صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و چهار - ۰۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و چهار - ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

مشکلات مالی باعث شد نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر نماند

شنانی: مهاجری می‌ماند، سقوط نمی‌کردیم

سمیرا شیرمردی
روزنامه‌نگار
نفت مسجدسلیمان شروع خوبی در فصل بیست و دوم داشت و توانست با هدایت رضا مهاجری، نتایج درخشانی کسب کند. آنقدر خوب که تعریف و تمجید همه تیم‌ها را به دنبال داشت اما در حالی که همه فکر می‌کردند زردپوشان زاگرس می‌توانند حداقل در نیمه اول جدول جای بگیرند و رتبه‌ای تک رقمی داشته باشند، ناگهان دچار بحران عجیبی شدند و شرایط سختی را تجربه کردند. به صورتی که ۲، ۳ بار با تغییر کادرفنی مواجه شدند و در نهایت سقوط کردند. حسین شنانی، وینگر جوان نفت مسجدسلیمان در مورد شرایطی که فصل گذشته گذراندند، صحبت می‌کند.

چه چیزی باعث شد نفت مسجدسلیمان که شروع خوبی با رضا مهاجری داشت، به چنین سرنوشت تلخی دچار شود؟
ما شروع فصل خیلی خوبی داشتیم و با مهاجری نتایج خیلی خوبی گرفتیم. در ۶، ۷ هفته اول نتایج و آمارها آنقدر خوب بود که جزو بهترین تیم‌های ایران بودیم. فکر می‌کنم حتی چهارم هم شدیم اما ناگهان همه چیز به هم ریخت. مقصر اصلی این مشکلات هم بحث مالی بود و وعده و وعیدهایی که عملی نشد. وقتی تیم مشکل مالی داشته باشد نمی‌تواند تمرکز کند و نتایج هم ضعیف می‌شود. مهاجری خیلی به تیم کمک کرد اما بعدش باشگاه نتوانست مشکلات را حل کند.
قبل از بازی رفت مقابل نساجی، ظاهراً شایعه شده بود ۳ بازیکن نفت مسجدسلیمان بازداشت شدند.
چنین چیزی نبود و همان‌طور که گفتم وقتی بازیکن از لحاظ مالی درگیر باشد، تمرکز ندارد. به ما هر روز، برای پرداخت مطالبات‌مان، امروز و فردا می‌گفتند. شرایط خیلی بد بود. من شخصاً می‌دیدم بازیکنان در مسجدسلیمان حتی پول توجیبی برای هزینه‌های روزمره هم نداشتند. این مسائل فشار می‌آورد. بازیکنی که مشکل مالی داشته باشد و تحت فشار باشد، تمرکز ندارد و برای بازی‌ها هم با انگیزه ظاهر نمی‌شود. احتمالاً به خودش می‌گوید بروم داخل زمین بازی کنم و برگردم. حالا چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد، متوجه نیست.
فصل گذشته حدود ۳ تیم برای نفت مسجدسلیمان به میدان رفتند که عجیب است و البته بدون شک به تیم ضربه می‌زند.
بله، ما کلاً تغییر زیاد داشتیم، هم در کادرفنی و هم در بازیکنان. همین تغییرات صد درصد ضربه می‌زند. وقتی تغییر کادرفنی زیاد باشد بالاخره تغییر در بازیکنان هم زیاد می‌شود و پیش می‌آید اما باز هم می‌گویم اصل قضیه همان مشکل مالی بود. بازیکن وقتی نتواند پروتئین بخرد چطور می‌تواند بدنش را بسازد و بازی کند؟ فکر می‌کنم هنوز هم پول کامل بازیکنان را ندادند و فقط ۵۰، ۶۰ درصد پرداخت شده. علاوه بر اینکه پول دیر می‌رسید، پرداختی‌ها هم خوب نبود. مثلاً اینکه ۳ درصد یا ۵ درصد می‌دادند. با این مبلغ کاری از پیش نمی‌رود. در کل، مشکلات مالی باعث شد تیم سقوط کند. تیم ما خیلی خوب بود و حتی میثاقی در برنامه‌اش اشاره کرد تیم خیلی خوبی داریم اما نگذاشتند آن روند خوب را ادامه دهیم.
یک بحثی هم پیش آمد که روی بازوبند کاپیتانی دعوا شد. شاید این بحث‌ها هم نباید پیش می‌آمد.
مشکلات مالی باعث شد. چرا ۶ هفته اول این‌طور نشد و چهارم جدول شدیم اما بعدش نتایج بد شد؟ چون وعده و وعیدها بازیکنان را اذیت کرد. کار به جایی رسید که اعتصاب کردیم و پول گرفتیم. در حالی که نباید چنین چیزی پیش می‌آمد. اینها به تیم ضربه می‌زند. امیدوارم مدیریت خوب انجام شود و تیم بیاید بالا. واقعاً مردم مسجدسلیمان چیزی جز فوتبال ندارند. همه باید کمک کنند تیم برگردد به لیگ برتر و اتفاقات خوب بیفتد.
در کل به نظر می‌رسد تغییرات زیاد کادرفنی، به ضرر تیم شد.
باشگاه تصمیم گرفت اشکش بیاید. با ایشان هم خوب نتیجه نگرفتیم. به هر حال تغییر تاکتیک و تفکرات زیاد بود. در این فصل شاگرد ۳ سرمربی یعنی آقایان مهاجری، اشکش و عنایتی بودم که از آنها خیلی یاد گرفتم و تشکر می‌کنم اما اگر مهاجری می‌ماند، سقوط نمی‌کردیم. مدیران و مسئولان نظراتی داشتند که تغییر ایجاد کردند اما من فکر می‌کنم مهاجری می‌توانست تیم را نجات دهد.
در پست دروازه‌بان هم خیلی تغییر داشتید و ۵ دروازه‌بان برای نفت مسجدسلیمان سنگربانی کردند.
تغییرات و دیدگاه‌ها زیاد بود و هر سرمربی نظر خودش را دارد که طبیعی است.
با این حال، پیمان رنجبری توانست خیلی خوب کار کند و با ۴ گل و ۲ پاس گل، مؤثرترین بازیکن نفت مسجدسلیمان شود.
رنجبری به نظرم یکی از مهاجمان خوب ایران است که خیلی خوب بازی می‌کند. هر پارامتری که یک مهاجم باید داشته باشد، رنجبری دارد که فکر می‌کنم فصل آینده جای خوب می‌رود.
بدترین آمار به خط دفاع تیم‌تان برمی‌گردد که در ۳۰ بازی، ۵۹ گل خوردید.
خط دفاع ضعیف نبود. ما به لحاظ تیمی خوب دفاع نکردیم که این مسأله ربطی به خط دفاع نداشت. اتفاقاً ما مدافعان خوبی داشتیم اما دفاع تیمی خوب نبود.
آریا برزگر هم یکی از بازیکنان خوب تیم‌تان بود که به تیم جوانان ایران هم دعوت شد.
ما بازیکنان جوان خوبی داشتیم. آریا برزگر، حسین گودرزی و محمد احمدی الان در تیم امید ایران حضور دارند و فوتبالیست‌های خیلی خوبی هستند که به لحاظ فنی هم در بین بهترین‌ها قرار دارند. با این شرایط مطمئنم آنها جای خوبی می‌روند.

ZOOM

بهترین پاسور نفت مسجدسلیمان شناخته شدی که ۴ پاس گل دادی و البته ۲ گل هم زدی.
وقتی تغییرات زیاد باشد نمی‌توانی خودت را خوب وفق بدهی. با این شرایط، عملکرد مناسبی بود و بد نبودم. خدا را شکر که بهترین پاسور شدم اما آمارم می‌توانست بهتر از این باشد. مثلاً ۶ گل و ۶ پاس گل. اگر تغییرات پیش نمی‌آمد شاید می‌توانستم این آمار را داشته باشم اما باز هم همه چیز برمی‌گردد به مشکلات مالی و قول‌هایی که عملی نشد.
پس از عملکرد خودت راضی هستی.
آنچنان نه. می‌توانستم بهتر از این باشم اما نشد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی