صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

146 دقیقه سهم آبی‌های تیم ملی مقابل افغانستان

چشم امیر کدام استقلالی را می‌گیرد؟

تیم ملی فوتبال ایران اولین بازی خود در تورنمنت کافا را مقابل تیم ملی افغانستان برگزار کرد که امیر قلعه‌نویی در این بازی از تمام ظرفیت‌های موجود فوتبال ایران بهره گرفت و با انبوهی از لژیونرها و بازیکنان مطرح مقابل تیم درجه 3 آسیا به میدان رفت. نتیجه به دست آمده در این میدان بدون تردید اهمیتی برای کارشناسان فوتبال ایران ندارد و حتی به ثمر رساندن شش گل دیگر به تیم ملی افغانستان منزلتی برای فوتبال ایران که سوابقی طولانی در فوتبال آسیا و حتی جهان دارد، ایجاد نمی‌کرد. استراتژی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اما بازی با تمام سرمایه‌های فوتبال ایران بود و قلعه‌نویی بدون توجه به نام حریف هر آنچه در چنته داشت را در این میدان رو کرد تا از همین حالا مشخص شود که او قصد دارد در بازی‌های مهم‌تر تیم ملی بیشتر روی کدام بازیکنان تمرکز کند.
بدون شک با اضافه شدن برخی مهره‌های پرسپولیس که به دلایلی نامعلوم در بازی با افغانستان به کار گرفته نشدند، ترکیب تیم ملی کامل‌تر هم خواهد شد و به طور قطع چهار ملی‌پوش پرسپولیس شانس بسیاری برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم ملی خواهند داشت و قلعه‌نویی در بازی‌های آینده روی این بازیکنان نیز تمرکز خواهد کرد. اهدافی که به احتمال زیاد منجر به تنگ‌تر شدن جایگاه برخی بازیکنان استقلال خواهد شد. در بازی با تیم ملی افغانستان امیر قلعه‌نویی از برخی چهره‌های استقلالی در ترکیب تیم ملی استفاده کرد اما به نظر می‌رسد که سرمربی تیم ملی نیز در آینده بیشتر روی بازیکنان مهم‌تر تیم ملی تمرکز خواهد کرد و هیچ بعید نیست جا برای حضور استقلالی‌ها در ترکیب اصلی تیم ملی باز نشود.
در حال حاضر اگر محمد محبی را استقلالی تصور کنیم و به قرارداد این بازیکن با باشگاه سانتاکلارا بی‌توجه باشیم، او تنها بازیکن استقلالی است که در ترکیب اصلی به میدان رفته است. ظاهراً امیر قلعه‌نویی اعتقاد ویژه‌ای به این بازیکن دارد و در بازی‌های آتی نیز محبی به عنوان هافبک راست در تیم ملی به میدان خواهد رفت. در بازی با افغانستان، محبی 90 دقیقه مقابل افغانستان به میدان رفت که قلعه‌نویی از عملکرد این بازیکن ابراز رضایت کرده است اما دیگر بازیکنان بعید است آنچنان در تفکرات سرمربی سابق استقلال جایی داشته باشند.
حضور 34 دقیقه سعید مهری به عنوان بازیکن تعویضی و همچنین حضور 22 دقیقه‌ای مهدی قایدی (اگر او را هم فعلاً استقلالی بدانیم) مجموع دقایقی که بازیکنان استقلال در ترکیب تیم ملی به میدان رفتند را به عدد 146 دقیقه خواهد رساند. این دقایق در حالی برای استقلالی‌های حاضر در اردوی تیم ملی به ثبت رسید که روزبه چشمی حتی یک دقیقه هم در ترکیب تیم ملی به میدان نرفت و امیر قلعه‌نویی ترجیح داد از این بازیکن که یکی از مهره‌های مورد علاقه کارلوس کی‌روش بود و در جام‌جهانی نیز موفق شد دروازه ولز را باز کند، بهره نگیرد.
اینکه قلعه‌نویی بخواهد روزبه چشمی را در چه وضعیتی در تیم ملی حفظ کند به مرور زمان مشخص خواهد شد اما با توجه به سوابق این بازیکن در فوتبال ایران و تیم ملی بعید است که قلعه‌نویی به چشمی بی‌توجه باشد و به احتمال زیاد او در آینده به کار گرفته خواهد شد. بازی کردن مهری نیز مقابل تیم ملی افغانستان به جهت آشنایی با توانایی این بازی در سطح ملی انجام شده و احتمالاً قلعه‌نویی در ادامه تورنمنت کافا بازهم از مهری استفاده خواهد کرد تا اگر این بازیکن قواره یک بازیکن ملی را داشت حتی از شانس رفتن به جام ملت‌های آسیا نیز برخوردار باشد اما در نهایت بعید است که به جز محمد محبی دیگر بازیکنان استقلال بتوانند در آینده جایگاهی برای خود در ترکیب اصلی تیم ملی باز کنند، مگر آنکه سعید مهری یا روزبه چشمی در آینده طوری بازی کنند که قلعه‌نویی به این باور برسد که این دو بازیکن از لحاظ فنی نسبت به دیگر هافبک‌ها در جایگاه رفیع‌تری قرار دارند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی