صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

لیست 14 نفره عطایی برای هفته دوم لیگ ملت‌ها

بازگشت بازیکن خط‌خورده برای ترمیم دریافت و توپگیری

لیست 14 نفره تیم ملی برای شرکت در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال در حالی اعلام شد که ترکیب اعزامی نسبت به هفته اول یک تغییر را در خود می‌بیند. بهروز عطایی که برای تمرین کوتاه‌مدت در تهران، محمد فلاح و میثم صالحی را به اردو دعوت کرده بود، در نهایت تصمیم گرفت تا صالحی را جایگزین جواد معنوی‌نژاد کند و تنها تغییر را در پست قدرتی‌زن اعمال کند. پستی که به نظر می‌رسد در نبود عبادی‌پور، به یکی از نقاط ضعف جدی تیم ایران تبدیل شده و نیاز به توجه بیشتری دارد.
 
رفت و برگشت‌های عجیب صالحی
میثم صالحی در شرایطی به ترکیب تیم ملی اضافه شده که رفت و برگشت‌های عجیبی در همین چند هفته گذشته سپری کرده است. او در شرایطی یکی از نفرات اردوی اولیه والیبال بود که در میانه راه، به تمرینات شهداب برای باشگاه‌های آسیا اضافه شد و در نهایت هم همراه این تیم راهی منامه شد. صالحی در منامه نتوانست آن‌طور که باید و شاید برای شهداب مؤثر باشد و در نهایت هم به دلایلی که مصدومیت عنوان شد، از ترکیب کنار گذاشته شد و در مصاحبه‌ای بعد از مسابقات هم از غیبتش در اردوی تیم ملی به خاطر همین آسیب خبر داد!
در نهایت اما بهروز عطایی پس از چند روز او را به اردو فراخواند و با توجه به کنار گذاشته شدن معنوی‌نژاد، این‌طور به نظر رسید که صالحی قرار است چهارمین دریافت‌کننده ایران باشد. در دقیقه نود اما همه چیز به طور کامل عوض شد و سرمربی تیم ملی با چرخشی صد و هشتاد درجه‌ای، معنوی‌نژاد را به ژاپن برد و صالحی خط خورد!
حالا در آخرین قسمت این رفت و آمدها، در آستانه سفر تیم ملی برای شرکت در هفته دوم لیگ ملت‌ها، میثم صالحی یک بار دیگر به اردو فراخوانده شده و جانشین معنوی‌نژاد شده است. تصمیمی درست برعکس تغییری که عطایی در روز آخر تمرینات تهران گرفت و حالا گویا در پی اصلاح آن برآمده است.
 
مشکل بزرگ در توپگیری و دادن 29 امتیاز سرویس به حریفان!
 تیم ایران در هفته نخست لیگ ملت‌ها با یک برد و 3 باخت به کار خود پایان داد و در رده یازدهم مسابقات قرار گرفت. متحمل شدن سه باخت در هفته اول، نتیجه‌ای نبود که اهالی والیبال انتظارش را داشتند. اگرچه ژاپنی که ایران را شکست داد، تبدیل به تنها تیم بدون باخت هفته اول شد اما واگذار کردن بازی برده برابر لهستان و شکست سنگین مقابل اسلوونی، نتایج چندان مورد انتظاری از سوی هواداران نبود.
این باخت‌ها در شرایطی رقم خورد که طبق آمار، تیم ایران نسبت به رقبای خود، عملکرد ضعیف‌تری در توپگیری داشت و امتیاز سرویس‌های زیادی را هم به حریفان داد.
طبق آمار منتشر شده از چهار بازی اول تیم ملی والیبال، تیم ایران 29 امتیاز را به‌صورت مستقیم از طریق سرویس‌های حریف از دست داده. امتیازهایی بیشتر از یک ست والیبال که عدد عجیب و قابل توجهی به حساب می‌آید. آن هم در شرایطی که امتیازات به‌دست آمده از سرویس برای ایران، تنها 12 امتیاز بوده است!
از طرف دیگر در بحث توپگیری هم آمارها نشان از ضعف محسوس ایران در مقابل اکثر حریفان است. تیم‌هایی که البته نسبت به رقبای هفته دوم ضعیف‌تر بوده و کیفیت پایین‌تری هم داشتند.
تیم ایران از چهار مسابقه خود، در سه مسابقه اختلاف قابل توجهی در توپگیری با رقبای خود داشت. تنها برابر اسلوونی بود که آمار توپگیری دو تیم تقریباً برابر بود که در آن بازی هم حریف اروپایی ایران در آیتم‌های دیگری مانند سرویس برتری خود را به ایران دیکته کرد و تیم برتر میدان شد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد یکی از مأموریت‌های صالحی، بهبود بخشیدن به این مشکلات در دریافت و توپگیری است و قرار است در این بخش، به تیم ایران کمک کند.
 
یک قدرتی‌زن مطمئن‌تر؟
یکی دیگر از مشکلات تیم ایران، نداشتن یک اسپکر مطمئن در بین قدرتی‌زن‌ها بود. از میان چهار اسپکر ایران در هفته اول، پوریا خانزاده جوان اگرچه بیشتر بازی کرد و عملکرد نسبتاً خوبی هم داشت اما مانند اسفندیار و شریفی، یک اسپکر مطمئن را نصیب تیم ایران نمی‌کرد. حالا شاید صالحی که البته فاصله زیادی با روزهای اوجش دارد، بتواند رفته‌رفته آماده شده و جای خالی عبادی‌پور را تا حدود زیادی پر کند.

جستجو
آرشیو تاریخی