صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

نوجوانان ایران امروز مقابل یمن کار را تمام می‌کنند

یک برد تا جام جهانی


تیم نوجوانان ایران بعد از صدرنشینی بدون شکست در مرحله گروهی ساعت 13:30 امروز در یک‌چهام نهایی مسابقات قهرمانی آسیا با یمن روبه‌رو می‌شود و با رسیدن به نیمه‌نهایی می‌تواند صعودش به جام جهانی را هم جشن بگیرد.
شاگردان حسین عبدی در مرحله گروهی فراتر از انتظار بودند. آنها با برد 6 بر یک مقابل افغانستان شروع کردند، در بازی دوم با وجود برتری محسوس مقابل قطر به تساوی بدون گل رسیدند و در جنگ سرگروهی روز آخر کره جنوبی را با دو گل شکست دادند.
 
یمن، آسانترین حریف
با در نظر گرفتن هشت تیم صعودکرده از مرحله گروهی، یمن شاید بهترین حریفی است که می‌توانست با نوجوانان ایران روبه‌رو شود. این تیم در یکی از آسانترین گروه‌های مرحله مقدماتی کارش را با برد 4 بر صفر مقابل مالزی شروع کرد، در بازی دوم لائوس را دو بر یک شکست داد و سرانجام با یک گل مغلوب تایلند میزبان شد. قطعاً کادر فنی در سه روز گذشته فرصت بررسی بازی‌های یمن را داشته‌ و شناخت کاملی از این تیم پیدا کرده است.
حسین عبدی در نشست خبری گفت: «خیلی خوشحالم که در این مرحله حضور داریم. برای بازی آخر تلاش زیادی کردیم و می‌دانستیم چگونه بازی کنیم. برای بازی مقابل یمن حاضر هستیم و امیدوارم همه از بازی در این رویداد زیبا لذت ببرند. در این رده سنی همه چیز برای پیشرفت فوتبال است. پس تلاش خواهیم کرد تا تجربه خوبی به‌دست آوریم و بعد از آن بسیار خوشحال خواهیم شد که در نیمه‌نهایی نیز حاضر باشیم.»
 
تدارک 14 ماهه
او درباره تدارک تیمش پیش از سفر به تایلند گفت: «از ۱۴ ماه قبل آماده‌سازی را شروع کردیم. بعد از ۱۵ روز به مسابقات کافا در تاجیکستان رفتیم و آنجا قهرمان شدیم. بعد از آن تیم نوجوانان ایران به ازبکستان دعوت شد و فقط با قانون تفاضل گل نایب‌قهرمان شدیم. بعد از آن به ژاپن رفتیم. در ژاپن با تیم زیر ۱۸ سال بازی کردیم. در آن زمان بازیکنان ما زیر ۱۶ سال بودند و بار دیگر نایب قهرمان شدیم. سپس به تاجیکستان رفتیم و اول شدیم. حضور در بلاروس و در این اواخر امارات، باعث شد تا بازیکنان را بیشتر ارزیابی کنیم. در دبی دو بار به مصاف تیم عربستان رفتیم، مسابقه بسیار خوبی بود و کمک بسزایی در روند آماده‌سازی داشت. ضمن اینکه باعث شد تا بازیکنان اعتماد به نفس خوبی به دست آورند.»
 عبدی در ارزیابی از بازی‌های مرحله گروهی گفت: «در اولین مسابقه، ما واقف به قدرت افغانستان بودیم. بنابراین خیلی تلاش کردیم تا هر چه زودتر گلزنی کنیم و به‌دنبال گل‌های بیشتر برویم. بنابراین این یک فشار برای ما بود. بازی مقابل قطر هم همین طور بود. قطر جلوی ما آمد تا یک امتیاز بگیرد. بنابراین شدت بازی بسیار زیاد بود. کره جنوبی تیمی است که خیلی زیبا فوتبال بازی می‌کند و موقعیت و مالکیت بازی را حفظ می‌کند. اگر آمار بازی را ببینید، متوجه می‌شوید که ۷۰ درصد توپ با آنها بوده است و حدود ۳۰ درصد برای ما. این نشان می‌دهد که کره تیم خیلی خوبی بود، چه زمانی که مالکیت توپ را داشت و چه زمانی که نداشت. بنابراین شدت بازی، بسیار بالا بود.»
او درباره بازی با کره اضافه کرد: «مقابل کره بهترین خود بودیم، دو گل به ثمر رساندیم و فرصت‌هایی برای گلزنی بیشتر داشتیم و به آنها فرصت گلزنی ندادیم. دلیل این عملکرد خوب، سبک متفاوت و برنامه بازی متفاوتی بود که بازیکنان انجام دادند.»
 اعتماد به نفس بالای تیم
عرفان درویش‌عالی، کاپیتان تیم نوجوانان هم گفت: «از اینکه به‌عنوان صدرنشین گروه به این مرحله صعود کردیم بسیار خوشحالم. برای هر بازی یک تاکتیک و برنامه مشخص داریم تا ابتدا تیم حریف را خنثی کنیم و پس از آن به آنها ضربه بزنیم و نتیجه مورد نظرمان را بگیریم. برای تیم یمن احترام قائل هستیم و امیدواریم بازی خوبی باشد.»
او در پاسخ به این سؤال که چقدر برای کسب پیروزی اعتماد به نفس دارید، گفت: «ما خیلی تلاش کردیم تا بتوانیم در ابتدا به اهداف کوتاه‌مدت و پس از آن به اهداف بلندمدت خودمان برسیم. تمام تلاشمان را کردیم و باقی موارد بستگی به عملکرد بازیکنان در زمین دارد. اینکه از تمام فرصت‌های‌مان نهایت بهره را ببریم. برای پیروزی کاملاً به خودمان اعتماد داریم تا به امید خدا پیروز شویم و به جام‌جهانی صعود کنیم.»

ZOOM

شش تک‌اخطاره‌
عبور از یمن و صعود به جام جهانی پایان کار نیست و نوجوانان بعد از شروع خوب به فینال و قهرمانی فکر می‌کنند. آنها در صورت صعود به نیمه‌نهایی با برنده ژاپن – استرالیا روبه‌رو می‌شوند و شش بازیکن نوجوانان در خطر محرومیت برای نیمه‌نهایی هستند. آرشا شکوری، عرفان درویش‌عالی، ماهان صادقی، ابوالفضل ذلیخایی، امیرمحمد رزاقی‌نیا و کسری طاهری هرچند باید با تمام وجود مقابل یمن بجنگند، ولی همزمان مراقب باشند تا اخطار بیهوده‌ای نگیرند.

جستجو
آرشیو تاریخی