خبر

قانون جدید به کمک پرسپولیس می‌آید؟
طبق بررسی‌های اولیه پرسپولیس بدون احتساب شیخ دیاباته که قراردادش تمام شده و خداحافظی کرده ۲۲بازیکن بزرگسال دارد و باید ۳بازیکن مازاد شوند چرا که تعداد نفرات بزرگسال از ۲۰ به ۱۹بازیکن کاهش یافته است. پرسپولیس علاوه بر این سه مازاد در ازای هر خرید بزرگسال باید یک نفر را مازاد کند. یعنی اگر گل‌محمدی قصد خرید سه بازیکن را داشته باشد باید نام شش بازیکن را مازاد اعلام کند. مهدی عبدی که فصل قبل بازیکن زیر ۲۵سال بود امسال بازیکن بزرگسال محسوب می‌شود و عمری و هنانوف که بازیکن زیر ۲۳سال بودند به‌خاطر حذف فهرست ۲۵ساله‌ها بازیکن بزرگسال خواهند بود. عبدی و عمری و هنانوف بزرگسال هستند اما احتمالاً عبدی و عمری چون بازیکن آکادمی پرسپولیس بوده‌اند بزرگسال محسوب نشوند. باید دید دقیقاً در آیین‌نامه جدید چه چیز قید شده. طبق قوانین فصل جدید هر تیم قادر خواهد بود علاوه بر ۱۹ بزرگسال سهمیه ۶ نفره تحت عنوان (سایر بازیکنان) داشته باشد که شامل بازیکنان سرباز، قرضی، تیم ب و آکادمی (ثبت شده در رده پایه‌های همان باشگاه) است. این سهمیه شش نفره فاقد محدودیت سنی است.

 ترابی دنبال عبور
از آقاکریم
مهدی ترابی با زدن ۳ گل دیگر با تعداد گل‌های جواد کاظمیان و کریم باقری در لیگ برتر مساوی خواهد شد. مهدی ترابی که اصولاً در خط میانی بازی می‌کند به خاطر خصلت تهاجمی فوتبالش علاوه بر پاس‌های گل فراوانی که داده، گل‌های زیادی را هم به ثمر رسانده است. علی علیپور همچنان با زدن ۵۵ گل برای تیم پرسپولیس بهترین گلزن این تیم در مسابقات لیگ برتر بوده است، مهدی طارمی با ۴۵ گل در این عرصه رتبه دوم را دارد و کریم باقری و جواد کاظمیان ۲۹ گله هستند، مهدی ترابی با زدن ۳ گل دیگر با جواد کاظمیان و کریم باقری مساوی می‌کند و با زدن ۴ گل دیگر از این ۲ مرد بالاتر قرار خواهد گرفت. بهترین گلزنان تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر عبارتند از: علی علیپور با ۵۵ گل، مهدی طارمی با ۴۵ گل، کریم باقری و جواد کاظمیان با ۲۹ گل، مهدی ترابی با ۲۶ گل.

پرسپولیسی‌ها علیه مجری شبکه سه
پرسپولیسی‌ها علیه محمدرضا احمدی مجری برنامه فوتبال برتر موضع گرفته‌اند چرا که این مجری برای دومین بار خواهان برگزاری سوپرجام بین پرسپولیس قهرمان دو جام با نایب قهرمان لیگ شده و این بار از آبین‌نامه و قانون ایراد نمی‌گیرد بلکه به صراحت می‌گوید پرسپولیس با سپاهان بازی کند. هواداران پرسپولیس می‌گویند این مجری تلویزیون با تأکید روی خواسته خود می‌خواهد یک جام را از پرسپولیس بگیرد. هواداران پرسپولیسی معتقدند او پیشنهاد نمی‌دهد، نمی‌گوید مصوب کنید و قانون را تغییر دهید بلکه خلاف آنچه محرز و مشخص است و ابلاغ شده فتوا می‌دهد. پیش‌تر سهیل مهدی و دیگر مسئولان سازمان لیگ گفته بودند سوپرجام به پرسپولیس تعلق خواهد گرفت اما اینکه چه زمانی جام قهرمانی به دست سرخ‌ها برسد مشخص نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی