صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

شاید به استقلال تاجیکستان بروم

سلطانی‌مهر: نتایج ذوب‌آهن قابل احترام است

سمیرا شیرمردی
روزنامه‌نگار
ذوب‌آهن اصفهان با سرمربیگری مهدی تارتار فصل عجیبی را پشت سر گذاشت. سبزپوشان در ۶ هفته ابتدایی تنها ۶ امتیاز از ۶ تساوی به دست آوردند و تا پایان فصل در هیچ‌کدام از بازی‌های خارج از خانه نتوانستند به پیروزی برسند. با وجود این ذوب‌آهن در پایان فصل موفق شد در رده نهم قرار بگیرد و رتبه‌ای تک رقمی کسب کند. محمد سلطانی‌مهر مدافع جوان ذوب‌آهن اصفهان که از استقلال تاجیکستان هم پیشنهادی جدی و رسمی دارد، در مورد فصل بیست و دوم و اتفاقات آن، صحبت‌های جالبی دارد.
 
 فصل بیست و دوم برای ذوب‌آهن چطور گذشت؟ به اهدافی که داشتید، رسیدید؟
من فکر می‌کنم با توجه به بودجه باشگاه، نتایجی که ذوب‌آهن گرفت قابل احترام بوده. البته یک جاهایی می‌توانستیم امتیازات بیشتری بگیریم و بالاتر بیاییم اما بدشانس بودیم. در کل هدف‌مان کسب رتبه تک‌رقمی بود و البته نگاهی هم به رتبه هفتمی فصل قبل داشتیم اما همین که با رتبه تک‌رقمی فصل تمام شد و صحیح و سالم هستیم جای شکر دارد.
یعنی همین که تک‌رقمی شدید برایتان رضایت‌بخش است؟
همانطور که گفتم نسبت به بودجه، عملکردمان قابل احترام بود. می‌توانستیم هفتم یا بالاتر هم قرار بگیریم اما نشد. با این حال تک‌رقمی شدن رضایت‌بخش است.
ذوب‌آهن در فصلی که گذشت هیچ برد خارج از خانه نداشت. دلیل این ناکامی چه بود؟
نمی‌دانستیم برد خارج از خانه نداشتیم. به هر حال شرایط بازی است و ممکن است هر چیزی پیش بیاید. بعضی مربیان تمام فکر و ذکرشان این است که داخل خانه امتیازات کامل را بگیرند و در خارج از خانه حداکثر توان را بگذارند تا نتایج قابل قبول باشد. با توجه به شرایط، خدا را شکر عملکرد بدی نبود. البته تیم پتانسیل بالایی داشت و از هفته بیستم به بعد ۲، ۳ بازی جلو بودیم و می‌توانستیم نتیجه را حفظ کنیم اما نشد که این مسأله باعث شد امتیازات مهمی را از دست بدهیم.
در ۶ هفته اول هم ۶ تساوی به دست آوردید که عجیب بود.
بالاخره هر تیمی یک سبکی دارد و من فکر می‌کنم در فوتبال ایران و حتی در فوتبال دنیا، مهم نباختن است. بالاخره بازی با بازی فرق می‌کند. مثلاً جلوی ۶ تیم بالای جدول یک سبک، جلوی تیم‌های میانه جدول سبکی دیگر و مقابل تیم‌های پایین جدولی با سبک متفاوتی بازی کردیم. هر تیم سیستم خودش را دارد و امتیازگیری تیم ما هم به این شکل بوده که خودش یک سبک است.
محمدرضا سلیمانی با ۴ گل و ۲ پاس گل، مؤثرترین بازیکن ذوب‌آهن شناخته شد. چه نظری در مورد این مسأله داری؟
محمدرضا اول فصل به تیم اضافه شد. او خیلی توانمند، قابل احترام و باشخصیت است که خدا را شکر عملکرد نسبتاً خوبی هم از خودش به جای گذاشت. امیدوارم محمدرضا به حق خودش در فوتبال خیلی زود برسد.

یکی از اتفاقات منفی در ذوب‌آهن، مصدومیت زودهنگام مسعود ابراهیم‌زاده است که این مسأله به تیم خیلی ضربه زد.
آقا مسعود جزو نفرات قدیمی، تأثیرگذار و بزرگتر تیم است که مصدومیت او و البته مصدومیت سعید باقرپسند و سجاد آشوری، آن هم در اوایل فصل و شروع مسابقات، به تیم ضربه زد. البته خدا را شکر جوان‌هایی که آمدند توانستند جای آنها را بخوبی پر کنند و عملکرد خوبی داشته باشند. مصدومیت در فوتبال حرفه‌ای همیشه هست و من برای این دوستان آرزوی سلامتی دارم.
اضافه شدن قاسم حدادی‌فر به کادرفنی چطور بود؟
قاسم حدادی‌فر نیازی به تعریف و تمجید ندارد. او چندین و چند سال در سطح اول فوتبال ایران بازی کرد و حتی ملی‌پوش بود. به هر حال تصمیم نهایی مدیرعامل کارخانه و باشگاه بود که به کادرفنی اضافه شود. امیدوارم هر جا هست موفق باشد و تصمیمات خوبی بگیرد.
از عملکرد خودت در این فصل راضی بودی؟
از عملکردم نسبتاً راضی هستم اما دوست داشتم بهتر از این باشم و ارتقا پیدا کنم. تلاش می‌کنم فصل آینده عملکردم را بهتر کنم. تمام سعی و تلاشم این است که با عملکرد خوبم به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا کنم. من در رده‌های پایه همیشه عضو تیم ملی بودم که حالا می‌خواهم به هدفم که رسیدن به تیم ملی بزرگسالان است، برسم.
 ظاهراً یک پیشنهاد خارجی‌ داری و در آستانه لژیونر شدن هم هستی...
یک هفته‌ای می‌شود که از استقلال تاجیکستان دعوتنامه رسمی برای من آمده اما هنوز جواب قطعی ندادم و منتظر جلسه با مدیربرنامه‌هایم هستم که تصمیم نهایی را بگیریم.
اما به نظر می‌رسد مشتاق هستی که لژیونر شوی...
مشتاق هستم اما باید ببینم مدیربرنامه‌هایم چه نظری دارد. اینکه استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد یک آپشن مهم است اما باید دید شرایط به چه صورت خواهد شد.

ZOOM

چطور شد در جام حذفی خیلی زود مقابل مس رفسنجان حذف شدید؟
 در آن بازی اگر خاطرتان باشد آقای تارتار از بازیکنان جوان استفاده کرد چون نگاه ما بیشتر روی لیگ بود. با این حال بازی خیلی خوبی داشتیم و بازیکنان جوان توانستند عملکرد قابل قبولی داشته باشند اما با یک گل شکست خوردیم و حذف شدیم.
اما ذوب‌آهن همیشه جزو مدعیان قهرمانی جام حذفی بود و بارها در این رقابت‌ها به قهرمانی رسید. چطور شد که این فصل، مسابقات حذفی برایتان بی‌اهمیت شد؟
این مسأله برمی‌گردد به همان بودجه باشگاه. تیمی که بخواهد قهرمان حذفی شود ۴۰۰ میلیارد هزینه می‌کند، بازیکن باکیفیت‌تر می‌گیرد، بازیکنان اصلی و خوبش را از دست نمی‌دهد و حداقل چند بازیکن ملی جذب می‌کند اما این فصل شرایط برای ذوب‌آهن متفاوت بود. با وجود این بد نتیجه نگرفت و اگر بودجه بیشتر شود حتماً نتایج بهتر خواهد شد. من ۴ سال در ذوب‌آهن کار می‌کنم که همیشه آرامش داشتم و فکر می‌کنم تیمی با این شخصیت، جایگاهش باید بهتر باشد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی