صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و چهار - ۰۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و چهار - ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

پاریس آماده فروش، رئال دست به جیب

300 میلیون یورو تا برآورده شدن یک رویا

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

طبق گزارش‌های منتشر شده، پی اس جی و رئال مادرید آماده هستند تا بر سر انتقال ستاره فرانسوی به توافق نهایی برسند. گفته می‌شود انتقال اعجوبه فوتبال، کیلیان امباپه به سانتیاگو برنابئو 300 میلیون یورو (328 میلیون دلاری) برای رئالی‌ها آب خواهد خود و حالا یک قدم تا برآورده شدن رویای امباپه و فلورنتینو پرز فاصله مانده است. گزارش اختصاصی شبکه خبری مشهور پاری‌سن‌ژرمن حاکی از آن است که جلسه‌ای در روز چهارشنبه بین مالکان قطری پاری‌سن‌ژرمن و نمایندگان رئال مادرید برگزار شده است که منجر به تسریع در مذاکرات شده و تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر مالک قهرمان فعلی لیگ 1 و فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، درگیر تبادل پیام به یکدیگر بوده‌اند. هدف آنها دستیابی به یک توافق مطلوب برای هر دو سمت معامله است.
 پی اس جی کامیونیتی رسانه نزدیک به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن در مورد این توافق اطلاعات بیشتری منتشر کرده، طبق گزارش‌های این رسانه خرید این بازیکن برای رئالی‌ها 250 میلیون یورو (274 میلیون دلار) به عنوان رقم ثابت و 50 میلیون یورو (55 میلیون دلار) به عنوان پاداش آب خواهد خورد. گفته می‌شود که ‌بند پاداش این قرارداد بر اساس تعداد بازی‌هایی که این بازیکن 24 ساله برای لوس بلانکوس خواهد کرد و همچنین با دریافت توپ طلا فعال خواهد شد، که در واقع هیچ کدام از این بندها دور از انتظار به نظر نمی‌رسد و می‌توان رقم تمام شده این بازیکن برای رئال مادرید را با قاطعیت عدد 300 میلیون یورو اعلام کرد.
 اگر این گزارش دقیق باشد و معامله انجام شود، رئال مادرید عملاً رکورد نقل و انتقالات جهان فوتبال را به نام خودش اختصاص خواهد داد. در حال حاضر انتقال نیمار به پاریس در سال 2017 با فعال شدن بند آزاد‌سازی 222 میلیون یورویی (243 میلیون دلار) این بازیکن، در صدر انتقالات گرانقیمت تاریخ فوتبال قرار دارد.
 امباپه در همان تابستانی که نیمار به پاریس رفت ابتدا به صورت قرضی از موناکو به پاری‌سن‌ژرمن پیوست. بعداً، او قراردادش را از حالت قرضی به حالت دائمی درآورد تا به گرانقیمت‌ترین بازیکن نوجوان جهان تبدیل شود. گفته می‌شود قرارداد دائمی او به ارزش 145 میلیون یورو (159 میلیون دلار) ثابت به اضافه 35 میلیون یورو (38/3 میلیون دلار) پاداش به ثبت رسیده است. این توافق یک سال بعد از انتقال قرضی این بازیکن حاصل شد.
نکته جالب در مورد گزارش‌های منتشر شده این است با وجود اینکه امباپه سال آینده قراردادش به پایان می‌رسد و بازیکن آزاد می‌شود، اما فلورنتینو پرز آماده است تا این مبلغ هنگفت را برای آوردن هر چه سریع‌تر کیلیان امباپه به سانتیاگو برنابئو بپردازد.
برنده جام جهانی 2018 روسیه در بهار 2022 زمانی که قرارداد او در پارک دو پرنس به پایان رسید در آستانه پیوستن به لوس بلانکوس بود، اما پس از یک چرخش ناگهانی قراردادش را تا سال 2024 به اضافه‌ بند تمدید اختیاری تا سال 2025 تمدید کرد. ماه گذشته بود که امباپه با رسانه‌ای کردن نامه رسمی خود به پاریس در مورد عدم تمایل برای فعال‌سازی تمدید قراردادش تا سال 2025 پرده برداشت. این اتفاق باعث شد که سران پاریسی در مورد آینده بازیکن خود دو راه پیش روی او بگذارند؛ یا تمدید می‌کنی یا به فروش خواهی رسید. ستاره فرانسوی از آن زمان دو بار به صورت علنی در رسانه‌ها اعلام کرده که قصدی برای تمدید ندارد اما مشکلی هم ندارد که سال آخر قراردادش را در پاریس بماند. از آنجایی که سران قطری پاریس دوست ندارند فوق‌ستاره خود را به صورت رایگان از دست دهند شاید حالا زمان آن رسیده که بالاخره انتظار فلورنتینو پرز به پایان برسد و بازیکن رؤیایی خود را قبل از سال 2024 در تیمش داشته باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی