صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

بررسی عملکرد تیم‌ها در لیگ بیست و دوم

فقط در فولادشهر می‌برند

جعفر برزگر
روزنامه‌نگار
ذوب‌آهن جزو معدود تیم‌های حاضر در لیگ بود که در فصل نقل و انتقالات روزهای آرامی را پشت سر گذاشته و بیشتر بازیکنان خود را حفظ کرد. ذوبی‌ها در پنجره نقل و انتقالات تابستانه امسال 10 بازیکن را از دست دادند و 6 بازیکن جذب کردند. سبزپوشان اصفهانی در فصل نقل و انتقالات نادر محمدی، آرمان اکوان، ابراهیم رضازاده، احسان پنشنبه، شهرام سالاری و امیرحسین جدی را به فهرست خود اضافه کرده و سینا اسدبیگی، محمد خدابنده‌لو، رضا خالقی‌فر، علی خدادادی، عارف رستمی، حسین شنانی، امیر شبانی، سجاد دانایی، حسین ابراهیمی و میلاد کر را از دست دادند. نکته جالب آنکه به جز میلاد کر و امیر شبانی سایر بازیکنان جدا شده ذوب‌آهن از میان بازیکنان اصلی این تیم بوده و ترکیب سبزپوشان اصفهانی کاملاً تغییر کرده و همین امر موجب شد که شمایل ذوب‌آهن در لیگ بیست و دوم کاملاً ناشناخته شود.
 
اضافه شدن
حدادی‌فر به کادرفنی
قاسم حدادی‌فر هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن که فصل قبل به‌دلیل اختلاف‌هایی که با مهدی تارتار داشت حاضر به خداحافظی نمی‌شد سرانجام پذیرفت که به کادر فنی این تیم اضافه شود. او پس از مذاکرات لازم با مدیران این باشگاه، دوباره به جمع سبزپوشان بازگشت. در همین راستا محمد نوری بازیکن پیشین پرسپولیس هم به‌عنوان دستیار جدید تارتار شروع به کار کرد.
 
6 بازی اول، 6 تساوی
شروع تیم ذوب‌آهن در لیگ برتر در نوع خود جالب بود. آنها کارشان را با تساوی مقابل پرسپولیس آغاز کردند و عجیب اینکه آنها در پنج بازی بعدی‌شان هم به تساوی دست پیدا کردند. اولین پیروزی این تیم در بازی هفتم مقابل پیکان به دست آمد و جالب اینکه ذوبی‌ها در بازی هشتم هم مقابل نساجی در قائمشهر بدون گل به کارشان پایان دادند. شاگردان مهدی تارتار اما در نیم فصل دوم شروع خوبی نداشتند و از پنج بازی فقط صاحب دو امتیاز شدند.
 
خارج از خانه
فوق‌العاده ضعیف
ذوب‌آهن در بازی‌های خارج از خانه تیم کاملاً متفاوت‌تری نسبت به بازی‌های خانگی‌اش بود. آنها از 15 مسابقه‌ای که در فولادشهر برگزار کردند 27 امتیاز را به دست آوردند اما در خارج خانه نه تنها هیچ بردی نداشتند بلکه تفاضــــــــل گل‌شان هم به عدد 7- رسید. شاگردان تارتار در این 15 بازی 9 تساوی را کسب و فقط پنج گل زدند. آمار فوق‌العاده ضعیفی که حتماً دلایل فنی دارد.
 
سلیمانی بهترین بازیکن
32 بازیکن در لیگ بیست و دوم برای ذوب‌آهن به میدان رفتند که انتخاب بازیکنی که عملکردش خیلی متفاوت با بقیه باشد کار آسانی نیست. در میان آنها شاید بتوان به محمدرضا سلیمانی اشاره کرد که در 24 بازی و 1803 دقیقه حضور در میدان چهار گل زد و دو پاس گل هم داد. البته باید به آرمان اکوان هم اشاره داشت که چهار گل زد.
 
حذف مقابل مس رفسنجان
ذوب‌آهن در اولین بازی حذفــــــــــــــــــــــــی‌اش در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف مس رفسنجان رفت. مسابقه‌ای که با شکست 1-0 آنها همراه شد. شاگردان تارتار خیلی زود از گردونه جام حذفی کنار رفتند.
 
مصدومیت‌های مشکل‌ساز
مصدومیت چند بازیکن این تیم در ابتدای فصل مشکلات زیادی را برای ذوبی‌ها ایجاد کرد. حسین پاشایی مربی تیم اصفهانی در این باره می‌گوید: «تیم‌ها بر اساس هزینه‌ای که کرده بودند، نتیجه گرفتند. از بالای جدول تا پایین جدول اگر دقت کنید، تقریباً رده تیم‌ها بر اساس بودجه‌شان بود. تیم ما با بودجه معمولی و معقول بسته شد نه محدود. بالاخره مدیران ذوب‌آهن با بودجه معقولی که در نظر گرفتند، ما هم به همان اندازه نتیجه قابل قبولی گرفتیم. ما ۳ بازیکن خود را ابتدای فصل از دست دادیم که روی آنها خیلی حساب کرده بودیم. ابراهیم‌زاده، باقرپسند و سجاد آشوری در بدترین زمان ممکن مصدوم شدند. اگر بودند، حداقل ۶ تا ۱۰ امتیاز برای ما می‌گرفتند. اما نیم‌فصل دوم هماهنگ‌تر شدیم و نتایج هم بهتر شد.»


ZOOM

نحوه بیشترین
گل‌های زده:
پاس در عمق: 12 تا
نحوه بیشترین گل‌های خورده:
پاس در عمق: 10 تا
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه:
نیمه اول: صفر
نیمه دوم: 3 تا
تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه:
نیمه اول: یک گل
نیمه دوم: 3 تا
داوران
بازی‌های خانگی:
شریفی، بنیادی‌فر (2)، بیژن حیدری، کاظمی، ترابیان، پیام حیدری، جنگی، وفاپیشه، راکی، کهیش، رحیمی مقدم، حاج ملک، عرب براقی
کمک داوران
بازی‌های خانگی:
سیفی، انتظاری، ظهیری (2) اسعدی، نجفی، احمدی، عطایی، پناهی، مروجی، زیبا، مغروری، سیفی، نادری، مداح، ابوالفضلی، طوسی، حاجی‌پور، کاووسی، مرادی، شهریاری، حاجیلو، عرب‌آبادی، غلامزاده، حکیم، تازه‌پور، قاسمی، ایلدروم

 

جستجو
آرشیو تاریخی