صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۶

انتخابات فدراسیون کشتی و حاشیه‌های کم خطر

بدون سرپرستی، بدون تعویق

انتخابات فدراسیون کشتی 22 تیر برگزار می‌شود و به نظر تغییری هم در این تاریخ ایجاد نمی‌شود. این تاریخ از سوی هیأت رئیسه فدراسیون به وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد شد و در نهایت هم وزارت با تأیید این تاریخ اعلام کرد که 22 تیر باید انتخابات برگزار شود. با اعلام رسمی وزارت ورزش و جوانان مبنی بر زمان برگزاری انتخابات؛ فدراسیون کشتی این تاریخ را به اتحادیه جهانی کشتی هم ارسال کرد تا این نهاد بین‌المللی در جریان کامل نحوه برگزاری انتخابات قرار بگیرد. این اتفاقات در حالی رخ داد که برخی از کاندیداها علاقه داشتند که انتخابات به دوره سرپرستی برود و عقیده دارند که با توجه به حضور 4 ساله علیرضا دبیر در رأس فدراسیون و همچنین حضورش در انتخابات شاید این نوع برگزاری انتخابات عادلانه نباشد. هر چند که در دوره‌های قبل انتخابات فدراسیون کشتی هم برای فدراسیون سرپرست تعیین نکردند!
موضوعی که وزارت ورزش و جوانان هم آن را چندان منطقی نمی‌داند و با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان و اهمیت حضور قدرتمندانه تیم‌های ملی کشتی در این دو رویداد مهم ترجیح می‌دهد که انتخابات سر زمان مقرر برگزار شود و تکلیف مشخص شود.
در گیرو دار اعتراض برخی از کاندیداها مبنی بر به سرپرستی کشیده شدن انتخابات ریاست فدراسیون کشتی حالا از فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس نامه‌ای به وزارت ورزش ارسال شده که به محلی برای دلخوشی هر چند کوتاه مدت کاندیداهای معترض تبدیل شد. اهمیت این نامه فراکسیون فرهنگ عمومی آنجا زیاد می‌شود که با استناد به این نامه تأیید صلاحیت علیرضا دبیر برای حضور در انتخابات مورد تردید قرار می‌گیرد. علیرضا دبیر عضو هیأت علمی دانشگاه است و طبیعی است حالا او یا نباید برای انتخابات تأیید صلاحیت شود و یا این‌که از هیأت علمی انصراف بدهد. البته موضوع این نامه فقط علیرضا دبیر نیست بلکه خطاب به ۷ رئیس فدراسیون است که عضو هیأت علمی دانشگاه هستند و حالا دیوان عدالت اداری حضور این هفت رئیس فدراسیون را به طور همزمان هم در هیأت علمی و هم در ریاست فدراسیون غیرقانونی می‌داند. سید مجتبی محفوظی رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی، عضو هیأت رئیسه و دبیر اول کمیسیون فرهنگی در نامه خود خطاب به وزیر ورزش و جوانان آورده است:« حسب رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مأموریت اعضای هیأت علمی رسمی یا پیمانی به وزارت ورزش یا یکی از فدراسیون‌های ورزشی یا حتی مأموریت کارمندان فدراسیون‌های ورزشی به وزارت ورزش با صدور مجوز امکانپذیر نیست و این افراد باید به مرکز فعالیت خود بازگشته و فعالیت‌های آموزشی را از سر بگیرند.»
انتشار این نامه شاید کمی برای کاندیداهایی که به‌دنبال سرپرستی اداره شدن فدراسیون کشتی بودن، اندکی خوشحالی ایجاد کرده باشد اما واقعیت این است که نهایت این داستان به این‌جا ختم می‌شود که علیرضا دبیر از عضویت در هیأت علمی دانشگاه انصراف می‌دهد و همه چیز ختم می‌شود. اعضای هیأت علمی دانشگاه باید هفته ای دو روز تدریس بدهند که اگر بدهند دیگر مشکلی برای فعالیت‌شان در سایر روزها و در سایر مشاغل هم ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل بعید است که این نامه هم کمکی کند و انتخابات سر موعد مقرر و بدون کشیده شدن به دوران سرپرستی انجام می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی