صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و هشت - ۰۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و هشت - ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

شروع نگران‌کننده، اهرم تازه برای فشار به باشگاه

قهرمان با 6 یا 7 بازیکن و گل‌محمدی تنها استارت می‌زند!

محمد قراگزلو
خبرنگار

فصل قبل تمرینات پیش فصل پرسپولیس از یازدهم تیرماه استارت خورد. البته پایان فصل قبل هم با وجود اینکه پرسپولیس به فینال حذفی نرفته بود 12 خرداد بود اما سرخ‌ها کمتر از یک ماه قبل با همه نفرات استارت زدند. در تمرین نخست فصل قبل همه بازیکنان؛ چه نفرات تازه جذب شده، چه بازیکنان فصل قبل که باید تمدید می‌کردند حاضر بودند. سرخ‌ها زودتر از همه با تمام نفرات کارشان را شروع کردند و با اینکه در تمرینات پیش فصل در گرمای سوزان تابستان تهران ماندند و به اردوی خارجی نرفتند، در نهایت دو قهرمانی آوردند و سه جام گرفتند.

هیچ مربی‌ای در تیم نمانده!
در شرایطی که قرارداد کریم باقری پایان یافته و هیچ صحبتی برای تمدید قراردادش به میان نیامده طبیعتاً او را در تمرین نخواهیم دید. از قضا قرارداد محمد عسگری و مهرداد خانبان هم تمام شده و قرارداد آنها به پایان رسیده و با آنها هم تمدید نکرده‌اند. سه مربی خارجی پرسپولیس یعنی ویرا، ننکا و لوسادا که دستیار اول یحیی، مربی گلرها و مربی بدنساز هستند هم هنوز به ایران نیامده‌اند و باید بعد از بازگشت قراردادشان را تمدید کنند.

فقط یحیی هست با یک کمک بدنساز
به نظر می‌رسد یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس در تمرین نخست تیمش تنهای تنها خواهد بود و هیچ‌کدام از دستیارانش را کنار خود نخواهد دید. فقط شاید حسن تشکری‌کیا کمک بدنساز تیم در تمرین نخست حاضر شود و تیم را تمرین دهد. البته احتمال اینکه تمرین نخست کوتاه باشد بسیار است و شاید گل‌محمدی بخواهد روز اول فقط بازیکنان را دور هم جمع کند. شاید هم اصلاً تمرینی برگزار نشود و یک دورهمی حدوداً ده نفره و چند دقیقه‌ای را شاهد باشیم.

پیروانی تنها تمدیدی باشگاه!
تمرینات پرسپولیس در شرایطی آغاز می‌شود که هیچ خبری از بازیکنان تمدیدی و خریدهای جدید نیست. ظاهراً از بین خریدها شهاب زاهدی به مجارستان رفته تا وسایلش را جمع و جور کند و کنعانی هم درگیر پذیرفتن سقف 15 میلیاردی پرسپولیس است. از خریدهای دیگر هم خبری نیست. از بین بازیکنانی که قرار است با آنها تمدید شود عالیشاه، عیسی و صادقی اوکی داده‌اند اما ظاهراً همگی در مسافرت هستند و باید برگردند و تمدید کنند و بعد سر تمرین حاضر شوند. در این شرایط افشین پیروانی به عنوان تنها تمدیدی باشگاه پرسپولیس به عنوان تنها دستاورد نقل و انتقالاتی باشگاه در تمرین نخست حاضر خواهد شد.
ملی‌پوش‌ها فعلاً استراحت می‌کنند
با توجه به اینکه ملی‌پوشان پرسپولیس در جام جهانی حاضر بودند، در فیفادی ایام نوروز در اردوی تیم ملی حضور داشتند و مدتی بعد از فینال حذفی دوباره راهی اردوی تیم ملی تورنمنت کافا شدند، به استراحت بیشتری نیاز دارند و فعلاً در تمرینات پیش فصل حاضر نخواهند شد. به نظر می‌رسد مهدی ترابی، مرتضی پورعلی گنجی و وحید امیری از هفته آینده در تمرینات حاضر شوند. علیرضا بیرانوند هم که مصدوم شده و باید حدود سه هفته فقط استراحت کند.

فقط 6 یا 7 بازیکن!
به نظر می‌رسد تنها 6 یا 7 بازیکن سرشناس در تمرین نخست پرسپولیس حاضر باشند. در خوشبینانه‌ترین حالت از بین بازیکنانی که قرارداد دارند سروش رفیعی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی عبدی، محمد عمری، علی نعمتی و فرشاد فرجی به علاوه محمدمهدی احمدی که به پرسپولیس برگشته در تمرین امروز حاضر خواهند بود. ظاهراً احمد گوهری هم مثل میلاد سرک در پاریس به سر می‌برد و هنانوف و پریرا هنوز به تهران برنگشته‌اند. از بین بازیکنان امید فصل قبل هم گفته می‌شود ابوالفضل سلیمانی و علی جودکی احتمالاً جدا خواهند شد و شاید فقط نفراتی مثل امیررضا رفیعی، امید فهمی و یکی، دو بازیکن دیگر در تمرین نخست حاضر شوند. قرارداد سیامک نعمتی هم که تمدید نخواهد شد.
شاید تمرین اول تحریم شود
تمرینات پرسپولیس در حالی قرار است از امروز آغاز شود که بازیکنان پرسپولیس گفته بودند تا مطالبات فصل قبل‌شان را نگیرند در تمرین حاضر نخواهند شد. از این‌رو هیچ بعید نیست از بین 7-6 نفری که نام بردیم برخی مثل کمال کامیابی‌نیا و مهدی عبدی در تمرین حاضر نشوند. شاید هم با هماهنگی بین این بازیکنان چند بازیکن تیم امید به علاوه محمدمهدی احمدی را در تمرین نخست ببینیم.

تمرین سوت و کور، فشار به باشگاه
هیچ بعید نیست با انتشار عکس تمرین امروز که مشخص خواهد کرد بازیکنان بسیار کمی در ورزشگاه شهید کاظمی حضور یافته‌اند و البته برخی از مربیان نیستند، یحیی گل‌محمدی بار دیگر به باشگاه پرسپولیس فشار وارد کند که هم مطالبات فصل قبل باید پرداخت شود، هم اینکه بازیکنان بلاتکلیف هرچه سریع‌تر قراردادشان را تمدید کنند و هم خریدهای درخواستی او انجام شود. یحیی دو هفته‌ای است که لیست خرید و تمدیدی‌ها را داده اما تمرین تیم قهرمان دوگانه او در حالی آغاز خواهد شد که افشین پیروانی تنها تمدیدی رسمی باشگاه بوده و خبری از مربیان و بازیکنان در ابتدای کار قهرمان فوتبال ایران نیست!

 

جستجو
آرشیو تاریخی