صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

از مصاحبه‌های متناقض تا بلاتکلیفی در انتخاب سرمربی

آغاز حواشی کمیته فنی

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار
هنوز یک هفته از تشکیل کمیته فنی باشگاه استقلال نگذشته که حواشی متعددی بابت این تصمیم به وجود آمده است. اولین مسأله‌ای که بعد از تشکیل این کمیته عمیقاً توی ذوق می‌زند مصاحبه‌های متعدد اعضای کمیته فنی است که حاشیه‌ساز شده است. اولین مصاحبه‌ای که از زبان یکی از اعضای کمیته فنی استقلال منتشر شد اختصاص داشت به اظهارات مهدی پاشازاده که اعلام کرد باشگاه استقلال توان حفظ مهدی قایدی و محمد محبی را ندارد.
این اظهارات با واکنش منفی هواداران استقلال مواجه شد و چند روز بعد از اظهارات پاشازاده، حجت کریمی اعلام کرد که قصد دارد محبی را با پرداخت حق انتقالش به باشگاه سانتاکلارا حفظ کند که اظهارات آقای سرپرست دقیقاً در تضاد با صحبت‌هایی بود که پاشازاده به زبان آورد.
بعد از این ماجرا مصاحبه‌های پرویز مظلومی که تا پیش از حضور در کمیته فنی عضوی از هیأت مدیره باشگاه استقلال بود نگاه‌ها را به سمت و سوی خود جلب کرد. مظلومی نیز با برخی اظهارات متناقض نگاه‌ها را به سمت و سوی خود جلب کرد. مظلومی در یک مصاحبه اعلام کرد استقلال به‌دنبال مربی خارجی است و در مصاحبه دیگر صحبت از جذب مربی داخلی کرد که همین تفاوت بیانی نشان داد که عضو کمیته فنی استقلال بدرستی در جریان اهداف این باشگاه قرار ندارد.
فارغ از این موضوع مشکلاتی که در دوران حضور مظلومی در هیأت مدیره استقلال به وجود آمده این سؤال را برای هواداران استقلال به وجود آورده که آیا مظلومی در کمیته فنی قابلیت برداشتن باری از روی دوش استقلال را خواهد داشت یا خیر؟! وقتی مظلومی در هیأت مدیره منشأ تحول نشده، چطور می‌تواند در کمیته فنی فایده‌بخش باشد؟
شاید هم مظلومی به‌دلیل اینکه به تازگی از سوی باشگاه استقلال به‌عنوان سخنگوی کمیته فنی برگزیده شده این‌چنین مشتاق به مصاحبه نشان می‌دهد اما باید به این پرسش مهم و کلیدی نیز متوجه بود که خط مشی باشگاه استقلال آیا قرار است در کمیته فنی این باشگاه تعیین شود که برایش سخنگو انتخاب شده است؟! آیا کمیته فنی استقلال قرار است نقشی فرا کمیته‌ای داشته باشد؟
سوابق نشان می‌دهد که اساساً تشکیل چنین کمیته‌ای در باشگاه‌ استقلال نه تنها منتج به کامیابی بیشتر این باشگاه در بعد فنی نشده بلکه حواشی و چالش‌های بزرگی را نیز به وجود آورده کما اینکه می‌بینیم هنوز این کمیته تشکیل نشده برخی اعضای آن در جلسات شرکت نمی‌کنند و حتی روز گذشته شایعه جدایی سهراب بختیاری زاده نیز منتشر شد تا مشخص شود انتخاب اعضای کمیته فنی با برنامه‌ریزی مناسبی انجام نشده است و برخی اعضا برای خود نقشی در این دایره قائل نبوده‌اند که بسرعت این شایعات دهان به دهان می‌شود.
مسائل دیگری نیز در روزهای اخیر از دل کمیته بیرون آمده است. مجید نامجو مطلق که تا همین یک ماه پیش منتقد سرسخت سیاست‌های باشگاه استقلال بود و حتی در مصاحبه‌های خود اعلام می‌کرد که مدیران این باشگاه باید پول بازیکنان را که ماه‌ها است حقوقی نگرفته‌اند پرداخت کنند، روشن نیست که با این تفکرات و تضادهایی که با تصمیم‌سازان استقلال دارد چطور می‌خواهد در کمیته فنی فعالیت کند.
حال شاید آنها که حامی تشکیل کمیته فنی در استقلال بودند با اضافه کردن افراد جوان‌تری مانند پاشازاده یا بختیاری‌زاده تلاش کرده‌اند این کمیته را فعال نشان دهند اما تردیدی نباید داشت اگر سرمربی آینده استقلال ایرانی باشد، به طور قطع قادر به همکاری با این کمیته نیست و سرمربی خارجی نیز در درازمدت با اعضای این کمیته دچار اختلاف خواهد شد.
به همین دلایل روشن لازم است که مسئولان باشگاه استقلال تصمیم خود نسبت به تشکیل کمیته فنی را تغییر دهند به این دلیل که در ماه‌های آتی حواشی به وجود آمده در این کمیته افزایش خواهد یافت و شاید اعضای آن نیز یکی بعد از دیگری از سمت خود کنار بروند و درنهایت همان نام‌های همیشگی (مظلومی، مؤمنی و یا فریبا) در این کمیته باقی بمانند که حضور این افراد نیز هیچ‌گاه در چنین پست‌هایی برای استقلال فایده نداشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی