صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

بررسی عملکرد تیم‌ها در لیگ بیست و دوم

تیم خارج خانه

جعفر برزگر
روزنامه‌نگار
شکست سنگین
مقابل استقلال
در هفته بیست و ششم لیگ و در شرایطی که تیم‌های مدعی از جمله استقلال رقابت نزدیکی با سایر رقبای‌شان داشتند تیم هوادار به مصاف آنها رفت.
از همان ابتدا بازی نکردن بازیکنانی همچون عزت پورقاز، خالد‌آبادی و چند بازیکن دیگر اتهامات تبانی را به سمت ساکت الهامی و علاقه‌اش به استقلال نشانه رفت. عجیب‌تر اینکه استقلال آن بازی را با نتیجه 6-1 به نفع خود به پایان رساند.
همان مسابقه‌ای که رفتار سیدحسین حسینی با زدن یک ضربه پنالتی و شادی بعد از گلش واکنش‌هایی را به همراه داشت. الهامی اما بعد از بازی از خود و ترکیب تیمش این‌طور دفاع کرد: «پورقاز در تمرینات چند روز گذشته مصدوم شد و به همین دلیل روز قبل از بازی هم اصلاً تمرین نکرد. خالد‌آبادی هم به‌دلیل گل بدی که در بازی با پیکان خورد در تمرینات روحیه مناسبی نداشت و ساکت الهامی از طهماسبی در این بازی استفاده کرد. ما همین خط دفاعی را جلوی پرسپولیس داشتیم و با همین شاکله مقابل آنها هم بازی کردیم ولی در شرایط بازی‌ها و تمرینات سرمربی برای تغییرات اقدام می‌کند.»
 
 حذف مقابل پرسپولیس
ساکت الهامی به‌عنوان سرمربی قهرمان فصل قبل جام حذفی با تیم نساجی، حالا برای دفاع از عنوان خود با تیم هوادار در اولین بازی حذفی مقابل تیم لیگ یکی چادرملو قرار گرفت که با یک گل حریفش را شکست داد.
آنها در مرحله یک هشتم رودرروی مس رفسنجان قرار گرفتند که در ضربات پنالتی با نتیجه 5-4 حریف‌شان را از پیش رو برداشتند.
هوادار در بازی بعدی به سختی از سد تیم لیگ یکی استقلال ملاثانی عبور کرد و در بازی نیمه نهایی حریف پرسپولیس شدند، اما در این بازی باخت 3-1 را پذیرفتند و از جام کنار رفتند.
 
 پورقاز مؤثرترین بازیکن
34 بازیکن در لیگ بیست و دوم برای هوادار به میدان رفتند که دو بازیکن عملکرد متفاوت‌تری نسبت به بقیه داشتند؛ عزت پورقاز مدافع میانی این تیم که با 2652 دقیقه حضور در میدان بیشتر از بقیه بازی کرده و در این مدت 5 گل زده و 2 پاس گل هم داده و نفر بعدی محمد جواد محمدی است که با 2202 دقیقه بازی 4 گل زده و 3 پاس گل هم داده است.
 
جذب شجاعی
ساکت الهامی برای تقویت تیمش بازیکنان زیادی را در نیم‌فصل دوم به خدمت گرفت. مسعود شجاعی زمانی که دید در تیم نساجی و تفکرات حمید مطهری جایی ندارد به هوادار آمد. حسین ابراهیمی، مرتضی منصوری، امید سینک و یکی دو بازیکن دیگر هم به ترکیب این تیم اضافه شدند.
 
 تیم خارج از خانه
تیم هوادار برخلاف نامش هوادار زیادی نداشت و در بازی‌های داخل خانه‌شان نتوانستند امتیازهای خوبی را به دست آورند. طبق آماری که از خود به جا گذاشتند در 15 مسابقه‌ای که میزبان بودند با تفاضل گل منفی شش فقط 12 امتیاز کسب کردند. در حالی که آنها با همین تعداد بازی در خارج از خانه و البته با تفاضل گل منفی چهار بیست و یک امتیاز را به دست آوردند.
 
حداقل 5 گل خورده
در هر 15 دقیقه
تیم هوادار در 30 بازی لیگ بیست و دوم 34 مرتبه دروازه‌اش باز شد یعنی بیش از یک گل در هر بازی. طبق آمار، آنها در هر 15 دقیقه نیمه‌های اول پنج گل دریافت کرده و در هر 15 دقیقه نیمه‌های دوم بیشتر از پنج گل خورده‌اند.
  هت‌تریک سحرخیزان
تا قبل از بازی هفته پایانی لیگ برتر فقط 93 دقیقه فرصت بازی را به دست آورده بود. اما وقتی بابک مرادی در دقیقه 10 بازی پایانی مقابل ذوب‌آهن مصدوم شد به جای او وارد زمین شد.
اما انگار روز، روز سعید سحرخیزان بود. او به فاصله 16 دقیقه بعد از حضورش در زمین دو مرتبه دروازه حریفش را باز کرد و در دقیقه 90 هم یک گل دیگر زد تا نامش را به‌عنوان یکی از بازیکنانی که در این فصل هت‌تریک کرده ثبت کند.

ZOOM

 

نحوه بیشترین
گل‌های زده:
پاس در عمق: 10 تا
نحوه بیشترین گل‌های خورده:          
پاس در عمق: 13 تا  پنالتی: 10 تا
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه :
نیمه اول: یک گل
نیمه دوم: صفر
تعداد گل‌‌های دریافتی در دقایق اضافه:
نیمه اول: یک گل
نیمه دوم: 3 تا
داوران بازی‌های خانگی:
زمانی(3)، وفاپیشه، بیژن حیدری، سلطانی، زیاری، اکرمی، بنیادی‌فر، مهدوی، عرب براقی، جنگی، ترابیان، میثم حیدری، امینی
کمک داوران
بازی‌های خانگی:
غلامزاده(5)، سلطانی، قاسمی، حجتی، مغروری(2)، نجفی، ایلدروم، زاهدی، ظهیری، تازه پور، پورحیدری، اسعدی، بهمنی، ماهانی، صالح‌آبادی، زاهدی، احمدی، صفایی، انتظاری، پناهی، افخمی، صارمی

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی