صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

ستاره‌های آزاد و بدون تیم در فصل نقل و انتقالات

گرفتار در دوراهی تصمیم و تردید!

فرخ حسابی
Farrokh Hesabi

نقل و انتقالات تابستان امسال فوتبال اروپا تبدیل به یکی از هیجان‌انگیزترین و البته گیج‌کننده‌ترین فصول در سال‌های اخیر شده است. برخی انتقال‌ها تا اینجا قطعی شده‌اند مثل رفتن لیونل مسی و سرخیو بوسکتس به اینترمیامی، کریم بنزما و انگولو کانته به الاتحاد. البته که مهاجرت بازیکنان بزرگ به فوتبال عربستان سعودی همچنان ادامه دارد و بازیکنانی مثل حکیم زیاش، ادوارد مندی و کالیدو کولیبالی نیز راهی این لیگ شده‌اند.
از سوی دیگر بازیکنان سرشناسی هم تصمیم به ماندن و تمدید قرارداد با تیم‌های خود گرفته‌اند مثل مثلث رئالی تونی کروس، ‌ناچو و دنی سبایوس، یا بازیکن وفادار دورتموند مارکو رویس که باز هم در این تیم ماندنی شد و لوک شاو و داوید سیلوا که در منچستریونایتد و رئال سوسیداد ماندنی شدند. اما هنوز بازیکنان بزرگی هستند که وضعیت نامشخصی دارند و به عنوان بازیکنان آزاد تکلیف تیم آینده خود را مشخص نکرده‌اند.

رئال و بارسا
رئال سریع‌ترین باشگاه در بین تیم‌های بزرگ اروپایی بود که تکلیف خریدها و تمدیدهای خود را روشن کرد. هفت بازیکن این تیم قراردادشان در چند روز آینده به پایان می‌رسد و سرنوشت همه آنها خیلی زود مشخص خواهد شد. بنزما، مارکو آسنسیو و ماریانو خداحافظی کردند. لوکا مودریچ هم مثل کروس و ناچو   و سبایوس تمدید می‌کند. در این بین تکلیف ماریانو هنوز مشخص نیست، ‌او می‌خواهد در اسپانیا بازی کند اما هنوز با تیمی به توافق نهایی نرسیده. در بارسلونا تقریباً وضعیت مشابهی وجود دارد. جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس جدایی خود را خیلی زود اعلام کردند که در این بین آلبا هنوز تکلیف تیم آینده خود را مشخص نکرده اما به احتمال زیاد ممکن است او هم به امریکا برود هر چند که تیم‌های اتلتیکومادرید و اینتر نیز خواهان او هستند و البته از عربستان هم پیشنهاد دارد.
اینیگو مارتنیس قرار است به عنوان بازیکن آزاد از بیلبائو به بارسلونا بپیوندد و قرارداد دو ساله با این تیم ببندد.

انگلیسی‌ها
از بازیکنان شاغل در لیگ برتر انگلیس داوید دخئا، ویلفرد زاها و روبرتو فیرمینو، سه بازیکنی هستند که ممکن است در چند روز آینده به تیم‌های جدیدی بروند. منچستریونایتد به دنبال یک دروازه‌بان جدید است و به همین دلیل دخئا بعید است در اولدترافورد ماندنی شود. زاها ستاره کریستال پالاس پیشنهادهایی از چند باشگاه اروپایی دارد و البته عربستانی‌ها نیز مشتری او هستند. فیرمینو با جدایی از لیورپول باشگاه‌های زیادی را خواهان خود می‌بیند اما این ستاره برزیلی هنوز تصمیم برای مقصد آتی خود نگرفته است.
گوندوغان از منچسترسیتی جدا شد و به عنوان بازیکن آزاد برای دو فصل به بارسلونا پیوست اما ستاره منچستریونایتد یعنی مارکوس رشفورد قرارداد خود را با این تیم تمدید کرد. دیگر بازیکنانی که هنوز بین تمدید و رفتن وضعیت نامشخصی دارند عبارتند از آدام ترائوره (ولورهمپتون)، جسی لینگارد (فارست)، لوکاس مورا (تاتنهام) و یری مینا از (اورتون).
 
پایان ژکو و دی ماریا در ایتالیا
ایتالیا هم مثل انگلیس دیگر لیگ بزرگ اروپایی است که بسیاری از بازیکنان سرشناس در آن هنوز وضعیتشان برای فصل آینده مشخص نشده است. ادین ژکو قرارداد خود را با اینتر تمدید نکرد و به فنرباهچه پیوست. میلان اشکرینیار هم بالاخره به داستان طولانی خود با اینتر پایان داد و به پاری‌سن‌ژرمن پیوست. آنخل دی ماریا ستاره آرژانتینی یوونتوس هم دیگر بازیکن آزادی بود که تصمیم گرفت قرارداد خود را تمدید نکند و به تیم دوران جوانی‌اش یعنی بنفیکا بپیوندد. آدریان ربیو دیگر بازیکن یوونتوس اما وضعیت متفاوتی دارد. این هافبک فرانسوی مردد است که قرارداد خود را با یووه تمدید کند یا چالش جدیدی را برای خود به وجود بیاورد. ربیو چند پیشنهاد از لیگ برتر انگلیس دارد و هنوز تصمیم خود را نگرفته است.
 
فرانسه
لیگ فرانسه مکانی ایده‌آل برای باشگاه‌هایی است که قصد تقویت قوای هجومی خود را دارند. مهاجمان گلزنی مثل جاناتان بامبا (لیل)، ‌موسی دمبله (لیون) و کوین گامیرو (استراسبورگ) به پایان قرارداد خود رسیده‌اند و هیچ‌کدام هم مقصد آینده خود را مشخص نکرده‌اند. مارسی به دنبال تمدید قرارداد الکسیس سانچس است گرچه آنها از تیم عربستانی الفتح هم پیشنهاد خوبی برای مهاجم خود دارند.
سرخیو راموس مدافع پاری‌سن‌ژرمن قطعاً فصل بعد در این تیم و در لیگ یک فرانسه نخواهد ماند. مدافع سابق رئال مادرید بعد از دو فصل نه چندان موفق به عنوان بازیکن آزاد با پی.اس.جی خداحافظی می‌کند. او یکی از پرمشتری‌ترین بازیکنان آزاد فعلی قاره اروپاست اما هنوز تصمیم خود را نگرفته است. آیا او در یک تیم بزرگ اروپایی بازی می‌کند یا به پیشنهادی از عربستان یا امریکا پاسخ می‌دهد؟ این تردیدی است که بسیاری از بازیکنان دیگر مثل راموس با آن مواجهند.

جستجو
آرشیو تاریخی