صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

همه چیز به هنر درویش بستگی دارد

برزگر: یحیی اهل منت گذاشتن نیست


مسعود قراگزلو
خبر‌نگار
محمد برزگر مدافع چپ اسبق پرسپولیس که در این فصل مسئولیت مربیگری تیم امید مقاومت را برعهده گرفته در رابطه با قهرمانی‌های اخیر پرسپولیس با پیشکسوت پرسپولیس گپ و گفتی داشتیم.

فکر دبل قهرمانی پرسپولیس را داشتید؟
با تیم خوبی که پرسپولیس داشت و کادر فنی کاربلدی که در رأس امور فنی از آن بهره می برد، توقع قهرمانی از پرسپولیس می‌رفت اما دبل قهرمانی و جایزه‌اش که کسب سوپرجام بود واقعاً خیلی لذت داشت و دلچسب بود و به قولی به دل همه پرسپولیسی‌ها نشست و خوش آمد.
در رابطه با ماندن یا جدایی یحیی هم حرف و حدیث‌هایی وجود دارد و بعضی‌ها معتقدند این مربی به واسطه قهرمانی بر سر پرسپولیس منت گذاشته است؟
نه اصلاً این فکر را از سرتان خارج کنید چون یحیی مربی‌ای از جنس پرسپولیس است و به قول عامیانه اهل طاقچه بالا گذاشتن برای تیم خودش نیست و اصولاً یحیی اهل منت گذاشتن نیست چون از بدنه باشگاه و سرمایه‌های باشگاه محسوب می‌شود. این مربی در طول فصل دشواری‌ها و فشارهای زیادی را تحمل کرد اما حتماً با ریکاوری که انجام داده با قدرت برمی‌گردد و استارت کارش را با قدرت بالا می‌زند.
ماندن درویش چه تأثیری در نقل و انتقالات باشگاه خواهد داشت؟
درویش ماند چون واقعاً خوب کار کرده بود و قطعاً اگر جذب بازیکن دست درویش باشد صد درصد بهترین اتفاقات برای پرسپولیس رخ خواهد داد چون مدیرعامل پرسپولیس به همه زشت و زیبای فوتبال پرسپولیس و تیم آشناست و به نوعی با اتفاقاتی که در چند مدت اخیر رخ داد در پرسپولیس آبدیده شده است.
اما نوتیس بیرانوند و بعضی اخباری که در رابطه با باشگاه در امر نقل و انتقالات شنیده می‌شوند اخبار چندان امیدوار‌کننده‌ای نیستند؟!
به هر حال برای تیمی که قهرمان شده بروز چنین مسائلی طبیعی است اما این به هنر مدیریت و گروهی که کارهای نقل و انتقالات باشگاه را انجام می‌دهند بستگی دارد که خوشبختانه این مهم در نزد مدیرعامل و کارگروهی که ایشان در اختیار دارد به خوبی وجود دارد.
با توجه به کسب قهرمانی دشوار پرسپولیس در این فصل فکر می‌کنید پرسپولیس برای فصل بعد هم موفق به کسب عنوان قهرمانی خواهد شد؟
تکرار قهرمانی خیلی سخت است اما حتماً با تقویت تیم و نگه داشتن بازیکنان اصلی می‌توان دوباره از پرسپولیس انتطار کارهای بزرگ داشت.
در چه پست‌هایی پرسپولیس به تقویت نیاز دارد؟
دو مهاجم خوب به علاوه پلی‌میکر و جذب دو مدافع چپ و راست باید در دستور کار پرسپولیس قرار گیرد.
به عنوان دفاع چپ سابق عملکرد نعمتی را در پرسپولیس چگونه ارزیابی کردید؟
درست است که نعمتی دونده نبود اما به هر حال به خوبی خواسته‌های یحیی را خصوصاً در امور دفاعی برآورده ساخت.
برای موفقیت در مقابله با تیم‌هایی آسیایی و بازی مقابل تیم‌هایی که ابرستاره‌ها را به خدمت گرفته‌اند ممکن است موفق شویم؟
کار مقابل تیم‌های عربستانی و شرق آسیا دشوار است اما با جذب بازیکنان بین‌المللی حتماً می‌توان به موفقیت رسید.
چرا تیم‌های پایه پرسپولیس نتوانسته‌اند بعد از عبدی و عمری بازیکن مهم دیگری را تحویل تیم بزرگسالان دهند؟
به نظرم در امر پایه‌ها باید از مربیانی که تخصص بیشتری دارند استفاده کرد و با به کار بردن این رویه حتماً می‌توان بهتر جوان‌های پرسپولیس را تحویل تیم بزرگسالان داد.
خودتان هم در تیم‌های پایه مشغول مربیگری هستید؟
بله من سرمربی امیدهای مقاومت هستم، تیمی که واقعاً در رده پایه‌ها بازیکنان خیلی خوبی را تحویل فوتبال ایران داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی