دور دنیا به‌ دنبال سرمربی

استقلال درگیر کی میاد، کی نمیاد!

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار
روایت‌های متعددی درباره انتخاب سرمربی استقلال شنیده می‌شود که برای هواداران این باشگاه غریب و بیگانه نیست. طی روزهای گذشته بارها درباره اینکه کی آمد، کی رفت خبرهای متعددی منتشر شده و تعدد رسانه‌های نزدیک به باشگاه استقلال نیز بر این اخبار و شایعات دامن زده است.
در روزهای اخیر بیشتر تمرکز روی حضور نکونام بوده و بارها گفته شده مشکل این گزینه برای ورود به دایره نیمکت استقلال برطرف شده درحالی که تا روز گذشته هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه نکونام می‌تواند در استقلال به مربیگری بپردازد دیده نشده است. در عین حال که نام نکونام به‌عنوان یک موضوع جدی حواس‌ها را به سمت و سوی خود جلب کرده، ماجرای انتخاب سرمربی در استقلال به حدی مهم شده که حتی رسانه‌های کشورهای عربی نیز به آن پرداخته‌اند.
به تازگی دو رسانه مصری و عربستانی درباره حضور قطعی آلن هوروات در استقلال مطالبی منتشر کرده و مدعی شده‌اند این مربی کروات با استقلال به توافق یک‌ساله رسیده و بزودی سکان هدایت این باشگاه را به عهده خواهد گرفت. اینکه منبع و مأخذ خبرهای منتشره از سوی رسانه‌های مصری و عربستان کدام است که حتی رسانه‌های ایرانی از آن بی‌اطلاعند مشخص نیست اما چیزی که روشن است اینکه مربی کرواتی که از آن نام برده می‌شود در کنار ده‌ها گزینه دیگر فقط در فهرست مربیانی که به استقلال معرفی شده‌اند قرار دارد و هنوز تصمیم‌گیران در باشگاه استقلال به جمع‌بندی نهایی درباره انتخاب سرمربی این باشگاه نرسیده‌اند و استقلال تکلیف خود را نمی‌داند.
از دیگر خبرهای جالب توجهی که در روزهای اخیر نگاه‌ها را متوجه خود کرده نام بردن از یک گزینه اسپانیایی به نام کیکه سانچز فلورس است. مردی که فصل گذشته در تیم ختافه اسپانیا مربیگری کرده است. فلورس که در دسامبر سال ۲۰۱۵ عنوان مربی ماه لیگ برتر جزیره را به خود اختصاص داده، سابقه کار در تیم‌های والنسیا، بنفیکا، اتلتیکو مادرید، الاهلی، العین، واتفورد، اسپانیول، شانگهای‌شنهوا و همچنین جوانان رئال مادرید را نیز دارد. فلورس با عنوان سرمربی تیم اتلتیکو مادرید قهرمانی لیگ اروپا در سال 2010، سوپرکاپ اروپا در سال 2010 و نایب قهرمانی کوپا دل ری را در کارنامه دارد. همچنین قهرمانی در لیگ امارات و پرزیدنت کاپ امارات با الاهلی و العین از دیگر افتخارات این مربی باتجربه به حساب می‌آید.
با توجه به سوابقی که از فلورنس به ثبت رسیده خرید چنین مربی نامداری برای استقلال نیازمند فراهم کردن منابع مالی مناسب است که باتوجه به حجم بدهی‌های به جامانده که در روزهای اخیر پیرامون آن مطالب متعددی نوشته شده و حساب استقلال نیز در این برهه خالی است، این امر به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود.
شاید همین مسائل دست به دست هم داد تا دوباره نام برخی مربیان ایرانی که پیش‌تر از فهرست خارج شده بودند، مطرح شود. نام علیرضا منصوریان که در روزهای آغازین انتشار نام گزینه‌ها در دایره قرار داشت، دوباره مطرح شده تا مشخص شود اگر باشگاه استقلال نتواند در روزهای آتی به جمع‌بندی نهایی درباره گزینه‌هایی که در روزهای اخیر مطرح شد، برسد سراغ افرادی همچون منصوریان هم خواهد رفت.
البته ساکت الهامی نیز همچنان در فهرست استقلالی‌ها قرار دارد. محمد ربیعی از لیست خارج شده اما نام ساکت دوباره شنیده می‌شود و مسئولان باشگاه استقلال باید درباره احتمال همکاری با این مربی نیز تمهیدات لازم را بیندیشند.
به هرحال مسأله نیمکت استقلال به یک موضوع فرسایشی تبدیل شده و احتمال دارد این وضعیت تا پایان هفته بعد نیز ادامه داشته باشد و همین طور اخبار جعلی و شایعات متعدد کنار هم ردیف شود و پیرامون آن گزارش‌های متعددی نیز به رشته تحریر درآید. آنچه اما سبب نگرانی است، اینکه تعلل بیش از حد در انتخاب سرمربی جدید استقلال موجب جدایی برخی ستاره‌ها یا رفتن ستاره‌های لیگ به جمع دیگر مدعیان شود.

جستجو
آرشیو تاریخی