صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

نکاتی از برد اسپانیا مقابل ایتالیا در نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا

لاروخا، بار دیگر در مسیر قهرمانی

اسپانیا با گلی که در لحظات پایانی بازی نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا به ثمر رساند مقابل ایتالیا به برد 2-1 رسید تا به فینال این رقابت‌ها صعود کند و یکشنبه به مصاف کرواسی برود.
یرمی پینتو، گل اول را برای اسپانیا خیلی زود و در دقیقه 3 به ثمر رساند. چیرو ایموبیله 8 دقیقه بعد بازی را از روی نقطه پنالتی به تساوی کشاند. اسپانیا در نیمه دوم تیم برتر میدان بود و عقب کشیدن بیش از حد ایتالیا باعث شد در دقیقه 89 شاگردان لوئیس دلافوئنته توسط خوسلو به گل دوم برسند.
 
پاداش بازی هجومی
اسپانیا در این بازی فشار سنگین به حریف و بازی هجومی را در دستور کار خود قرار داد و تیمی سرحال نشا‌ن داد. آنها خیلی زود نتیجه بازی پرفشار خود را گرفتند. رودری، فاتح سه‌گانه قهرمانی باشگاهی همراه با منچسترسیتی، در این گل نقش مستقیمی داشت و تعلل لئوناردو بونوچی در خط دفاعی باعث شد یرمی پنتوی جوان خیلی زود برای اسپانیا گل بزند.
 
واکنش سریع ایتالیا
بلافاصله بعد از گل اسپانیا، شاگردان روبرتو مانچینی واکنش نشان دادند و بدون اتلاف وقت به سراغ جبران نتیجه رفتند. زانیولو در نوک حمله به‌دنبال رسیدن به گل بود و ایتالیا نیز با پرس سنگین مدافع اسپانیا سعی داشت توپ‌ها را به او برساند. این ترفند باعث شد ایتالیا را در نیمه زمین خودش نگه دارد. بعد از چند ارسال خوب، آتزوری یک پنالتی در دهمین دقیقه به دست آورد و توپ بعد از برخورد به دست روبین لونورمان (مدافع فرانسوی الاصل که اولین بازی خود برای ایتالیا را انجام می‌داد) از سوی داور خطا تشخیص داده شد. ایموبیله گل زد و بازی را به تساوی کشاند.
 
خوسلو تعویض طلایی
خوسلو سومین گل خود برای لاروخا را در سومین حضورش در تیم ملی اسپانیا در دقیقه 89 به ثمر رساند تا ایتالیا را ناکام بگذارد. او تبدیل شد به تعویض طلایی لوئیس دلافوئنته در این بازی. خوسلو پنج دقیقه قبل از این گل به زمین آمده بود و نشان داد که اسپانیا در رده ملی یک مهاجم گلزن را بعد از سال‌ها به دست آورده است.
 
بار دیگر به سمت قهرمانی
بعد از ناکامی در فینال دوره گذشته لیگ ملت‌های اروپا مقابل فرانسه که حدود دو سال پیش رقم خورد، اسپانیا بار دیگر فرصت قهرمانی در این رقابت‌ها را به دست آورده است. فردا، لاروخا در فینال رو در روی کرواسی قرار می‌گیرد که هلند را با نتیجه 4-2 در دیگر بازی نیمه نهایی شکست داد.
قهرمانی در این مسابقات به این معنی است که قهرمان سابق جام جهانی بعد از یک توقف طولانی مدت در رده ملی که از قهرمانی یورو 2012 به بعد شروع شد، دوباره در مسیر درست قرار گرفته و به کسب جام در تورنمنت‌های بزرگ فکر می‌کند. نمایش آنها مقابل ایتالیا البته بی‌عیب نبود و با نمایش یک تیم قهرمان فاصله زیادی داشت اما آنها مالکیت توپ را در اکثر دقایق بازی مقابل قهرمان اروپا در اختیار داشتند و در پرس حریف نیز موفق نشان دادند. ضمن اینکه در تبدیل کردن موقعیت‌های خود به گل نیز بسیار هوشمندانه عمل کردند.
لوئیس دلافوئنته مقابل تیم سازمان یافته کرواسی در فینال مأموریت سختی را بر عهده دارد و البته چالش مهمتری را پیش رو.
او امیدوار است که در نبرد تاکتیکی مقابل دالیچ به پیروزی برسد و اعتماد هواداران فوتبال اسپانیا را به خود جلب کند.

رودری در اوج
پنج روز قبل از این بازی، رودری گل قهرمانی منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند، آن هم مقابل حریفی ایتالیایی به‌نام اینتر‌میلان. این بار باز هم ایتالیا، در رده ملی حریف رودری و تیمش بود. ستاره خط میانی اسپانیا و منچسترسیتی در این بازی طراح اصلی برد لاروخا مقابل آتزوری بود و نقش کلیدی در فرستادن تیم ملی کشورش به فینال لیگ ملت‌های اروپا داشت.
ستاره 26 ساله اسپانیا عامل اصلی باز پس‌گیری توپ از حریف و همچنین چرخش توپ در میدان برای شاگردان دلافوئنته بود. او که زیر نظر پپ گواردیولا تبدیل به هافبکی در کلاس بالای جهانی شده است، مقابل پرس سنگین ایتالیا نیز با آرامش مقاومت کرد و روی هر دو گل تیم ملی اسپانیا تأثیرگذار بود. مثل استانبول، این بار هم رودری یک ضربه والی را روانه دروازه حریف کرد که البته این بار توپ به داخل دروازه نرفت و در برگشت جلوی پای خوسلو افتاد تا گل برتری اسپانیا را به ثمر برساند. رودری بار دیگر ثابت کرد که مرد میدان‌های بزرگ است و اسپانیا در خط میانی می‌تواند تا سال‌ها روی توانایی‌های او حساب کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی