صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

بررسی عملکرد تیم‌ها در لیگ بیست و دوم

خسیس در امتیازدهی

جعفر برزگر
روزنامه‌نگار
برای مهدی رحمتی که جایگزین رسول خطیبی شده بود، موفقیت و کسب نتیجه‌ای که مطلوب هواداران باشد کار بسیار سختی به نظر می‌رسید. او در این مسیر پرپیچ و خم خیلی خوب متوجه سختی ها و مشکلات موجود شد اما هر چه لیگ جلوتر رفت تیم او هم هماهنگ‌تر کار کرد.

پورحمیدی؛ مؤثرترین بازیکن
حسین پورحمیدی فصل فوق‌العاده‌ای را با آلومینیوم اراک سپری کرد. این دروازه‌بان خوب کشورمان در هر 30 بازی بیست و دومین دوره لیگ برتر برای اراکی‌ها به میدان رفت و توانست عملکرد بسیار خوبی را ارائه نماید.
دروازه این دروازه‌بان در 30 بازی فقط 15 بار باز شد و میانگین یک گل در دو بازی برای این بازیکن آمار خوبی بود. پورحمیدی توانست در 17 بازی، دروازه تیمش را بسته نگه دارد و از گل خوردن اراکی‌ها جلوگیری کند.
کلین شیت این بازیکن نزدیک دروازه‌بان پرسپولیس بود و تنها یک بازی بیشتر گل خورد. حالا با اتمام فصل و حرف و حدیث‌ها در خصوص جدایی مهدی رحمتی و حضورش در دیگر تیم‌ها، شایعاتی هم درباره جدایی پورحمیدی از آلومینیوم اراک و پیوستن به تیم‌های دیگر وجود دارد که البته هنوز قطعی نشده است.
 
شش هفته خوب
با این که تیم آلومینیوم اراک شروع خوبی نداشت و شاگردان مهدی رحمتی از 5 بازی ابتدایی سه شکست، یک پیروزی و یک تساوی را به دست آوردند اما از بازی ششم روند بسیار خوبی را آغاز کردند.
به طور‌ی که در شش بازی متوالی رنگ باخت را ندیدند و سه تساوی و سه پیروزی را به دست آوردند.
 
کسب امتیازات یکسان
آلومینیوم اراک در بازی‌های داخل و خارج از خانه به طور یکسان امتیاز کسب کرده است (20 امتیاز) البته با این تفاوت که تعداد پیروزی‌های خانگی‌شان بیشتر بود.
البته اگر بخواهیم نگاه کلی داشته باشیم باید بگوییم که آنها کم نوسان بودند.
 
رکورددار تساوی
تیم مهدی رحمتی به همراه مس رفسنجان با 15 گل خورده بعد از پرسپولیس صاحب بهترین خط دفاعی لیگ بودند. اما آنها یک رکورد منحصر به فرد را به دست آوردند و آن هم کسب 15 تساوی بود. به عبارتی به اندازه یک نیم‌فصل، بازی‌های‌شان نه برنده داشت نه بازنده.
 
900 دقیقه 2 گل خورده
یک نکته جالب در تعداد گل‌های دریافتی آلومینیوم به چشم می‌آید که آن هم به نیم ساعت پایانی بازی‌های‌شـان مربوط می‌شود.
شاگردان رحمتــــی در 30 دقیقه پایانی بازی‌های‌شان که 900 دقیقه بدون احتساب وقت‌های تلف شده می‌باشد، فقط دو گل دریافت کرده‌اند.
 
حذف مقابل نساجی
 تیم آلومینیوم اراک در اولین بازی حذفی به سختی از تیم دسته سومی آریو اسلامشهر گذشت. آنها با برتری 3-2 به مرحلـــــــــــــــه یک‌هشتم صعود کردند تا شاهد تکرار بازی فینال سال گذشته جام حذفی باشیم. مسابقه‌ای که در زمان 120 دقیقه گلی به همراه نداشت و کار به ضربات پنالتی کشیــــــــــده شــــــد.
رقابـــــــت نزدیک آنها در ضربات پنالتــــــــــــــــــی هم ادامه داشت تا اینکه امیرمحمد هوشمند توپ را به بالای دروازه نساجــــــــــــــــــــی زد و قائمشهری‌ها هم آخرین پنالتی‌شان را به گل تبدیل کردند تا آلومینیوم را از گردونه رقابت‌ها خارج کنند.
 
اختلاف مدیرعامل و سرمربی
مصاحبه‌ای که مدیرعامل باشگاه با روزنامه ایران ورزشی انجام داد و بابت نتیجه نگرفتن تیمش مسائلی را مطرح کرد، اگرچه کدورت میان آنها خیلی زود پایان یافت اما رحمتی در مقطعی پاسخ او را داد: «آقای رجاییان مصاحبه‌ای با روزنامه ایران ورزشی انجام داده و اعلام کرده خوب بازی کردن تیم دلیل تبرئه کادر فنی نیست! شما این مصاحبه را صبح روز مهم‌ترین بازی ما در این ۶ هفته در کنار اقدام حمایتی آقایان نائیجی و پناهی قرار بدهید. البته من اصلاً نمی‌خواستم این مسأله را در رسانه عنوان کنم، اما از آنجایی که آقای رجاییان مدعی است فردی رسانه‌ای بوده و دوست دارد بیشتر در رسانه‌ها صحبت‌هایش را مطرح کند، من این گلایه را مطرح کردم. ای‌کاش آقای رجاییان عجله نمی‌کرد و حداقل در صحبت‌هایش اشاره داشت که تازه هفته پنجم مسابقات است و باید به‌جای تخریب، از کادر فنی و بازیکنان حمایت کرد.»


ZOOM

نحوه بیشترین
گل‌های زده:
پاس در عمق: 8 تا
نحوه بیشترین
گل‌های خورده:
پاس در عمق: 5 تا
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه:
نیمه اول: صفر
نیمه دوم: یک گل
تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه:
نیمه اول: صفر
نیمه دوم: 2 تا
داوران بازی‌های خانگی:
پیام حیدری، ناظمی، عرب براقی(2)، بنیادی‌فر، مهدوی، عادل، راکی، محمدی، کاظمی، ترابیان، تارخ، منصوری
کمک‌داوران بازی‌های خانگی:
سلطانی(3)، اسعدی، عطایی، احمدی، پورمتقی(2)، آشورماهانی، باشنده، داودزاده، ایلدروم، مداح، شهریاری، قدیری، عالیقدر، زیبا، طوسی، سلیمان‌نژاد، قاسمی، مدیرروستا، شفیعی، پناهی، رعیت، انتظاری، تارخ، طاهرخانی

 

جستجو
آرشیو تاریخی