صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و هفت - ۰۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و هفت - ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

بررسی فینال‌های تورهای چمن تنیس جهان

آلکاراس صدرنشین جدید در آستانه ویمبلدون

تنیس جهان در سال 2023 پس از سپری کردن فصل خاک وارد رقابت‌های سطح چمن شد که با برگزاری تورهای مختلف در شهرهای مختلف اروپا آغاز شد. مهم‌ترین تورهای روی چمن تنیس جهان در آلمان و انگلیس برگزار شد، تورنمنت‌هایی که با استقبال ستاره‌های مطرح تنیس جهان همراه بود و اکثر بازیکنانی که در سومین گرند اسلم فصل یعنی ویمبلدون حضور خواهند داشت، در یکی از این دو تورنمنت شرکت کرده بودند. تورهای سطح چمن در بخش مردان و زنان روز یکشنبه هفته جاری با برگزاری بازی‌های نهایی به پایان رسید تا حالا همه در انتظار آغاز سومین گرند اسلم فصل باشند که از 12 تیرماه سال‌جاری به میزبانی شهر لندن انگلیس برگزار می‌شود.
اولین جام چمن با طعم صدر‌نشینی
کارلوس آلکاراس ستاره جوان تنیس اسپانیا که بسیاری از او به‌عنوان جانشین رافائل نادال یاد می‌کنند در رقابت‌های کوئینر کلاب لندن حاضر شد که اولین تجربه او در تور سطح چمن لندن محسوب می‌شد. با وجود اینکه ستاره‌های نامداری از جمله کمرون نوری استرالیایی در آن حضور داشتند آلکاراس موفق شد به آسانی و با عبور از حریفانش به بازی نهایی برسد. او در بازی فینال به مصاف الکس دمینور رفت و موفق شد با نتیجه 2 بر صفر حریف خود را شکست بدهد تا ضمن رسیدن به صدر جدول، به‌عنوان سید نخست راهی ویمبلدون شود.
عدم حضور نواک جوکوویچ صربستانی در تورهای پیش از آغاز ویمبلدون برای او به قیمت از دست دادن رنک یک جهان تمام شد. مسلماً نبرد بین جوکوویچ و آلکاراس در ویمبلدون برای رسیدن به صدر فوق‌العاده دیدنی خواهد بود.
قهرمانی آلکاراس در کوئینر کلاب لندن پنجمین جام فصل را برای او به ارمغان آورد تا عملکرد فوق‌العاده او تا به اینجای فصل تکمیل شود. نکته جالب بازی نهایی رقابت‌های کوئینر کلاب لندن حضورعلی نیلی سوپروایزر ایرانی مسابقات در مراسم اهدای جام بود.
در دیگر تور معتبر فصل چمن که در هاله آلمان برگزار می‌شد هم الکساندر بوبلیک تنیس بازی که در رتبه 48 رده‌بندی قرار دارد موفق شد در یک بازی عجیب مقابل آندره روبلف ستاره سرشناس تنیس روسیه با نتیجه 2 بر یک به پیروزی برسد و جام قهرمانی تور 500 امتیازی هاله را با خودش به خانه ببرد. روبلف هم بار دیگر مقابل یک تنیسور کم نام و نشان  شکست خورد تا سیر نزولی اش پس از کسب عنوان قهرمانی در مسترز هزار امتیازی مونت‌کارلو همچنان ادامه داشته باشد.

درخشش کم نام و نشان ها
در بخش زنان، ایگا اشویانتک که چند هفته گذشته با قهرمانی در رولان گاروس چهارمین گرند اسلم خود را به‌دست آورده بود، در اقدامی عجیب در هیچ کدام از دو تور روی چمن جهان در بخش زنان شرکت نکرد. اتفاقی که باعث شد تنیس بازان کم نام و نشان‌تر به مراحل پایانی رقابت‌های برلین و بیرمنگام برسند. در فینال رقابت‌های برلین پترا کویتووا مقابل دونا وکیچ با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید و در فینال بیرمنگام انگلیس هم یلینا اوستاپنکو اهل لتونی موفق شد با نتیجه 2 بر صفر باربوا کریچیکوا از جمهوری چک را شکست دهد و به مقام قهرمانی تور بیرمنگام برسد.

جستجو
آرشیو تاریخی