صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

ستاره جدید کهکشانی‌ها معارفه شد

5 مثل زیدان

ایمان گودرزی
خبرنگار

یک هفته پس از اینکه بوروسیا دورتموند جدایی بلینگهام را از تیم تأیید کرد، رئال مادرید روز چهارشنبه با قراردادی به ارزش 103 میلیون یورو جود بلینگهام را به خدمت گرفت. کهکشانی‌ها روز پنجشنبه در مراسمی بازیکن 19 ساله را معارفه کردند و پیراهن شماره 5 زیدان، اسطوره باشگاه را نیز به او اختصاص دادند.
فصل گذشته این شماره در اختیار خسوس وایخو بود اما مدافع تصمیم گرفت این شماره را به بازیکن جوان تیم بدهد. این مراسم با حضور خانواده بازیکن، مدیران و بازیکنان سابقی مانند سولاری، رائول و بوتراگنیو که می‌خواستند از خرید جدید استقبال کنند، برگزار شد.
فلورنتینو پرز مراسم معارفه را با صحبت‌های کوتاهی آغاز کرد و گفت: «امروز یکی از مهم‌ترین بازیکنان جهان به رئال مادرید پیوست، چیزی که خود بازیکن آن را می‌خواست.
جود عزیز، لحظه‌ای که آرزویش را داشتی فرا رسیده است، از اینکه برای رسیدن به اینجا هر کاری انجام دادی سپاسگزاریم، از ابتدا مادریدیستا بودی و ادامه دادی تا تاریخ خود را بسازی. تو از آن دسته بازیکنانی هستی که همه دوست دارند در زمین فوتبال ببینند و به نوشتن تاریخ رئال مادرید ادامه خواهی داد. تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد که تو را خوشحال کنیم، حضورت در اینجا را تبریک می‌گوییم و خوشامدی.»
بلینگهام پس از معارفه و قبل از حضور در زمین برای عکس گرفتن با پیراهن رئال مادرید، در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

صحبت آغازین
«می‌خواهم از همه کسانی که اینجا هستند، همه کسانی که به صورت آنلاین و در خانه تماشا می‌کنند و از تمام کسانی که باعث شدند من اینجا باشم تشکر کنم. دورتموند، رئیس، جانی کالافات، بسیار از شما متشکرم. زنده‌باد مادرید.»
 
انتخاب مادرید
«این مهم‌ترین روز زندگی من است زیرا به بهترین باشگاه جهان ملحق شدم. درست است که باشگاه‌های زیادی خواهان من بودند اما از انتخابم راضی هستم زیرا هیچ‌وقت پول در انتخاب‌هایم نقش اول را نداشته است. رئال مادرید بهترین تیم تاریخ است و به خاطر همین امروز بهترین روز من خواهد بود. پول هرگز مسأله مهمی برای من نبوده، من با جانی کالافات و خوزه آنخل سانچز صحبت کردم و احساس خوبی به این انتقال داشتم و بدون تردید رئال مادرید را انتخاب کردم.»
 
انتخاب پیراهن شماره 5
«اول از همه از وایخو برای اینکه شماره 5 خود را به من داد تشکر می‌کنم. من در مورد آن با او صحبت کردم و او پسر بسیار خوبی است. زیدان را بسیار تحسین می‌کنم و احترام بسیار زیادی برای او قایل هستم، میراث او در این باشگاه مانده است و امیدوارم وارث خوبی برای او به حساب بیایم. زیدان، زیدان است و من نمی‌خواهم شبیه او باشم، می‌خواهم خودم باشم، جود بلینگهام. با اینکه مدت طولانی شماره 22 را بر تن داشتم اما شماره 5 برای من الهام‌بخش است و حالا آن را انتخاب کرده‌ام. پوشیدن پیراهن رئال مادرید به اندازه کافی مسئولیت روی دوش شما می‌گذارد و شماره 5 به مسئولیت شما اضافه خواهد کرد. پوشیدن شماره زیدان یک چالش برای من به حساب می‌آید زیرا او بهترین بود.»
 
صحبت با آنچلوتی
«من تماس کوتاهی با کارلو آنچلوتی داشتم. دستاوردهای او باور نکردنی است. برای من، او یکی از بهترین‌های تاریخ است و خوشحالم که قرار است زیر نظر او بازی کنم.»
 
انتقال هری کین به رئال
«هری کین بازیکنی در سطح جهانی است و کاپیتان من است اما چیزی برای اظهارنظر در این زمینه ندارم.»
 
انتخاب رئال مادرید به جای تیم‌های لیگ برتر انگلیس
«انگلیسی‌ها احترام ویژه‌ای برای رئال مادرید قایل هستند. شجره‌نامه رئال مادرید در اروپا بسیار مهم است و همین موضوع باعث می‌شود که همه به این تیم احترام بگذارند. من همیشه بازی‌های رئال مادرید را دنبال می‌کردم و همیشه برایم جذابیت بسیار بالایی داشت. آنها بزرگترین تاریخ فوتبال جهان را دارند و همیشه بهترین بازیکنان را داشته‌اند.»
 
حضور با مودریچ و کروس در رختکن تیم
«حضور در رختکنی که در آن مودریچ و کروس حضور دارند تجربه گرانبهایی خواهد بود. فوق‌العاده است و امیدوارم از آنها چیزهای زیادی یاد بگیرم. من به آنها نزدیک می‌شوم و امیدوارم که آنها از این قضیه ناراحت نشوند زیرا مشتاقانه منتظر یادگیری از آنها هستم.»
 احتمال پیوستن کیلیان امباپه به رئال مادرید
«او یکی از بهترین‌های دنیاست اما چیزی نیست که من بتوانم در مورد آن اظهارنظر کنم. اخبار را خوانده‌ام اما مشخص نیست کدام واقعیت دارد. بدون شک او بازیکن بسیار بزرگی است و من هم دوست دارم در کنار او بازی کنم، چه کسی دوست ندارد؟»
 
فشار بالا در مادرید برای کسب عناوین
«از نظر من این تیم و هواداران بی‌نظیرش هر سال مستحق قهرمانی هستند. امسال آنها لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را فتح نکرده‌اند و به همین دلیل می‌خواهم تا جایی که ممکن است به تیم کمک کنم تا این افتخارات را دوباره به باشگاه برگردانیم. اتاق افتخارات باشگاه من را بشدت تحت تأثیر قرار داد و نمی‌توانم صبر کنم تا یکی از این جام‌ها را با دست‌های خودم لمس کنم و بالا ببرم.»
 
حس و حال هنگام قطعی شدن این انتقال
«فکر می‌کنم حدود 12 تا 15 ماه پیش بود. وقتی پدرم به من گفت رئال مادرید به جذب من علاقه دارد، نزدیک بود قلبم بایستد. گفتن از لحظه‌ای که این انتقال قطعی شد بسیار پیچیده است، من تمام بازی‌های اخیر این تیم در فینال لیگ قهرمانان را دیدم و حضور در این تیم برای من بسیار خاص محسوب می‌شود.»
 
فشار برای بازگشت به انگلیس
«هم‌تیمی‌هایم در انگلیس تلاش کردند من را برای بازگشت به لیگ انگلیس تحت فشار قرار دهند، اما من به دنبال چالش جدیدی بودم و مادرید را انتخاب کردم. در تیم ملی انگلیس همه از من می‌خواستند که برگردم اما من می‌خواستم بازی در کشور دیگری را تجربه کنم. می‌خواستم از فرصتی که به دست آورده بودم استفاده کنم و به این معنی نیست که تیم‌های دیگر بد هستند، بلکه خواسته‌ من رئال مادرید بود. می‌دانم که اینجا فشار زیادی وجود دارد و می‌دانم برای بازی در اینجا باید به چه سطحی برسم. همه اینها بخشی از یک فرایند بزرگ یادگیری است.»
 
نقش در تیم
«من یک هافبک هستم و در تمام نقاط این پست می‌توانم بازی کنم. هر چه مربی از من بخواهد همان کار را انجام خواهم داد،‌همیشه سعی می‌کنم به تیمم کمک کنم.»

ZOOM

قیمت بالای انتقال
«ارزش پولی که پرداخت شده بستگی به این دارد که کدام روزنامه را بخوانیم. من به قیمت اهمیتی نمی‌دهم و حتی آن را نمی‌دانم. من فقط می‌خواهم به تیم کمک کنم چون وکیل یا حسابدار نیستم، در زمین بازی حرفم را خواهم زد. توقعات از من همیشه بالا بوده است. امیدوارم این به من کمک کند تا به عنوان یک بازیکن به یادگیری و پیشرفت ادامه دهم.»

جستجو
آرشیو تاریخی