صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

استقلال

گزینه‌ای که از ابتدا نباید مطرح می‌شد
حمله استقلالی‌ها به ربیعی

پیش از آنکه حضور جواد نکونام در استقلال منتفی شود، صحبت از جذب محمد ربیعی توسط مدیران باشگاه استقلال بود که ناگهان خبری منتشر شد با این مضمون که ربیعی مربیگری در استقلال را رد کرده است! انتشار این خبر باعث خشم بسیاری از هواداران باشگاه استقلال شد به طوری که عده زیادی از آبی‌ها به صفحه شخصی ربیعی حمله کردند و او را بابت انتشار خبر رد پیشنهاد استقلال به باد انتقاد گرفتند. هواداران استقلال انتظار داشتند ربیعی به احترام آنها موضوع رد پیشنهاد مربیگری در استقلال را که از سوی برخی کانال‌های خبری منتشر شده بود، تکذیب کند اما ربیعی بدون توجه به این موضوع از کنار ماجرا گذشت تا به نوعی خبر فوق را تأیید کند. خبری که به طور کلی یک بی‌احترامی از سوی ربیعی به باشگاه استقلال محسوب می‌شد و نه تنها بار مثبتی برای او به همراه نداشت، بلکه موجب ناراحتی عمیق هواداران باشگاه استقلال شد. استقلالی‌ها انتظار داشتند ربیعی در همان روزهای نخست حضورش در بین گزینه‌های مربیگری استقلال انصراف خود را اعلام کند. بسیاری از استقلالی‌ها بر این باور بودند که ربیعی هرگز در حد و اندازه‌های سرمربیگری در استقلال نبود و اساساً نباید در میان گزینه‌ها قرار می‌گرفت اما تاکتیک اشتباه برخی اعضای کمیته فنی استقلال موجب شد نام او در بین گزینه‌ها قرار بگیرد و اتفاقات روزهای اخیر رخ دهد.
 
جرایم نقدی علیه استقلال

فدراسیون فوتبال جرایمی را برای باشگاه استقلال در نظر گرفته است. در همین راستا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرده باشگاه استقلال تهران به‌دلیل پرتاب اشیا و ورود به زمین توسط تماشاگرانش باید 300 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. بهزاد غلامپور، مربی تیم استقلال تهران نیز به‌دلیل رفتار غیرورزشی باید 50 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. علیه روزبه چشمی نیز که در بازی با تراکتور تخلفاتی داشته این حکم صادر شده است: بازیکن تیم استقلال تخلفانی مبنی بر بدرفتاری در قبال تیم حریف که منجر به اخراجش شد، داشته است. وی به یک جلسه محرومیت تعلیقی به مدت یک سال و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ 300 میلیون ریال محکوم شد. این رأی از حیث جریمه نقدی قابل تجدید نظر است.
 
خیری حامی قانون سقف قرارداد

شاهین خیری درباره وضعیت سیدحسین حسینی می‌گوید: «حسینی گلر خوبی است اما فراز و نشیب او طی فصل زیاد است. به نظرم باید استقلال یک گلر قوی دیگر داشته باشد که فراز و نشیب کمی داشته باشد.» خیری درباره سقف قرارداد نیز گفت: «در فوتبال روز دنیا مانند اسپانیا سقف قرارداد وجود دارد. اصلاً یکی از دلایل جدایی مسی از بارسلونا همین محدودیت‌ سقف بودجه بود که از بازیکنان خواستند قرارداد خود را کاهش بدهند. در فوتبال ما هم باید باشد، ولی به شرط آنکه قانون درست اجرا شود و راه فرار از قانون برای کسی فراهم نباشد.»

جستجو
آرشیو تاریخی