صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

تنش تمام نشدنی برای ریاست بر آکادمی ملی المپیک

لاکچری‌ترین مجموعه پایتخت دست کیست؟

شاید در ظاهر اینطور به نظر برسد که مدیریت آکادمی ملی المپیک خیلی برای مدیران اهمیت نداشته باشد اما دعواهایی که هر بار بر سر انتخاب رئیس این بخش از زیر مجموعه کمیته ملی المپیک راه می‌افتد، از واقعیتی دیگر حکایت دارد. از خیلی پیش‌تر از اینها، زمان ریاست محمد علی‌آبادی در سازمان وقت ورزش و سپس حضورش در کمیته ملی المپیک، برای انتخاب رئیس این بخش، همواره حاشیه‌های زیادی پیش آمده تا جایی که مدیرانی که در رزومه‌شان، مدیریت‌ بخش‌های مهم ورزش وجود داشته، در صف انتظار برای ریاست در آکادمی ملی المپیک بوده‌اند و در نهایت برخی از آنها به سرپرستی در این بخش، رضایت داده‌اند. از رضا قراخانلو، رئیس سابق کمیته ملی المپیک و معاون وزیر ورزش گرفته تا قهرمانانی که تلاش بسیاری کردند ریاست این کمیته را برعهده گیرند، همگی ثابت کردند که در ورای مدیریت در آکادمی ملی المپیک جذابیت‌های دیگری نهفته است. شاید فضایی دور از تنش و آرامشی که این مجموعه دارد، بهانه‌ای شده برای تنش‌های فراوان پیش از انتخاب رئیس آکادمی؛ تنش‌هایی که این روزها نیز دیده می‌شود.
در آخرین نشست هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، فرهاد صدر به عنوان رئیس آکادمی ملی المپیک انتخاب شده اما گویا این موضوع خیلی به مذاق سرپرست سابق و یکی دو همراهش در هیأت اجرایی خوش نیامده است.
علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال که به خاطر تعلل اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، چند ماهی سرپرست آکادمی ملی المپیک بود، نسبت به این انتخاب موضع دارد و علیرضا سهرابیان که گویا از زبان او حرف می‌زند برای نشان دادن این اعتراض می‌گوید: «آقای صدر سرپرست آکادمی ملی المپیک است و من نمی‌دانم چرا در مطبوعات به عنوان رئیس معرفی شده است! ما در جلسه هیأت اجرایی به این رأی دادیم که او سرپرست باشد؛ آن هم در شرایطی که آقای صدر به جای آقای پاکدل تنها گزینه‌ای بود که به عنوان سرپرست معرفی شد.» او در گفت و گویی که البته چند روز قبل انجام شد تأکید دارد که مناف هاشمی احتمالاً در معرفی صدر به عنوان رئیس اشتباه کرده است؛ در حالی که مسئولان کمیته ملی المپیک حرف دیگری دارند.
پاکدل و سهرابیان در حالی با تأکید بر اینکه صدر سرپرست است، به نوعی مخالفت خود را با این انتخاب نشان می‌دهند که این موضع‌گیری عجیب به نظر می‌رسد و این ابهام را ایجاد می‌کند که چرا باید مسئولان کمیته ملی المپیک، یک سرپرست را بردارند و سر پرست دیگری را بگذارند؟ معمولاً دوران سرپرستی برای این در نظر گرفته می‌شود که استعلام‌های مربوط به تأیید صلاحیت گرفته شود که گویا در مورد صدر پیش از این انجام شده و عملاً دیگر نیازی به این کار نیست و به همین خاطر مسئولان کمیته ملی المپیک حکم ریاست را صادر کرده‌اند.
نکته دیگر درباره پاکدل این است که با توجه به ریاست او در فدراسیون هندبال و دغدغه‌هایی که در این فدراسیون دارد، از ابتدا انتخابش به عنوان سرپرست آکادمی تصمیم عجیبی بود، همانطور که تلاش او برای حفظ این سمت عجیب است؛ آن هم در شرایطی که چند ماه بیشتر تا بازی‌های آسیایی نمانده و هر دو تیم این فدراسیون در بخش مردان و زنان باید به هانگژو سفر کنند.

ZOOM

چند روز قبل از انتصاب پاکدل به عنوان سرپرست آکادمی ملی المپیک از تلاش او در این روزنامه نوشتیم اما از طرف رئیس فدراسیون و در انتقاد به مطلب تماس گرفتند و گفتند: «اشتباه کرده‌اید و این اتفاق نمی‌افتد.» در حالی که چند روز بعد حکم سرپرستی پاکدل صادر شد!

 

جستجو
آرشیو تاریخی