صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

از عملکردم راضی هستم

فراهانی: هدف هوادار و الهامی قهرمانی حذفی بود

سمیرا شیرمردی
روزنامه‌نگار
هوادار تهران با وجود اینکه دومین فصل حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کرد اما یکی از تیم‌های نسبتاً خوب فصل بیست و دوم بود که حتی مقابل مدعیان هم امتیازات مهمی به دست آورد. میلاد فراهانی دروازه‌بان هوادار که به‌دلیل مصدومیت بازی‌های نیم فصل دوم را از دست داد، در مورد شرایط تیمش در فصلی که گذشت، صحبت‌های جالبی دارد.
 
فصل بیست و دوم برای هوادار چطور گذشت؟ به اهداف‌تان در این فصل رسیدید یا اینکه فراتر یا کمتر از آن نتیجه گرفتید؟
ما از اول فصل جدید به هوادار آمدیم و به‌دنبال این بودیم که در این فصل نتایج بهتری نسبت به فصل قبل بگیریم. هوادار فصل گذشته برای نیفتادن تلاش می‌کرد اما صحبتی که اول فصل داشتیم این بود که تلاش کنیم جایگاه بهتری داشته باشیم و توانستیم نتایج خوبی نسبت به پارسال کسب کنیم. البته هدف اصلی هوادار این بود که در جام حذفی به قهرمانی برسیم که جزو ۴ تیم برتر شدیم. در لیگ هم هدف این بود که سال به سال بهتر باشیم و توانستیم شرایط خوبی را رقم بزنیم.
حتماً آقای الهامی به خاطر اینکه ۲ بار در جام حذفی قهرمان شد و به گونه‌ای خودش را متخصص جام‌حذفی می‌داند، روی این رقابت‌ها تمرکز کرد. درست است؟
آقای الهامی خدا را شکر ثابت‌شده است و یکی از بهترین مربیان فوتبال ایران است که توانستیم با او نتایج خوبی بگیریم. الهامی مربی خوب و بابرنامه‌ای است که ۲ سال در جام حذفی توانست قهرمان شود. ما اگر در بازی با پرسپولیس از موقعیت‌هایمان بهتر استفاده می‌کردیم می‌توانستیم ببریم و به فینال و قهرمانی برسیم.
هوادار بر خلاف بازی خوبش در لیگ مقابل پرسپولیس، در جام حذفی نتوانست آن نتیجه را تکرار کند؟
در لیگ مقتدرانه بازی کردیم و اگر در حذفی هم از موقعیت‌ها بهتر استفاده می‌کردیم، می‌توانستیم ببریم. نمی‌شود همیشه ببری و این جزئی از فوتبال است. در کل بازی خوبی انجام دادیم و یک پنالتی نزدیم و بابک مرادی و حسین ابراهیمی هم نتوانستند از آن موقعیت‌های خوب استفاده کنند.
مؤثرترین بازیکن هوادار، پورقاز بود که ۲، ۳ هفته را به خاطر از دست دادن فرزندش هم کنار تیم نبود.
بله، متأسفانه مشکلی که برای عزت به وجود آمد باعث شد از لحاظ ذهنی و روحی صدمه ببیند. امیدوارم خدا کمک کند و شرایطش بهتر شود. عزت جزو بهترین بازیکنان ما بود که در تیم‌های بزرگ بازی کرد و این فصل واقعاً مثمرثمر بود. چند گل ۳ امتیازی هم برای ما زد که نشان داد واقعاً بازیکن مؤثری است.
در نیم فصل هوادار چند بازیکن خوب گرفت که شاخص‌ترین آن، مسعود شجاعی بود.
آقا مسعود جزو بهترین بازیکنان ایران است که چند سال در اسپانیا بازی کرد و ۳ دوره در جام جهانی حضور داشت. او کاپیتان تیم ملی ایران بود و من به نوبه خودم افتخار می‌کنم با مسعود شجاعی همبازی شدم. او جزو بهترین بازیکنان ایران است که واقعاً نیازی به تعریف و تمجید ندارد.
تیم‌تان در هر ۱۵ دقیقه حداقل ۵ گل خورده داشت.
ما هدف‌مان چیز دیگری بود و می‌خواستیم تیم در شرایط خوبی قرار بگیرد. همان‌طور که گفتم هوادار به زمان نیاز دارد تا رفته‌رفته به شرایط ایده‌آل برسد. به شرایطی که از لحاظ گل خوردن و گل نخوردن به اهدافش برسد و بتوانیم در سال‌های آینده اگر در خدمت تیم بودیم، شرایط را بهتر کنیم.
با هوادار قرارداد داری؟
بله، من قرارداد دارم که باید صحبت کنیم ببینیم شرایط برای فصل بعد به چه صورت خواهد شد.
نکته جالب در مورد نتایج هوادار در فصل گذشته این بود که در خارج از خانه خیلی بهتر از داخل خانه نتیجه گرفتید. دلیل خاصی داشت؟
به نظر من دلیل خاصی نداشت. تیم ما نسبت به دیگر تیم‌ها تماشاگر چندانی ندارد که بازی داخل برایمان متفاوت باشد. شاید در بیرون از خانه به لحاظ انگیزشی، شرایط بهتر بود که توانستیم بهتر نتیجه بگیریم.
تنها هت‌تریک این فصل را سعید سحرخیزان انجام داد که به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد. چه نظری در مورد این بازیکن داری؟
سحرخیزان بازی با ذوب‌آهن توانست هت‌تریک کند. او جزو بهترین بازیکنان جوان تیم ماست که هم در تیم ملی جوانان و فکر می‌کنم در تیم امید هم حضور داد. اگر قدر خودش را بداند می‌تواند در آینده پیشرفت خوبی داشته باشد و جزو بهترین‌ها باشد. او حتی می‌تواند به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شود.
از عملکرد خودت در فصلی که گذشت، راضی هستی؟
از عملکرد خودم با توجه به بازی‌هایی که در اول فصل انجام دادم و مثمرثمر بودم راضی هستم. اول فصل شرایط سخت بود و در ۱۳ بازی که انجام دادم تلاشم را کردم که به تیم کمک کنم. بعد از آن، دچار مصدومیت شدم و چند هفته دور شدم و چند بازی آخر نتوانستم بازی کنم. در کل از شرایط خودم راضی هستم چون کم نگذاشتم. شرایط خوب بود و به جز یک بازی، در بقیه بازی‌ها توانستم عملکرد خوبی داشته باشم.

ZOOM

در فصلی که گذشت یک باخت خیلی بد داشتید و مقابل استقلال ۶ گل خوردید که حاشیه‌های زیادی به وجود آمد. شاید دلیل اصلی حاشیه‌ها این بود که با وجود اینکه محمدرضا خالدآبادی دروازه‌بان اصلی شده بود، ساکت الهامی در بازی با استقلال تصمیم گرفت طهماسبی را به میدان بفرستد.
بله، خیلی حاشیه به وجود آمد. من مصدوم بودم و به این بازی نرسیدم. خالدآبادی هم فکر می‌کنم، یکی، ۲ بازی ضعیف بود که این شد مربی تصمیم گرفت دروازه‌بان را عوض کند. از شانس طهماسبی، روز خوب استقلال هم بود که این حاشیه‌ها به وجود آمد. این حاشیه‌ها واقعاً به ناحق بود چون هر بازیکنی که به میدان می‌رود انگیزه خاصی دارد که بهترین بازی‌اش را انجام دهد و به تیم کمک کند. آن روز، روز بد ما بود. البته در نیمه اول خوب بازی کردیم اما در نیمه دوم تیم بهم ریخته بود که باعث شد ۶ گل بخوریم.
خالدآبادی در این فصل در ۱۶ بازی ۱۴ گل خورد. اگر بخواهی بحث رقابت و رفاقت با خالد‌آبادی را کنار بگذاری، به‌عنوان یک دروازه‌بان فکر می‌کنی این آمار خوب بود یا بد؟
از لحاظ آماری، خوب نبود که در ۱۶ بازی ۱۴ گل بخوری. البته خالدآبادی می‌تواند بهتر باشد که باید تلاش کند و به تجربه لازم برسد. او می‌تواند یکی از بهترین گلرهای ایران باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی