صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و هفت - ۰۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و هفت - ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

آغاز ماجراجویی امین اسماعیل‌نژاد در والیبال اروپا

پرنده از قفس پرید!

 

محسن آجرلو
روزنامه نگار
ستاره جدید تیم ملی والیبال بالاخره به طور رسمی لژیونر شد. امین اسماعیل‌نژاد که دومین سال حضور درخشان خود در تیم ملی را سپری می­‌کند، بالاخره به آرزوی خودش یعنی بازی در اروپا رسید و قرار است فصل آینده را در تیم ورونای ایتالیا بازی کند. اتفاق خوشحال‌کننده­‌ای که خودش هم به هیچ‌وجه قصد پنهان کردن آن را ندارد و می‌گوید: «وقتی از ورونا تماس گرفتند بدون تردید پذیرفتم زیرا بازی در لیگ والیبال ایتالیا آرزوی همه والیبالیست‌های جهان است که می‌خواهند به بالاترین سطوح برسند. پروژه ورونا بسیار بلندپروازانه است و نتایج فصل گذشته آن را ثابت می‌کند. برای من اولین تجربه خارج از ایران و فرصتی بی‌نظیر است که سعی خواهم کرد از آن نهایت استفاده را ببرم.»
 
گذر از دوران سخت
امین اسماعیل‌نژاد با درخشش عجیب و غریبی که سال گذشته در لیگ برتر و لیگ ملت­‌های 2022 داشت، به سرعت چشم تیم‌های خارجی را گرفت و خودش هم دیگر دلش به ماندن نبود. او آنقدر خوب شده بود که شاید در قالب جمع و جور لیگ ایران جا نمی‌شد. با این حال تمام نشدن دوران خدمت سربازی‌اش نه تنها او را از رفتن باز می‌داشت بلکه اجازه حضورش در تیم‌های خوب لیگ را هم نمی‌داد.
او در شرایطی مجبور شد به پاس گرگان برود که شرایط روحی مساعدی نداشت. مدت زمان قابل توجهی هم طول کشید که با شرایط سازگار شود و آن را بپذیرد. امین تقریباً یک تنه تیمش را به نیمه‌نهایی لیگ برتر هم رساند و در نهایت هم بهترین پشت خط زن لیگ لقب گرفت. موفقیت‌هایی که واضح بود هیچ‌کدام برای خوشحالی او کافی نیست. او دلش می‌خواست برود و لیگ ایران برایش تبدیل به قفسی شده بود که برای باز کردن پر و بالش، فضای کافی نداشت.
 
پایان خدمت و رسیدن به
هدف بزرگ  
پشت خط زن چپ دست والیبال ایران اگرچه خیلی دیر به سطح اول و ترکیب تیم ملی رسید اما آنقدر خوب و درخشان ظاهر شده که با سرعت فوق‌العاده­‌ای هدف‌هایش را یکی یکی تیک می‌زند. او سال گذشته هم پیشنهادهای قابل توجهی داشت اما نتوانست به هیچ‌کدام پاسخ مثبت دهد. امسال اما با توجه به آرزویی که برای بازی در ایتالیا داشت، با ورونا توافق کرد و حالا در میانه لیگ ملت‌ها، خبر رسمی انتقال او منتشر شده است.
اسماعیل‌نژاد 26 ساله حالا قرار است فصل آینده را در بهترین لیگ دنیا بازی کند. لیگی که بخش قابل توجهی از بازیکنان مطرح دنیا را در خود جای داده و هر بازیکنی در دنیا آرزوی حضور در آن را دارد. تقریباً تمام ستاره‌های بزرگ دنیای والیبال، برهه‌ای از دوران حرفه‌ای خود را در ایتالیا بازی کرده و می‌کنند و حالا اسماعیل‌نژاد هم به دنبال ادامه ماجراجویی خود در ایتالیاست.

اسماعیل‌نژاد: نمی‌توانم برای پوشیدن پیراهن ورونا صبر کنم
سایت ایتالیایی لارنا اسپورت ایتالیا در این خصوص نوشت: ورونا می‌تواند در فصل آینده روی امین اسماعیل‌نژاد ایرانی حساب کند. اسماعیل‌نژاد متولد ۱۹۹۷ بوده که  ۲۰۳ سانتیمتر قد دارد و چپ دست است.
این سایت ایتالیایی ضمن شرح رزومه ملی‌پوش والیبال ایران نوشت: در حال حاضر اسماعیل‌نژاد در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ مشغول است. این بازیکن با تیم ملی والیبال ایران در این مسابقات می‌درخشد. این بازیکن ایرانی خوشحالی خود را از حضور در یکی از رقابتی‌ترین لیگ‌های جهان پنهان نمی‌کند.
اسماعیل‌نژاد درباره مسیر موفقیت در ورونا گفت: «می‌دانم که برای رسیدن به همه اهداف، کار زیادی وجود خواهد داشت و برای این کار آماده خواهم بود. من نمی‌توانم صبر کنم تا پیراهن ورونا را بپوشم و با هواداران جدید آشنا شوم.»
همچنین مدیر ورزشی باشگاه ورونا درباره این انتقال گفت: «ما هم از این انتقال هیجان‌زده هستیم. با گنجاندن امین در فهرست خود، بدون شک عنصر مهمی را در بخش هجومی اضافه می‌کنیم. او بازیکنی بسیار قوی از نظر بدنی و با اعتبار بالایی است. او همچنین در VNL ارزش و ویژگی‌های خود را در حمله، سرویس و... نشان داده است.»

ZOOM

سومین ایرانی ورونا
از میان بازیکنان ایرانی، پیش از این جواد معنوی‌نژاد و مرتضی شریفی نیز در ورونا بازی کرده‌اند. دو بازیکنی که نه تنها در این تیم ماندگار نشده و نتوانستند در سطح لیگ ایتالیا بمانند، بلکه دوران افول طولانی‌ای را نیز سپری کردند. حالا باید دید سومین بازیکن ایرانی که به این باشگاه می‌رود، چه مسیری را طی کرده و آیا می‌تواند در این لیگ پرفشار و سطح بالا باقی بماند؟

جستجو
آرشیو تاریخی