صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

بعد از خداحافظی قایدی

جدایی داسیلوا دومین شوک به نکونام

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
اولین شوک نقل وانتقالاتی زمانی به استقلال وارد شد که مهدی قایدی با انتشار یک متن خداحافظی اعلام کرد دیگر بازیکن استقلال نیست و باید به باشگاه سابقش شباب الاهلی بازگردد.
گرچه از اسفند ماه سال 1401 مشخص بود که قایدی به سبب درخشش دراستقلال مجاب به بازگشت به تیم سابقش درامارات خواهد شد اما شاید بسیاری امیدوار بودند با یک حرکت جدی نقل وانتقالاتی باشگاه استقلال بتواند رضایتنامه قایدی را از مسئولان شباب الاهلی بگیرد و این بازیکن را حفظ کنند اما رقم بالایی که باشگاه شباب الاهلی تقاضا کرده مانع از بازگرداندن این بازیکن شد واگر باشگاه استقلال شاهکار کند بتواند 600هزار دلار را به باشگاه سانتاکلارای پرتغال پرداخت کند تا فقط محبی در ترکیب این تیم باقی بماند.
جدایی قایدی به تنهایی استقلال را در خط حمله دچار تغییراتی خواهد کرد و این انتظار را از مسئولان باشگاه استقلال باز خواهد گذاشت تا بازیکن درخوری را به جای قایدی به خدمت بگیرند تا شاید جای خالی‌اش در ترکیب فصل بعد استقلال پر شود.
صحبت از رضا اسدی است بازیکنی که با تراکتور قرارداد ندارد واگر باشگاه استقلال دست بجنباند می‌تواند گزینه مناسبی را به جای قایدی به خدمت بگیرد تا احتمالاً زوج این بازیکن و محبی فصل بعد بار سنگین گلزنی در خط حمله استقلال را به دوش بکشند.
اما جدایی قایدی پایان ماجرا نیست. داسیلوا، مدافع برزیلی که نیم فصل دوم لیگ بیست و یکم به استقلال اضافه شد تا جای مرادمند و یزدانی را در استقلال پر کند که درمأموریت محوله نیز بسیار کامیاب بود، قرارداد خود را با باشگاه استقلال فسخ کرد! داسیلوا نیز به مانند دیگر خارجی‌ها در قرارداد فی مابین خود با باشگاه استقلال بند جدایی بدون هیچ قید و شرطی را لحاظ کرده است و به همین دلیل روز گذشته خبر فسخ قرارداد قطعی او با باشگاه استقلال همه را شوکه کرد.
اگر آنها که ابتدا با داسیلوا قرارداد منعقد کرده بودند، بند جدایی را نمی‌پذیرفتند، این بازیکن که یک فصل دیگر با استقلال قرارداد داشت، نمی‌توانست از ترکیب استقلال جدا شود اما معمولاً بازیکنان خارجی بواسطه فشاری که مدیران برنامه آنها روی باشگاه‌های ایرانی وارد می‌کنند به هنگام عقد قرارداد دست بالاتری دارند و چنین‌بندی را لحاظ می‌کنند تا بتوانند هرزمان که عرصه به آنها تنگ شد استقلال را ترک کنند.
داسیلوا نیز بعد از اینکه 3 بار به باشگاه استقلال درخواست دریافت مطالبات داده بود و باشگاه اقدامی در این راستا انجام نداد طبق شروطی که در قراردادش لحاظ شده، به طور یک طرفه قراردادش را فسخ و از این باشگاه جدا شد!
اینکه چرا مدیران باشگاه استقلال درمواجهه با درخواست‌های این بازیکن کوتاهی کرده و توجهی به مطالبات او نداشته‌اند سؤال مهمی است که حجت کریمی و دیگر مسئولان اجرایی در باشگاه استقلال باید به آن پاسخ دهند.
باشگاهی که انبوهی از معاونان و مشاوران در آن مشغول به کارند وبه تازگی نیز دو عضو جدید در هیأت مدیره آن به کار گرفته شده اما هیچ یک اقدامی در راستای تداوم حضور این مدافع در استقلال نکرده‌اند.
داسیلوا دراین ایام که با پیراهن استقلال درمیادین حاضر می‌شد نشان داد که هرگز یک مدافع معمولی نیست و می‌شود یک فصل دیگر روی توانمندی‌هایش حساب کرد.
خانواده داسیلوا نیز از زندگی در ایران رضایت کافی داشتند اما سران باشگاه استقلال بی‌آنکه توجهی به وضعیت داسیلوا داشته باشند، با بی‌تفاوتی محض از کنار خواسته‌های مدافع برزیلی عبور کردند تا او سرانجام قراردادش را فسخ و در آستانه عقد قرارداد با یک باشگاه جدید قرار بگیرد.
البته تا زمانی که داسیلوا رسماً قراردادی منعقد نکرده، زمان برای بازگرداندن او وجود دارد اما بعید است که مسئولان باشگاه استقلال بتوانند در اندک زمان باقی مانده اقدامی در این راستا انجام داده و داسیلوا را دوباره استقلالی
 کنند.
بدون شک جدایی داسیلوا برای نکونام خبر ناامید کننده‌ای است و مدیران این باشگاه باید فی الفور در راستای جذب یکی، دو مدافع مطرح اقدام کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی