صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

مدارک تأیید شد، خستگی از تن مسئولان باشگاه درآمد

بازگشت رسمی پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا

با وجود نگرانی‌هایی که از روز سه‌شنبه درباره دیر تحویل دادن فرم ثبت‌نام لیگ قهرمانان به پرسپولیس از سوی فدراسیون فوتبال ایجاد شده بود با توجه به اسناد و مدارک بارگذاری شده توسط این باشگاه، پرسپولیس مجوز حرفه‌ای و شرکت در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کرد.
این موفقیت در حالی رقم خورد که در دوره گذشته رقابت‌ها، پرسپولیس از دسترسی به این مجوز محروم مانده بود و این بار در حالی آن را به دست آورد که استانداردهای سختگیرانه‌‌تری اعمال شده بود. با اعلام باشگاه پرسپولیس این موفقیت، محصول یک کار تیمی شبانه‌روزی و چند ماهه بود و آنها اقدامات را پیش از شروع رسمی حرفه‌ای‌سازی آغاز کرده بوند.
تقریباً تمام بخش‌های باشگاه و بیش از همه بخش امور بین‌الملل درگیر این مسأله بودند و به شکل خستگی‌ناپذیری فرایند کار را پیش بردند و حتی گاهی تا پاسی از بامداد، بدون وقفه فعالیت می‌کردند.
باشگاه پرسپولیس در نوروزی که گذشت بخش مهمی از کار مربوط به تأمین منابع مالی و پرداخت بدهی‌های باشگاه را در همان مقطع انجام داد در حالی که شاید کمتر کسی تصور می‌کرد، در تعطیل‌ترین روزهای سال و ساعات شبانه‌روز مدیران و کارکنان باشگاه بویژه در بخش کمیته دریافت مجوز در حال تکاپو هستند.
بعد از اعلام مجوز ورود به لیگ قهرمانان آسیا امیرعلی حسینی مدیر روابط بین‌الملل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به انتشار بعضی شایعات و ادعاها در این باره افزود: هواداران اطمینان داشته باشند در اخذ مجوز تردیدی نیست. در فرم ارسالی کنفدراسیون فوتبال برای فدراسیون آمده است، ۱۶ باشگاه از ایران خواهان مجوز بودند که ۶ باشگاه موفق به اخذ آن شده‌اند.
مدیر امور بین‌الملل باشگاه اضافه کرد: حجم بالایی از کارها باید انجام می‌شد. به‌عنوان نمونه ما فقط حدود دو هزار و ۲۰۰ صفحه مدرک و سند در امور ورزشی و ۳۵۰ صفحه در بخش پرسنلی بار‌گذاری کردیم. تازه بعد از آن با توجه به درخواست‌های کنفدراسیون یا کمیته بدوی، توضیحات و مدارک ثانویه ارسال می‌شد.
حسینی گفت: یکی از چالش‌های بزرگ ما اثبات عدم بدهی و تسویه با طلبکاران بود. آخرین مهلت برای این امر نیز، دهم فروردین بود. اگر تا آن‌زمان برای تسویه و بارگذاری مدارک مرتبط اقدام نمی‌کردیم در عمل شانس خود را تا حد زیادی از دست می‌دادیم. تکلیف بدهی‌های زیادی به استادیوم، فدراسیون، بازیکنان و مربیان سابق و پرونده‌های متعدد باید روشن می‌شد. مدیریت باشگاه تلاش زیادی برای پرداخت این بدهی‌ها با وجود هزینه‌های جاری کرد. در چنین شرایطی، ناگهان روز اول سال، یعنی یکم فروردین بود که رأی قطعی بدهی میلیاردی به مرحوم ژلکو میاچ هم آمد. شرایط طوری شد که وقتی برای تبریک سال نو به آقای درویش زنگ زدم، حامل این پیام هم بودم. به این ترتیب روز دوم فروردین بر سر کار حاضر بودیم. باید پول و راه انتقال آن پیدا می‌شد و بعد باید می‌دیدیم این پول به چه طریقی و به چه کسی باید پرداخت شود که مورد قبول کنفدراسیون و ارکان فیفا باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی