صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

بررسی عملکرد تیم‌ها در لیگ بیست و دوم

بقا به لطف بازی‌های خانگی

جعفر برزگر
روزنامه‌نگار
تیم دوست‌داشتنی ملوان این روزها یکی از بلاتکلیف‌ترین تیم‌ها برای فصل بیست و سوم محسوب می‌شود؛ تیمی که با حمایت‌های مثلث مازیار زارع، پژمان نوری و حامی آنها که به دلیل رفاقت پا به کار گذاشته بود، یک مسیر موفقیت‌آمیز را طی کرد و بعد از ناامیدی برای تداوم حمایت‌ها ناگهان همه چیز تغییر کرد. پژمان نوری به عنوان مدیرعامل و اسطوره این باشگاه خیلی زود اعتراض و گلایه خود را بابت عدم حمایت اعلام و ابراز کرد و از تنهایی مجموعه خود برای پیشبرد اهداف خبر داد. مازیار زارع نیز که سومین فصل سرمربیگری خود را با موفقیت صعود به لیگ برتر و در ادامه بقای این تیم دنبال کرده بود، پیش از پایان لیگ بیست و دوم تهدیدهای خود را بابت عدم حمایت‌ها به نمایش گذاشت و تداوم آن را منتهی به پایان همکاری اعلام کرد. این تهدیدها اما راه به جایی نبرد تا وارث پیراهن سیروس قایقران تصمیم خود را قطعی کرده و بازی با نفت مسجدسلیمان در هفته سی‌ام آخرین حضورش روی نیمکت ملوان باشد. اکنون ملوان در بلاتکلیفی محض به سر می‌برد؛ نه مدیریت آن بعد از قطع همکاری پژمان نوری مشخص است و به مجمع سپرده شده و نه حتی از احتمالات نیمکت بعد از جانشینی مازیار زارع بحثی تا به امروز شکل گرفته است. شرایط و آینده ملوان به شکلی خطرناک و ناامیدکننده به نظر می‌رسد که تا به امروز هیچ‌کس جرأت حضور در این تیم را به جان نخریده است. ملوان این روزها همان تیمی است که برخی بازیکنان بومی برای آن باقی مانده‌اند و سایه‌های فرهاد پورغلامی و محمد احمدزاده به عنوان مربیانی که چند صباحی در سکوت و دور از فوتبال کار را دنبال کرده‌اند، روی این تیم دیده می‌شود. در فاصله چند هفته به انتخابات مجلس و شرایط سیاسی که شاید آینده ملوان را هم تحت تأثیر قرار دهد، باید دید تکلیف بلاتکلیفی ملوان چه خواهد شد.
 
حذف مقابل استقلال
تیم ملوان در اولین بازی حذفی‌اش مقابل نفت مسجدسلیمان قرار گرفت. آنها که در بازی رفت لیگ در هفته پانزدهم با نتیجه 1-0 حریف جنوبی‌شان را شکست داده بودند. در این بازی  با حساب 1-0 شکست خوردند اما به دلیل استفاده بازیکن غیرمجاز از سوی نفتی‌ها بر اساس حکم کمیته ا نضباطی 3-0 برنده شدند. شاگردان مازیار زارع اما در این بازی نتیجه را با دو گل واگذار کردند و از رقابت‌ها کنار رفتند.
 


بدون اخراجی
30 بازیکن در لیگ بیست و دوم برای ملوان به میدان رفتند و جالب اینکه هیچ‌ کدام‌شان حتی یکبار هم از داور بازی‌ها کارت قرمز دریافت نکردند. اما سجاد بازگیر و محمود مطلق هر کدام با دریافت پنج اخطار پرکارت‌ترین بازیکنان تیم‌شان بودند.
 
بازگیر مؤثرترین بازیکن
مهدی مؤمنی، سجاد بازگیر و سهیل فداکار را باید مثلث طلایی ملوان دانست. فداکار در نیم فصل دوم پنج گل برای تیمش زد که شش امتیاز برای‌شان به همراه داشت. اما سجاد بازگیر وینگر انزلی‌چی‌ها با هفت گل زده مؤثرترین بازیکن این تیم بود. گل‌های او هشت امتیاز نصیب ملوان کرد. مهدی مؤمنی، مهاجم بندرنشینان هم با 3 گل زده و 5 پاس گل یکی از مؤثرترین‌ها و البته بهترین پاسور ملوان بود.
 
فقط در انزلی می‌برند
با اینکه یک شکست سنگین 4-0 مقابل مس رفسنجان در انزلی را تجربه کردند اما آنها را باید یکی از تیم‌های لیگ برتری دانست که در خانه خیلی سخت امتیاز از دست می‌دهند. طبق آماری که آنها از خود به جا گذاشتند هر پنج پیروزی‌شان را در ورزشگاه خانگی به دست آوردند و در خارج از انزلی یک تیم کم آزار بود. شاگردان مازیار زارع از 15 بازی خارج از خانه هشت شکست و هفت پیروزی را تجربه کردند.
 
15 دقیقه‌های فوق‌العاده ضعیف
ملوان در 30 بازی لیگ 40 مرتبه دروازه‌شان را باز شده دیدند. یعنی بیش از یک گل در هر مسابقه. اما نکته قابل تأمل اینکه آنها بیشترین گل‌های دریافتی‌شان را در 15 دقیقه‌های پایانی هر نیمه خورده‌اند. جالب‌تر اینکه آنها بیشترین گل‌های زده‌شان هم در همین دقایق به دست آمده است.
 
تغییر سرنوشت قهرمانی
ملوان‌ها در حالی برای بازی هفته بیست و هفتم به اصفهان رفتند که سرنوشت قهرمانی در اختیار تیم صدرنشین سپاهان بود. حدود 60 هزار نفر به ورزشگاه نقش جهان آمده بودند تا ضمن کسب سه امتیاز یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شوند. تا دقیقه 86 همه چیز برای هواداران سپاهان عالی پیش می‌رفت تا اینکه سهیل فداکار از فضای خالی پشت مدافعان میزبان استفاده و دروازه پیام نیازمند را باز کرد. بعد از آن هر چه سپاهانی‌ها تلاش کردند موفق به باز کردن دروازه ملوان نشدند و همین نتیجه تساوی قهرمانی را از آنها گرفت.

ZOOM

نحوه بیشترین
گل‌های زده:
پاس در عمق: 8 تا
نحوه بیشترین
گل‌های خورده:
پاس در عمق: 10 تا ارسال از سمت است: 9 تا
تعداد گل‌های زده
در دقایق اضافه:
نیمه اول: صفر
نیمه دوم: یک گل
تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه:
نیمه اول: 2 تا
نیمه دوم: 2 تا
داوران بازی‌های خانگی:
سلطانی(3)، مهدوی، بای، زاهدی فرد، وفاپیشه، صفایی، بنیادی فر، میثم حیدری، ترابیان، اکرمی، اجاقی، مؤمنی، بیژن حیدری
کمک داوران
بازی‌های خانگی:
نجفی(4)، ابوالفضلی(3)، نوری، سلطانی، باشنده(2)، آشورماهانی، سیفی، هاشمی نسب، رعیت، داودزاده، طاهرخانی، منصوری، غلامزاده، یعقوب سخندان، ایلدروم، انتظاری، عالیقدر، مداح، اسعدی، ممبینی، نادری، کلوندی

 

جستجو
آرشیو تاریخی