صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و سه - ۰۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و سه - ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

کمیته ملی المپیک درباره ژیمناستیک به وزارت ورزش هشدار داد

22 تیر،آخرین فرصت برای رهایی از تعلیق

آزاده پیراکوه
روزنامه نگار
چند هفته قبل و بعد از لغو سفر ژیمناست‌ها به چند مسابقه، بار دیگر بحث انتخابات پر حرف و حدیث فدراسیون‌ ژیمناستیک سر زبان‌ها افتاد و به بهانه همین موضوع زهرا اینچه درگاهی حرف‌هایی زد که حکایت از یک اتفاق تازه داشت.
در آن روزها گفته شد که فدراسیون جهانی ژیمناستیک نامه‌ای به کمیته ملی المپیک ایران زده و سؤالاتی را درباره انتخابات فدراسیون‌ مطرح کرده و تهدید کرده‌ است که اگر به این سؤالات پاسخ قانع کننده داده نشود، فدراسیون ایران تعلیق
می‌شود.
در آن زمان مسئولان کمیته در مقابل این خبر سکوت کردند و مسئولان وزارت ورزش هم واکنشی نشان ندادند تا اینکه حالا نامه کمیته به وزارت ورزش، مهر تأییدی می‌شود بر خبر ایران ورزشی که درباره این نامه نوشت.
ماجرا از این قرار است که کمیته ملی المپیک در نامه‌ای به وزارت ورزش نکاتی را درباره انتخابات فدراسیون ژیمناستیک اعلام کرده و هشدار تعلیق این رشته را داده است.
 انتخابات فدراسیون ژیمناستیک روز 24 اسفند برگزار و عابد حقدادی به ‌عنوان رئیس انتخاب شد. این مجمع انتخاباتی حاشیه‌های زیادی داشت و از همان روز قابل پیش‌بینی بود که فدراسیون جهانی راحت از کنار این موضوع نمی‌گذرد.
زهرا اینچه‌درگاهی، رئیس سابق فدراسیون که کاندیدای ریاست بود، بنا به دلایل نامشخص اجازه حضور در انتخابات را پیدا نکرد.
در آن مجمع عنوان شد که صلاحیتش احراز نشده و به همین دلیل نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند.
اینچه درگاهی که رابطه خوبی با مسئولان فدراسیون جهانی دارد، مجبور به ترک مجمع شد و همراه او تعداد زیادی از اعضای مجمع، سالن فارسی را ترک کردند.
همه اینها در حضور ناظر فدراسیون جهانی اتفاق افتاد و حدود سه هفته بعد خبری اعلام شد مبنی بر اینکه انتخابات فدراسیون ایران در فدراسیون جهانی در حال بررسی است!
همین خبر کوتاه به خوبی نشان می‌داد که فدراسیون جهانی چه برنامه‌ای دارد و به راحتی از کنار این موضوع نمی‌گذرد. در پی همه این اتفاق‌ها حدود سه ماه پیش به کمیته ملی المپیک ایران نامه‌ای زده و عنوان شده که کمیته به عنوان نهاد مورد تأیید فدراسیون جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک ابهام‌هایی که درباره انتخابات فدراسیون وجود دارد را رفع
کند.
در پاسخ به ابهام‌ها بگوید که چرا به سه عضو مجمع اجازه حضور در انتخابات داده نشده و اینچه درگاهی با حکم چه نهادی رد صلاحیت شده و نتوانسته در انتخابات شرکت کند؟
در حالی که مسئولان مربوطه ترجیح می‌دادند وجود چنین نامه‌ای را خیلی پررنگ نکنند، اما بر اساس خبری که یکی از خبرگزاری ها منتشر کرده گویا محمود خسروی‌وفا در اواخر اردیبهشت نامه‌ای به وزارت ورزش زده و سؤالات مورد نظر فدراسیون جهانی را مطرح کرده و خواستار پاسخ وزارت به آنها شده
است.
البته گویا پولادگر به این نامه پاسخ داده اما این حرف های معاون قهرمانی آنقدر ضعیف بوده که رئیس کمیته ملی المپیک نامه دیگری می‌زند و پاسخ‌ ارسالی از سوی معاونت قهرمانی را فاقد معیارهای حقوقی برای ارسال به فدراسیون جهانی می‌داند؛ چرا که به سؤالات مطرح‌شده جوابی داده نشده است.
شنیده‌ها حکایت از این دارد که 22 تیرماه آخرین فرصت ورزش ایران برای پاسخ دادن به این ابهام‌ها است و اگر فدراسیون جهانی تا این تاریخ قانع نشود، جز تعلیق اتفاق دیگری نمی‌افتد.
گویا خسروی‌وفا اعلام کرده انتخابات تکرار شود که به نظر می‌رسد تنها راه برای رهایی از تعلیق همین است.

جستجو
آرشیو تاریخی