صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و هفت - ۰۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و هفت - ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

بابایوف: بعد از مصدومیت خیلی قوی‌تر شدم

برای پیشرفت به فوتبال ایران آمدم

دوست دارم باز هم به فوتبال ایران برگردم

 

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار
شیرالدین بابایوف ۲۴ ساله یکی از بازیکنان خارجی بود که فصل بیست و دوم به فوتبال ایران آمد. بابایوف که در تاجیکستان یکی از بهترین‌های تیمش بود و توانست بخوبی در لیگ آنجا بدرخشد، با نظر رضا پرکاس سرمربی وقت صنعت‌نفت آبادان به لیگ برتر ایران آمد تا بتواند خودی نشان دهد. بابایوف، در یک بازی مهم مقابل هوادار تهران توانست یک گل ۳ امتیازی بزند اما بعد از آن با بدشانسی‌های عجیبی مواجه شد. اول اینکه با تغییر کادرفنی و آمدن فیروز کریمی به جای رضا پرکاس، او نیمکت‌نشین و سکونشین شد. بعد از آن هم وقتی به بازی گرفته شد، مصدومیت سنگینی پیدا کرد و به خاطر پارگی رباط صلیبی مدت زیادی از فوتبال دور ماند. بابایوف که این مصدومیت را یک تجربه مهم می‌داند و فکر می‌کند کمک کرد قوی‌تر شود، درباره حضور در فوتبال ایران صحبت‌های جالبی دارد.


 

  حضور در فوتبال ایران برایت چطور گذشت؟ فصل گذشته می‌توانست برایت بهتر باشد اما خیلی زود مصدوم شدی و کنار رفتی. در کل فصل گذشته برایت چطور بود؟
حضور در فوتبال ایران برایم تجربه خیلی قشنگی شد. فکر نمی‌کردم در ایران به من تا این حد خوش بگذرد. فوتبال و مردم ایران را خیلی دوست داشتم. یکی، دو سال پیش من از ایران پیشنهادهای دیگری هم داشتم اما فکر نمی‌کردم ایران برایم اینقدر قشنگ شود و فوتبال و مردمش را تا این حد دوست داشته باشم. به صورتی که زندگی در ایران لذت‌بخش شود که این برایم خیلی جالب بود. در ایران به لحاظ فوتبالی خیلی پیشرفت کردم و از روزهای اول، هم‌تیمی‌هایم و مردم آبادان خیلی گرم با من برخورد کردند و به من لطف داشتند. به طوری که احساس کردم در کشور خودم هستم و راحت بازی کردم. بعد از آن مصدوم شدم که این مصدومیت هم برایم تجربه‌ای شد و البته کمک کرد قوی‌تر شوم. در واقع الان خیلی قوی‌تر از پیش از مصدومیتم هستم. هم به لحاظ بدنی و هم به لحاظ روحی خیلی قوی‌تر شدم که فکر می‌کنم این حکمت خدا بود که مصدوم شوم. برای همین با وجود اینکه یک ماه دیگر می‌توانم فوتبال بازی کنم اما تمریناتم را خیلی خوب انجام می‌دهم که ان‌شاءالله یک ماه دیگر کاملاً آماده می‌شوم تا به فوتبال برگردم.
  اما در ایران یک مصدومیت سخت داشتی که باعث شد مدت زیادی از فوتبال دور بمانی...
نمی‌گویم در ایران فصل خیلی خوبی داشتم چون می‌خواستم بهتر باشم. می‌توانستم بهتر بازی کنم. من پست اصلی‌ام هافبک است اما در ایران وینگر بازی می‌کردم. به هر حال بازی به بازی بهتر می‌شدم اما همان‌طور که می‌دانید در زمان بدی مصدوم شدم و نتوانستم ادامه دهم که این مسأله برایم ناراحت‌کننده است.
  قبل از اینکه به ایران بیایی، از چه تیم‌هایی پیشنهاد داشتی و چرا قبول نکردی؟
قبل از اینکه به ایران بیایم از کشورهای دیگر از جمله اندونزی، گوام و چند جای دیگر پیشنهاد داشتم اما از فوتبال ایران قوی‌تر نبودند. برای همین اصلاً نگاه نکردم مبلغ قرارداد آنها چقدر زیادتر است چون می‌خواستم در فوتبال قوی بازی کنم و پیشرفت داشته باشم. به خاطر این، فوتبال ایران را انتخاب کردم و به ایران آمدم. البته آقای پرکاس را خوب می‌شناختم چون ایشان در تاجیکستان مربیگری کردند. بر این اساس با بچه‌های تیمش صحبت کردم و می‌دانستم چه شرایطی دارد و قبول کردم به ایران بیایم که از این انتخاب خیلی راضی هستم.
 ظاهراً خیلی مشتاق هستی باز هم به فوتبال ایران بیایی و در اینجا بازی کنی؟
خیلی. امیدوارم بتوانم دوباره به ایران برگردم و در لیگ برتر بازی کنم. این بار می‌خواهم بهتر از قبل باشم. ان‌شاءالله باز هم بتوانم از ایران پیشنهاد داشته باشم که برگردم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی