صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و سه - ۰۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و سه - ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

بازی شماره 53‌، پانزده دقیقه نگران‌ کننده و تمجید قلعه‌نویی

6 بخیه روی سر عزت‌اللهی!

امیر اسدی
روزنامه نگار
در اواسط نیمه اول بازی ایران - ازبکستان، برخوردی سخت میان سعید عزت‌اللهی و علیرضا بیرانوند که هر دو برای دفاع توپ اقدام کرده بودند، پیش آمد و باعث شد دیدار برای دقایقی متوقف شود.
اتفاقی که برای این دو بازیکن رخ داد، به حدی نگران‌ کننده بود که باعث شد کادرفنی دستور به تعویض بیرانوند و عزت‌اللهی بدهد. با این حال نیازمند جانشین بیرانوند شد اما سعید عزت‌اللهی ترجیح داد در زمین بماند و با سری بانداژ شده وظایف خود در مرکز خط میانی را به بهترین شکل ممکن انجام بدهد.
خونریزی شدید سر عزت‌اللهی باعث شد تا داور در چند مورد بازی را متوقف کند و از کادر پزشکی تیم ملی ایران بخواهد تا سعید را مداوا کنند.
عزت‌اللهی که تعصب بالای خود را همیشه در ترکیب تیم ملی نشان داده، تا انتها در زمین ماند تا همراه سایر بازیکنان ایران جشن قهرمانی را برگزار کند.
بدون شک حضور او و بازی کم‌ نقصش یکی از دلایل موفقیت تیم ملی بود.
حتی بعد از پایان بازی، امیر قلعه‌نویی به تمجید از هافبک 26 ساله تیم ملی پرداخت و تعهد و فداکاری بالای او را ستود.

بازی شماره 53 به نام سعید
حدود هفت، هشت سال قبل بود که کارلوس کی‌روش تصمیم گرفت سعید عزت‌اللهی جوان را به اردوی تیم ملی دعوت کند. سعید از آن مقطع تا امروز 53 بار در ترکیب تیم ملی قرار گرفته و یک گل هم مقابل ترکمنستان به ثمر رسانده.
او همچنین در دو جام جهانی به میدان رفته و تجربه بازی در یک جام ملت‌های آسیا را نیز در کارنامه دارد.

دومین برخورد با بیرانوند
این برای اولین بار نبود که علیرضا بیرانوند و سعید عزت‌اللهی بر سر تصاحب توپ با یکدیگر دچار چالش شدند.
در جام جهانی 2018 هم یک بار این اتفاق رخ داد که البته حواشی کوچکی را نیز به همراه خود داشت.
در چنین شرایطی، اغلب گلرها با صدای بلند کلمه :«من» را به زبان می‌آورند تا سایر بازیکنان برای تصاحب توپ تلاش نکنند. اینکه چرا برای سومین بار –دو بار با عزت‌اللهی و یک بار با مجید حسینی– این اتفاق رخ می‌دهد، جای سؤال دارد.

6 بخیه روی سر سعید
سر سعید عزت‌اللهی شکافت و به همین دلیل خون زیادی هم از منطقه آسیب دیده خارج شد. بین دو نیمه اما پزشکان تیم ملی 6 بخیه به سر سعید زدند و البته جای شکافته شده را نیز پر کردند تا او بتواند در ادامه بازی همچنان در ترکیب تیم ملی باقی بماند. عزت‌اللهی در نیمه دوم مشکلی را به لحاظ خونریزی تجربه نکرد تا با فراغ بال بیشتری وظایف محوله را در زمین انجام بدهد.

ادعای جالب دکتر شهاب
پرهان خانلری و علیرضا شهاب مدت‌هاست که کادر پزشکی تیم ملی را تشکیل داده و در این بین زحمات بسیاری نیز متحمل شده‌اند.
 دکتر شهاب بعد از پایان بازی، استوری جالبی در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت: «مصدومیت سعید عزت‌اللهی یکی از سخت‌ترین آسیب‌دیدگی‌هایی بود که در طول بازی تجربه کرده بودم.»
عزت‌اللهی هم با بازنشر این استوری از کادر پزشکی تیم ملی تشکر کرد که با تلاش خود مجوز حضور 90 دقیقه‌ای او را در زمین صادر کردند.
پیشنهاد 5/2 ساله وایله
عزت‌اللهی تنها 6 ماه دیگر با وایله قرارداد دارد و به همین دلیل مسئولان باشگاه دانمارکی پیشنهاد تمدید قرارداد به مدت دو سال و نیم را به او داده‌اند.  عزت‌اللهی فعلاً پاسخی به این پیشنهاد نداده و منتظر دریافت پیشنهادی جدید است تا شاید به لیگی دیگر منتقل شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی