صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

بدرقه: با توجه به بودجه ماندن در لیگ برتر خوب بود

گل زدن مشکل کل فوتبال ایران است نه فقط پیکان

سمیرا شیرمردی
روزنامه‌نگار
میلاد بدرقه، مدافع پیکان یکی از بازیکنان اصلی این تیم به حساب می‌آید که توانست به خودروسازان کمک زیادی کند. بدرقه اگرچه ۵، ۶ بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد اما در بقیه بازی‌ها حضوری مؤثر داشت و حتی یک پنالتی هم به حریفان نداد. مدافع خوزستانی پیکان در مورد فصلی که گذشت و اتفاقاتی که تجربه کردند، صحبت‌‌های جالبی دارد.

فصل بیست و دوم برای پیکان چطور گذشت و آیا به اهداف‌تان رسیدید یا نه؟
همان‌طور که می‌دانید پیکان تیم خیلی جوانی بود که با بودجه پایین بسته شد. من فکر می‌کنم پیکان کمترین هزینه را در بین تیم‌های لیگ برتر داشت. بعضی از بازیکنان از لیگ یک آمده، بعضی هم از فصل قبل مانده بودند که با این شرایط به نظر من به نتیجه دلخواه رسیدیم. ما نمی‌توانستیم به تیم‌هایی که هزینه‌های زیاد کردند، برسیم اما به هدفی که ترسیم شده بود، رسیدیم چون هم جوان‌های زیادی به فوتبال ایران معرفی شد و هم اینکه در لیگ برتر ماند. البته اگر بدشانس نبودیم می‌توانستیم جایگاه بهتری به دست بیاوریم.
یعنی هدف اصلی پیکان ماندن در لیگ برتر بود؟
هدف، فقط ماندن در لیگ برتر نبود اما با توجه به هزینه‌ای که کردند نتایج بدی نگرفت.
منظورت از بدشانسی‌هایی که آوردید چه بود؟
چند بازی اشتباهات داوری روی نتیجه تیم تأثیر گذاشت. وقتی فیلم بازی‌ها را می‌دیدیم متوجه شدیم برایمان پنالتی گرفته نشد و کلاً باخت‌های لحظه آخری هم باعث شد نتوانیم به آن جایگاه دلخواه برسیم. یکسری بازی‌ها را با تک گل باختیم که اگر همان بازی‌ها مساوی می‌شد، جایگاه‌مان خیلی بهتر می‌شد.
مهم‌ترین برد فصل گذشته‌تان مقابل سپاهان بود...
بله، بازی نیم فصل اول که تازه شاکله تیم به دست آمده بود و تیم با هم هماهنگ شد. در آن بازی، سیستم ۲-۵-۳ جا افتاد و توانستیم به نتیجه خوبی برسیم. البته بعد از آن بازی مجتبی حقدوست و بعد از تساوی با پرسپولیس، شبانی، محمدحسین فلاح، سامان فلاح و ابراهیم صالحی را به خاطر مصدومیت از دست دادیم که به ضررمان شد چون بازیکنان اصلی‌مان بودند.
پیکان رکورددار هفته‌های بدون برد هم هست. دلیل این مسأله را چه می‌دانی؟
ما تمام تلاش‌مان را می‌کردیم تیم نتیجه بگیرد اما با توجه به اینکه از تک فرصت‌ها استفاده نکردیم این آمار رقم خورد. وگرنه به لحاظ تاکتیکی، پرسینگ و فوتبال بازی کردن، خیلی خوب بودیم.
چرا تیم‌تان در گل زدن اینقدر ضعیف عمل کرد؟
این مشکل تنها مختص تیم ما نیست و مشکل کل فوتبال ایران است. در فوتبال دنیا، برای یک بازیکن هزینه می‌شود و همان بازیکن از تک فرصت‌ها استفاده می‌کند و گل می‌زند. همه توپ‌های آخر را گل می‌کند اما چنین بازیکنانی در فوتبال ایران کم هستند. آمار برترین گلزنان لیگ برتر و گل‌هایی که زده شده، نشان‌دهنده این مشکل است و نه تنها تیم ما بلکه کل فوتبال ایران چنین مشکلی دارد.
اما پیکان خیلی کم گل زد. شاید باورکردنی نباشد اما تیم‌تان با ۱۲ گل زده در لیگ برتر ماند!
به نظرم عملکرد خوبی که پیکان داشت، در دفاع تیمی بود. منظورم ۴، ۵ دفاع تیم نیست. منظورم تاکتیکی است که در تیم جا افتاده بود و همه دفاع کردن را یاد گرفتند. مجتبی حسینی هم تأکید داشت همه با هم دفاع و همه با هم حمله کنیم. تیم ما اگر در بازی برگشت مقابل سپاهان ۵ گل نمی‌خورد، در بخش دفاعی جزو ۶، ۷ تیم برتر بودیم.
شاید یکی از دلایل ناکامی تیم‌تان این بود که بازیکنان خارجی که داشتید، خوب نبودند و نتوانستند کمک کنند.
این مسأله در حوزه اختیارات من نیست که در مورد آن صحبت کنم اما حتماً باشگاه و مربی دلیلی برای جذب این بازیکنان داشتند.
شما بعد از لطفی، بیشترین بازی را برای پیکان انجام دادی. از این مسأله اطلاع داشتی؟
من ۶ هفته اول را به دلیل مصدومیت از دست دادم و در لیست تیم نبودم. در هفته دوم مقابل مس کرمان دررفتگی آرنجم باعث شد ۶ هفته نتوانم بازی کنم. وگرنه می‌توانستم بیشترین حضور در میدان را رقم بزنم.
از عملکردت در فصلی که گذشت راضی هستی؟
از عملکردم راضی هستم و هم در سیستم ۲-۵-۳ مهره اصلی بودم و هم در سیستم ۲-۴-۴ بازیکن اصلی تیم به حساب می‌آمدم.
قراردادت با پیکان تمام شد؟
بله، قرارداد ندارم و در حال صحبت کردن با چند مربی و باشگاه هستم.
بیشترین گلی که پیکان خورد، از روی نقطه پنالتی بود که به نظر می‌رسد بی‌احتیاطی هم زیاد داشتید؟
مجتبی حسینی روی این قضیه خیلی تأکید داشت اما فوتبال است و اشتباهات فردی. به هر حال یکسری ایراد و بی‌احتیاطی باعث شد اینقدر پنالتی بدهیم.
خودت هم پنالتی دادی؟
نه، خدا را شکر هیچ پنالتی ندادم.

ZOOM
مؤثرترین بازیکن‌تان هم سامان فلاح بود که الان در تیم ملی حضور دارد.
سامان بازیکن جوانی است که کیفیت خیلی خوبی دارد.امیدوارم خودش را خوب حفظ کند. او استحقاق بازی در تیم‌های بزرگ را دارد. فلاح هم جزو سرمایه‌هایی است که پیکان به فوتبال ایران معرفی کرد. امیدوارم به پیکان که این همه جوان در آن حضور دارند بیشتر بها داده شود و اتفاقات خوبی برایش بیفتد. جوان‌هایی که می‌آیند سرمایه‌های ایران هستند که می‌توانند به فوتبال ایران و تیم ملی کمک کنند. پس نگاه به پیکان به این خاطر نباشد که چون به بازیکنان جوان بازی می‌دهد، برایش هزینه نشود. اتفاقاً باید برای این تیم‌ها هزینه بیشتری شود. پیکان پتانسیل این را دارد که جایگاه بهتری در لیگ به دست بیاورد و حتی در آسیا حضور داشته باشد. البته اگر برای آن هزینه شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی