صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و دو - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و دو - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

بررسی عملکرد تیم‌ها در لیگ بیست و دوم

21 هفته در حسرت پیروزی

جعفر برزگر
روزنامه‌نگار
صنعت نفت تنها یک تیم نیست؛ بلکه تاریخ و فرهنگی است از فوتبال جنوب و شور و نشاطی است برای هر دوره از لیگ برتر! این تیم در فصل بیست و دوم سقوط نکرد اما برای اینکه در فصل آینده دچار مشکلات تکراری نشوند باید حمایت بهتری از آنها صورت گیرد. نفتی‌ها لیگ بیست و دوم را با چالش‌های بسیاری پشت سر گذاشتند و بزرگترین چالش آنها تلاش سخت برای بقا بود، بقایی که در آخرین بازی برای این تیم رقم خورد تا مردم فوتبال‌دوست آبادانی نفس راحتی بکشند. هر ساله آبادانی‌ها با وجود اینکه تیم‌شان لقب نفت را یدک می‌کشد، به واسطه تیمداری ضعیف جان‌شان به لب می‌رسد و نمی‌توانند از داشتن یک تیم فوتبالی لذت ببرند، مسأله‌ای که برای هواداران این تیم پرطرفدار غم‌انگیز است.
 
 برکناری پرکاس
انتخاب رضا پرکاس از همان ابتدا هم واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت. کاملاً هم مشخص بود که اگر نتایج قابل قبولی را کسب نکند خیلی به پایش نمی‌نشینند. همین اتفاق هم افتاد و این مربی فقط در شش بازی فرصت هدایت این تیم را عهده‌دار بود. نفتی‌ها با این مربی یک تساوی در هفته اول از فولاد در اهواز گرفتند و بعد از باخت به آلومینیوم اراک، تیم هوادار را در تهران شکست دادند. تا اینجا نتایج پرکاس قابل دفاع بود، اما بعد از سه باخت متوالی مقابل پرسپولیس، نفت مسجدسلیمان و تراکتور مسئولان باشگاه نفتی برای برکناری او درنگ نکردند.
 
برکناری فیروز کریمی
صنعت نفتی‌ها خیلی زود و همچون فصل قبل سراغ فیروز کریمی رفتند، اما نتایج این مربی هم فوق‌العاده ضعیف بود. کریمی از پنج بازی فقط دو امتیاز به دست آورد و همین هم باعث شد تا مسئولان تیم برای از دست ندادن زمان‌های بیشتر عذر او را هم بخواهند.
 
برکناری تاوارس
انتخاب سوم باشگاه صنعت نفت آبادان، ادسون تاوارس برزیلی بود که سابقه هدایت سپاهان را هم در سال‌های گذشته داشت. اما روزهای سخت برزیلی‌های آبادان هم با حضور این مربی خارجی نه تنها بهتر نشد بلکه بدتر هم شد. تاوارس در 12 مسابقه‌ای که روی نیمکت این تیم نشسته بود چهار تساوی و 8 باخت را تجربه کرد.
 
 پیروزی بعد از 21 هفته
وقتی در هفته سوم هوادار را با یک گل شکست دادند فکرش را هم نمی‌کردند که برای چشیدن طعم دومین پیروزی 21 بازی دیگر انتظار بکشند. نفتی‌های آبادان هرچه تلاش می‌کردند توپ‌های‌شان به گل تبدیل نمی‌شد تا بازی خانگی مقابل مس کرمان که با گل دقیقه 3+90 شریعت‌زاده از روی نقطه پنالتی سه امتیاز بازی را در آبادان نگه داشتند.
 
حذف مقابل مس کرمان
صنعت نفت آبادان در روزهایی که شرایط خوبی نداشت در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی به زمین مس کرمان رفت و در هر نیمه یک مرتبه دروازه‌اش باز شد و با همین دو گل خیلی زود از جام حذفی کنار رفت.
 
ممی‌زاده مؤثرترین بازیکن
32 بازیکن در لیگ بیست و دوم برای صنعت نفت آبادان به میدان رفتند که در میان آنها مهدی ممی‌زاده با پنج گل زده و چهار پاس گل عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشت.
او در 28 مسابقه‌ای که برای تیمش به میدان رفت 2037 دقیقه در زمین حضور پیدا کرد. ممی‌زاده در آخرین بازی تک‌گل سه‌امتیازی تیمش را زد تا خیال‌شان از بقا راحت باشد.

بقا با ویسی
سرانجام کار بسیار سخت و نشدنی را عبدالله ویسی انجام داد. او از بازی بیست و سوم مقابل ملوان روی نیمکت نشست و کارش را با تساوی 1-1 آغاز کرد. ویسی بعد از آن به سپاهان باخت اما در شش بازی آخر روند بسیار خوبی را در پیش گرفتند و در حالی که رقابت میلیمتری با مس کرمان برای بقا داشتند با پیروزی در خانه گل‌گهر سیرجان جشن بقا را برگزار کردند.
 
 خارجی‌های ضعیف
شرالدین بوبوئف، محمدرضا جلیل مزهر، سبساتین پیرز و شاروف موخیدینوف چهار بازیکن خارجی صنعت نفت آبادان بودند که در لیگ بیست و دوم به زمین رفتند. این چهار نفر روی هم یک گل زدند و یک پاس گل دادند. اینکه آنها براساس چه معیاری جذب شدند و چرا کارایی زیادی هم نداشتند را باید از مربیانشان پرسید.

ZOOM

نحوه بیشترین
گل‌های زده:
پاس در عمق: 9 تا
نحوه بیشترین گل‌های خورده:          
پاس در عمق: 11 تا
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه :
نیمه اول: صفر
نیمه دوم: 2تا
تعداد گل‌های دریافتی در‌ دقایق اضافه:
نیمه اول: صفر
نیمه دوم: 6 تا
داوران بازی‌های خانگی:
محمدی(2)، همرنگ، ایار،اکرمی، بای، بیژن حیدری، سیدعلی، سلطانی، پیام حیدری، زاهدی فر، ناظمی، کاظمی، ترابیان، خورشیدی
کمک داوران بازی‌های خانگی:
مرادی، احمدی(3)، ایلدروم، منصوری، رستمی (2)، شفیعی، پناهی، طوسی، زاهدی، یعقوب سخندان، حاجیلو، افخمی، مداح، حکیم، مدیرروستا، قدیری، داودزاده، عطایی، اسعدی، بهمنی، مروجی، عالیقدر، احمدی

جستجو
آرشیو تاریخی