صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

این داستان ادامه دارد

مادرید و پاریس در دستان امباپه

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

پس از اینکه بازیکن فرانسوی به باشگاهش اعلام کرد قراردادش را تمدید نخواهد کرد مشتریان او پشت در باشگاه صف بستند و در جلوی صف رئال مادرید قرار گرفته است.
اتفاقات اخیر پاریس باعث شده که برنامه نقل و انتقالات رئال مادرید به کل تغییر کند، مادریدی‌ها که پس از جدایی کریم بنزما به‌دنبال جانشین او بودند، هری کین انگلیسی را به‌عنوان هدف اصلی نقل و انتقالات تابستانی خود مشخص کرده بودند، اما نامه امباپه به پاریس که در آن از عدم فعال‌سازی بند تمدید قراردادش خبر داده بود همه چیز را به هم ریخت.
در واقع نامه به این معنی است که قرارداد او در ژوئن 2024 به پایان می‌رسد، بنابراین این آخرین تابستانی است که پاریس می‌تواند از فروش سوپراستار خود مبلغ قابل توجهی به دست آورد. این اولین بار نیست که بازیکن و باشگاه در این شرایط قرار می‌گیرند، او در سال 2021 نیز آخرین سال قراردادش را در پاریس گذراند و در نهایت مه 2022 با این تیم تمدید کرد، اما این بار همه چیز فرق دارد. گفته می‌شود در صورتی که بازیکن تمدید نکند پاریس او را به فروش خواهد رساند حتی اگر بخواهد آخرین سال قراردادش را در این تیم بماند!
همان طور که گفته شد مادرید یک بار این شرایط را تجربه کرده است. در آخرین هفته آگوست 2021 رئالی‌ها پیشنهاد 160 میلیون یورویی برای این بازیکن ارائه دادند، پاریس هیچ پاسخی نداد، سران رئال رقم را با پاداش به 200 میلیون رساندند و پاریسی‌ها باز هم جوابی ندادند، سفیدپوشان که دیدند سران قطری حاضر به فروش بازیکن خود نیستند از امباپه قول گرفتند که در تابستان 2022 او را رایگان به خدمت بگیرند، اما به طور ناگهانی فرانسوی نظرش را تغییر داد، او زیر قولش زد و تصمیم گرفت که در پاریس بماند و تمدید کند. با توجه به این تجربه رئالی‌ها دیگر نمی‌خواهند بازیچه شوند و گفته می‌شود تا زمانی که خود بازیکن اقدامی نکند و رقمش مشخص نشود آنها هیچ قدمی بر نخواهند داشت.
 تفاوت دیگری که این تابستان با تابستان 2021 دارد این است که امباپه حالا هر دو باشگاه بخصوص پاری‌سن‌ژرمن را در مشت خود دارد. شاید سران قطری همچنان این گزینه را در ذهن داشته باشند که اجازه دهند سال آخر قراردادش را مثل 2021 در تیم بماند تا او را راضی به تمدید کنند اما در طول سال 2022 آنقدر تنش‌ها بین بازیکن و باشگاه زیاد بوده که به نظر می‌رسد آنها نیز مشکلی با جدایی او نخواهند داشت. از طرفی امباپه احساس می‌کند که به او خیانت شده و باشگاه به وعده‌هایی که هنگام تمدید به او داده عمل نکرده است و پروژه ساخت تیمی قدرتمند شکست خورده، همچنین رابطه این بازیکن با هواداران از تابستان 2021 که هر کاری برای پیوستن به این تیم انجام داد، به کلی شکرآب شده است.
 امباپه قیمتش را خودش تعیین می‌کند
همه اخبار حاکی از این است که امباپه این بار در تصمیم خودش قاطع است و می‌خواهد از پاریس جدا شود از طرفی قطعاً پاریس بدش نمی‌آید از فروش ستاره ناراضی خود پول خوبی به جیب بزند. باز هم همه چیز به میزان جدیت او برای خروج از پایتخت فرانسه بستگی دارد. اگر او به پاری‌سن‌ژرمن بگوید که در هیچ صورت تمدید نخواهد کرد، مادرید آزادی عمل بیشتری در مذاکرات خواهد داشت و می‌تواند قیمت این بازیکن را تا جای ممکن کاهش دهد. اما اگر بازیکن در تصمیم خودش دو به شک باشد پاریس می‌تواند بار دیگر تاکتیک 2021 را به کار گیرد، پیشنهاد را رد کند و امیدوار باشد که یک فصل با فشار مداوم به بازیکن و ارائه پیشنهادات وسوسه‌کننده او را راضی به ماندن کند.
در مورد رئال مادرید اما این بازیکن کنترل کمتری روی شرایط دارد. مرد فرانسوی با ارسال نامه‌ای به باشگاه خود، گامی کلیدی برداشته، حرکتی که با آن علامت شروع عملیات را به فلورنتینو پرز می‌دهد.
حالا همه چیز به رئالی‌ها بستگی دارد که با باشگاهی که هم بر سر انتقال امباپه و هم داستان سوپرلیگ روابط خوبی ندارد برای معامله کردن وارد مذاکره خواهد شد یا خیر؟
موضوع دیگر در مادرید این است که این باشگاه همیشه دور بازیکنانی که به‌دنبال دستمزد گزاف هستند را خط کشیده است. اما از آنجایی که امباپه یکی از رویاهای فلورنتینو به حساب می‌آید شاید به اندازه ارزشش دستمزد بالایی به او ارائه شود.
البته مادریدی‌ها بهانه‌ای برای پرداخت دستمزد سنگین به امباپه نخواهند داشت زیرا با جدایی بنزما، هازارد، آسنسیو و ماریانو، آنها تقریباً از پرداخت 80 میلیون یورو از دستمزدهای خود رها شده‌اند. امباپه با انتشار توئیتی علناً اعلام کرده که قصد دارد فصل آینده در پاریس ادامه دهد اما تمدید نکردن او باعث شده که سران پاریس به فروش این بازیکن بیشتر فکر کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی