صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

لژیونرهای آزاد، بازار نقل و انتقالات را داغ می‌کنند؟

6 بمب آماده انفجــــار

امیر اسدی
خبر‌نگار
فصل نقل و انتقالات همیشه جذاب است، بخصوص وقتی لژیونرها هم وارد بازار می‌شوند و کیفیت را بالا می‌برند. این فصل اما 9 لژیونر ایرانی هستند که با اتمام قراردادشان، بازیکن آزاد محسوب می‌شوند. اگر دو سه تا از آنها را فاکتور بگیریم که فعلاً قصدی برای بازگشت به لیگ ایران ندارند، باقی بازیکنان می‌توانند تنور بازار را داغ کنند.
این 9 بازیکن عبارتند از: مجید حسینی (کایسری‌اسپور)، سامان قدوس (برنتفورد)، احمد نوراللهی (شباب الاهلی)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (الاهلی قطر)، امیر عابدزاده (پونفرادینا)، مهرداد محمدی (السیلیه)، محمد نادری (آلتای‌اسپور)، شجاع خلیل‌زاده (الاهلی قطر)، امید ابراهیمی (الوکره). میان این بازیکنان اما امیر عابدزاده، سامان قدوس و مجید حسینی حداقل برای این فصل به لیگ ایران برنمی‌گردند و شرایط احمد نوراللهی هم در امارات مناسب است.
باقی بازیکنان به‌دلیل اینکه تحت قرارداد باشگاهی نیستند می‌توانند پیشنهادهای ایرانی را بررسی کنند و دوباره در لیگ برتر شاغل شوند. فدراسیون‌های فوتبال عربستان و قطر به تازگی قانون الزام جذب یک بازیکن آسیایی را حذف کرده و به همین دلیل کار برای بازیکنان ایرانی و حضورشان در لیگ‌های قطر و عربستان سخت شده است. همین مسأله می‌تواند بهانه خوبی برای بازگشت لژیونرها به فوتبال ایران باشد. اگر بخواهیم تک به تک شرایط این 9 لژیونر را بررسی کنیم، به این نکته می‌رسیم که شاید برخی از آنها بمب‌های نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران باشند.

محمدحسین کنعانی‌زادگان
می‌گویند از امارات، قطر و عربستان پیشنهاد بازی دارد اما بعید نیست با هیچ‌یک به توافق نرسد و به لیگ ایران برگردد. ارزش او در ترانسفرمارکت دو میلیون یورو است.
 
مجید حسینی
قرارداد دوساله حسینی با کایسری‌اسپور به پایان رسیده و البته او به پیشنهاد تمدید قرارداد فعلاً پاسخ مثبت نداده. با این حال احتمال بازگشت حسینی به لیگ ایران نزدیک به صفر است. ارزش او هم سه و نیم میلیون یورو برآورد می‌شود.
 
سامان قدوس
بعد از پایان همکاری با برنتفورد، سامان قدوس فعلاً در تعطیلات است و البته مشغول بررسی پیشنهادها. او احتمالاً در انگلیس می‌ماند و اگر هم این اتفاق رخ ندهد، راهی مالمو خواهد شد. ارزش او دو میلیون یورو است.
 
احمد نوراللهی
در قهرمانی شباب الاهلی نقش ویژه‌ای ایفا کرد و یکی از بازیکنان کلیدی لئوناردو ژاردیم بود. او پیشنهاد تمدید قرارداد را دریافت کرده اما شاید به لیگ قطر و عربستان برود و چالش جدیدی را آغاز کند. نوراللهی در بازار دو میلیون یورو ارزش دارد.
 
امیر عابدزاده
در دو سال اخیر یکی از بهترین دروازه‌بان‌های لیگ دو اسپانیا بود و به لحاظ تعداد سیو هم در رده دوم بهترین گلرها ایستاد. عابدزاده در پایان قراردادش از پونفرادینا جدا شد. او از وست برومویچ در چمپیونشیپ و ساراگوسا در لیگ دو اسپانیا پیشنهاد دارد.
 
مهرداد محمدی
فصل موفقی را همراه با السیلیه سپری کرد و یکی از بهترین گلزنان لیگ ستارگان قطر بود. با این حال و بعد از پایان قرارداد و سقوط السیلیه، مهرداد محمدی تصمیم گرفته به تیم جدیدی برود. از پرسپولیس و سپاهان به‌عنوان مشتری‌های این مهاجم یاد می‌شود.
 محمد نادری
دومین فصل حضور در آلتای‌اسپور را سپری کرد و حالا که قراردادش تمام شده از استقلال به‌عنوان مقصد او نام برده می‌شود. نادری 500 هزار یورو در ترانسفرمارکت ارزش دارد.
 
شجاع خلیل‌زاده
دو فصل برای الریان بازی کرد و یک فصل هم پیراهن الاهلی را در لیگ ستارگان قطر پوشید. شجاع خلیل‌زاده اما با پایان قراردادش با الاهلی بازیکن آزاد است و بازگشت او به لیگ ایران می‌تواند از جذابیت‌های فصل نقل و انتقالات تابستانی باشد.
 
امید ابراهیمی
در 36 سالگی و بعد از یک فصل بازی برای الوکره، همچنان علاقه‌مند است در لیگ ستارگان قطر بماند و فوتبالش را خارج از ایران سپری کند. یک تیم قطری ابراهیمی را می‌خواهد و در ایران هم گفته می‌شود استقلال مشتری او است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی