صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و سه - ۰۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و سه - ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

بررسی عملکرد تیم‌ها در لیگ بیست و دوم

میهمان بی‌آزار

جعفر برزگر
روزنامه‌نگار
مس کرمان که با فرزاد حسین‌خانی به لیگ برتر صعود کرده بود با همین مربی هم وارد لیگ بیست و دوم شد. آنها فصل را خوب شروع کردند، اما کسب یک امتیاز از سه بازی بعدی نشان داد که آنها کار سختی خواهند داشت. هر چه بود آنها نتوانستند روند خوبی را در پیش بگیرند و با از دست دادن امتیازهای زیاد در هفته‌های پایانی دوباره به لیگ یک بازگشتند. این تیم حالا با شرایط جدید خود به نوعی درصدد فراموشی فضای تلخ پیش آمده پس از سقوط این تیم از لیگ برتر است و فعالیت‌های این باشگاه برای قدم‌های پیش رو، به خوبی اثبات می‌کند که باشگاه مس کرمان برای بازگشت به مسیر موفقیت خود کاملاً با انگیزه و پرانرژی است و این انگیزه‌های بالا با حمایت هواداران و همه اهالی فوتبال کرمان خیلی زود در مسیر صحیح خود برای رسیدن به هدف قرار خواهد گرفت.
 
عارف رستمی بهترین بازیکن
عارف رستمی در 27 بازی برای تیمش به میدان رفت و با هشت گل زده و چهار پاس گل عنوان بهترین بازیکن تیمش را به خود اختصاص داد. رستمی 2083 دقیقه هم در زمین حضور داشت. او مدعی بود که تیمش شایستگی بقا در لیگ برتر را داشت: «بحث مدیریت‌ بود و یکسری اختلافاتی که روی بخش فنی تیم تأثیر گذاشت. شما شاهد بودید تیم ما وضعیت خوبی تا هفته‌های آخر داشت، اما گام نهایی را نتوانست خوب بردارد. اگر قرایی زودتر مدیرعامل مس می‌شد، این تیم از بحران خارج می‌شد و در لیگ برتر باقی می‌ماند. من در تیمی که گزینه سقوط بود هشت گل به ثمر رساندم و مُهر لیگ یکی بودن را از روی خودم برداشتم. بعضی‌ها می‌گفتند من بازیکن لیگ یکی هستم و فقط می‌توانم در این رده موفق شوم.»
 
حذف مقابل تیم لیگ یکی
مس کرمان در اولین بازی حذفی‌اش مقابل صنعت نفت آبادان با دو گل امین کاظمیان و علی تهامی به پیروزی رسید و حریف تیم لیگ یکی استقلال ملاثانی در مرحله یک هشتم شد. اما برخلاف انتظار هواداران مس، این آبی‌های ملاثانی بودند که به برتری 2-1 دست پیدا کردند.
 
ناکام در دربی‌ها
سه تیم کرمانی در لیگ بیست و دوم حضور داشتند و همین باعث می‌شد که هر کدام‌شان چهار دربی را برگزار کنند. مس کرمان در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل گل‌گهر سیرجان به تساوی دست پیدا کرد. شاگردان فرزاد حسین‌خانی اما در دو بازی دیگر مقابل مس رفسنجان شکست خوردند.
 
پایانی فوق‌العاده ضعیف
یکی از دلایلی که باعث سقوط مس کرمان شد نتایج بسیار ضعیف آنها در 10 بازی پایانی بود. شاگردان حسین‌خانی از بازی بیست و یکم و شکست مقابل ذوب‌آهن تا پایان فصل رنگ پیروزی را ندیدند و چهار تساوی و شش شکست را تجربه کردند.
 
بی‌آزار در خانه حریف
مس کرمان هم یکی از تیم‌های لیگ بیست و دوم بود که عملکرد بسیار ضعیفی در بازی‌های خارج از خانه داشتند. طبق آماری که از خود به جا گذاشتند در 15 مسابقه‌ای که در زمین حریفان‌شان به میدان رفتند فقط پنج تساوی را به دست آوردند و در 10 بازی هم شکست خوردند. جالب‌تر اینکه تفاضل گل‌شان در این 15 بازی به عدد منفی 13 رسید. شاگردان حسین‌خانی در این 1350 دقیقه فقط 5 گل زدند.
 
سقوط در روز آخر
سرنوشت تیم و تکلیف ماندن و نماندن به روز آخر کشیده شد. جایی که آنها باید در خانه سپاهان را شکست می‌دادند و یا به تساوی می‌رسیدند و در سیرجان، صنعت نفت به گل‌گهر می‌باخت. اما دقیقاً همه چیز برعکس شد. نفتی‌ها گل‌گهر را شکست دادند و مس در خانه به سپاهان باخت و به لیگ یک سقوط کرد.
 
استعفای حسین‌خانی بعد از سقوط
سوت پایان بازی با سپاهان که به صدا در آمد فرزاد حسین‌خانی، سرمربی تیم از سمت خود استعفا داد. او دلایل زیادی را مطرح کرد که البته چرا در همان مقاطع آن حرف‌ها را نزد: «بابت اتفاقی که باعث سقوط تیم شد، از مردمی که قلباً تیم‌مان را دوست دارند، عذرخواهی می‌کنم. آنها بدانند سهم خودمان را در این سقوط داریم اما خیلی‌ها دوست داشتند چنین اتفاقی بیفتد. به اولین بازی دور برگشت لیگ مقابل نفت مسجدسلیمان برمی‌گردم. این بازی را بردیم، اما روی همین صندلی به همه مسئولانی که می‌توانستند کمک کنند، هشدار دادم که روزهای سخت‌تری داریم. اسیر جنگ داخلی شدیم و کسی کمک‌مان نکرد. از زمانی که پنج امتیاز با صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان اختلاف داشتیم، بزن بزن بزرگی به راه انداختند و تیم را علناً رها کردند. آنها به‌جای اینکه به مس کمک کنند، با مربیان مختلف مذاکره کردند و به دنبال تسویه حساب شخصی بودند. باشگاه مس کرمان ستاد انتخاباتی نیست؛ اجازه بدهید ورزشی‌ها تصمیم بگیرند و فضا را آلوده نکنید. مرا باندباز خواندند و به من برچسب زدند، اما وقتی مس نوین هم سقوط کرد، کادر فنی مقصر بود؟»

ZOOM

نحوه بیشترین
گل‌های زده:
پاس در عمق: 9 تا
نحوه بیشترین گلهای خورده:          
پاس در عمق: 11 تا  ارسال از سمت راست: 8 تا
تعداد گلهای زده دردقایق اضافه :
نیمه اول: صفر
نیمه دوم: 4 تا
تعدادگلهای دریافتی دردقایق اضافه:
نیمه اول: صفر
نیمه دوم: 2 تا
 داوران بازی های خانگی:
حاج ملک، زیاری، زمانی(2) همرنگ، کهیش، عرب براقی،  مومنی، میثم حیدری،  محمدی، ناظمی، صفایی، خورشیدی
کمک داوران بازی های خانگی:
هاشمی نسب(3) انتظاری، ظهیری، قدیری، منصوری،  طوسی (2) نادری،  حکیم،  عبداللهی،  داودزاده، مدیرروستا،  بابایی،  سلمان نژاد،  احمدی،  محمدی،  نجفی،  زیبا،
فرهادپور ،  حجتی،  طاهرخانی، عالیقدر، پورمتقی، مروجی

جستجو
آرشیو تاریخی