صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و هفت - ۰۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و هفت - ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

حواشی رکورد‌گیری تیم ملی وزنه‌برداری ستاره‌ها دور از تیم ملی

کیانوش قید المپیک را زد؟

محسن وظیفه
روزنامه نگار
رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری عصر روز گذشته در حالی برگزار شد که سرمربی تیم ملی به تمامی مدعیان تیم ملی هشدار داده بود که راه رسیدن به تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان در عربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو حضور در این رکوردگیری است.
نکته عجیب در این رکوردگیری که در حضور مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی (مشاور عالی کمیته ملی المپیک)، دکتر فرهاد صدر (رئیس آکادمی ملی المپیک) و محسن بیرانوند (رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی) برگزار می‌شد، غیبت کیانوش رستمی و ضعف عجیب سهراب مرادی بود. کیانوش رستمی که بهترین شرایط را در دسته 89 کیلوگرم در رنکینگ فدراسیون جهانی برای حضور در المپیک دارد، در این رکوردگیری حاضر نشد.
غیبت کیانوش رستمی می‌تواند به نشانه زدن قید حضور در المپیک باشد. او برای رسیدن به المپیک نیاز دارد که در مسابقات قهرمانی جهان در عربستان به میدان برود اما ظاهراً مدارک پزشکی را برای نواب نصیرشلال ارسال کرده که به‌دلیل مصدومیت از ناحیه پا توان وزنه زدن در رکوردگیری تیم ملی را ندارد. هنوز مشخص نیست که تصمیم کادرفنی درباره کیانوش چه خواهد بود اما اگر تصمیم کادرفنی این باشد که کیانوش نباید به جهانی عربستان برود آنگاه کیانوش که در رده پنجم رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد، جایگاهش را از دست می‌دهد. شواهد حکایت از این دارد که کیانوش نه تنها قید مسابقات قهرمانی جهان را زده، بلکه دیگر علاقه‌ای برای حضور در المپیک پاریس را هم ندارد.
موضوع مهم دیگر رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری در دسته 102 کیلوگرم بود. جایی‌ که سهراب مرادی، رسول معتمدی و رضا دهدار با هم رقابت می‌کردند اما دو ستاره مدعی این وزن با وزنه‌های خود همه را ناامید کردند. رسول معتمدی که به تازگی از مصدومیت برگشته هنوز نتوانسته کار زیادی را انجام بدهد و کاملاً از شرایط آرمانی و اوج خود دور است.
همین که معتمدی یک‌ضرب را با 120 کیلوگرم شروع کرد، بخوبی نشان ‌داد که او چه وضعیتی دارد و کجای کار قرار گرفته است. حرکت دوم او در یک‌ضرب هم به 130 کیلوگرم رسید که این وزنه‌ها را یک وزنه‌بردار سبک‌وزن هم می‌توانست ثبت کند.
رسول معتمدی در دو ضرب هم سه حرکت را با چراغ سفید ثبت کرد تا نشان دهد که فقط برای گرفتن چراغ سفید به رکوردگیری تیم ملی آمده بود. او در دو ضرب با 150 کیلوگرم شروع کرد، 160 کیلوگرم را در حرکت دوم بالای سر برد و در نهایت هم با 170 کیلوگرم کارش را تمام کرد. این رکوردها واقعاً برای دسته 102 کیلوگرم باور نکردنی بود و مشخص نیست که کادرفنی و کادرپزشکی چه روشی را برای بازگشت این ستاره در پیش گرفتند که او به این روز افتاده است؟
سهراب مرادی هم اوضاع خوبی نداشت. سهراب که بعد از دو مصدومیت طولانی تلاش زیادی کرد تا دوباره به تیم ملی برگردد، در نهایت دو حرکت را در یک‌ضرب ثبت کرد که 165 کیلوگرم بود و بعد هم که قید حرکت سوم را زد تا اوت شود.
مشخص نیست سهراب با این وضعیت چه برنامه‌ای برای آینده خود دارد اما او هم اگر در عربستان غایب باشد نمی‌تواند به المپیک برسد. رضا دهدار بهترین نفر این وزن بود.
دهدار یک‌ضرب را با 175 کیلوگرم شروع کرد که در حرکت اول چراغ قرمز شد اما در حرکت دوم ثبت کرد. در حرکت سوم هم 179 کیلوگرم را ثبت کرد. دهدار دو ضرب را هم با 208 کیلوگرم شروع کرد اما در حرکت دوم 216 کیلوگرم را انداخت ولی با همین حرکت اول خودش هم بهترین نفر وزن 102 کیلوگرم بود.

جستجو
آرشیو تاریخی