره خبر جذب بازیکنان جدید و تمدید با 5 بازیکنی که قراردادشان تمام شده بود را بشنویم.
با وجود این به نظر می‌رسد حتی اگر از امروز اخبار خوشی از باشگاه پرسپولیس بیرون بیاید اما شروع تمرینات پیش‌فصل بستگی به اتفاقات دیگری دارد چرا که بازیکنان بین خودشان قرار گذاشته‌اند تا مطالبات‌شان پرداخت نشود در تمرینات حاضر نشوند. بازیکنان پرسپولیس 16 درصد از قرارداد فصل قبل خود را طلب دارند و البته آپشن‌هایشان بعد از قهرمانی‌های اخیر فعال شده و آنها را هم طلب دارند. بازیکنان همچنین برای بردن سوپرجام پاداش می‌خواهند ضمن اینکه پاداش 5 برد آخرشان را نگرفته‌اند که یکی از آنها دربی فینال حذفی بوده است. نکته جالب اینکه بازیکنان پرسپولیس 5 درصد از مبلغ قرارداد دو فصل قبل خودشان را هم طلب دارند و عجیب اینکه هیچ خبری از پرداخت نیست.
با این شرایط به نظر می‌رسد پرسپولیس به‌عنوان قهرمان همه جام‌های فوتبال ایران در همین نقطه صفر با بحران بزرگی مواجه شده است و شاید اگر قهرمان نمی‌شد اوضاع به مراتب بهتری داشت. در شرایطی که باشگاه پرسپولیس هیچ مبلغی بابت قهرمانی‌های خود در لیگ برتر و جام حذفی از فدراسیون و سازمان لیگ دریافت نکرده باید چیزی حدود 110 میلیارد تومان بابت این بدهی‌ها پرداخت کند که بیش از 66 میلیارد تومان آن آپشن‌هاست در حالی که فعلاً خبری از بودجه و دریافتی از اسپانسرها نیست.
به هر حال در شرایط کنونی حتی اگر بازیکنان سفر رفته به تهران برگشته باشند، با تمدیدی‌ها توافق نهایی صورت گیرد و از خریدها رونمایی شود، اعتصاب بازیکنان در همین نقطه صفر باعث شده تا زمان شروع تمرینات پیش‌فصل پرسپولیس کاملاً نامشخص باشد آن هم در شرایطی که این تیم باید از قهرمانی‌اش در لیگ برتر دفاع کند و البته در لیگ قهرمانان آسیا حاضر باشد!

 

جستجو
آرشیو تاریخی