صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۶

پس لرزه ناکامی‌های تیم ملی تکواندو برای کادرفنی

تغییر در راه است

تیم ملی تکواندو با 12 نفر در مسابقات گرند پری رم شرکت کرد و در نهایت هم با کسب سه مدال نقره به ایران برگشت. این مسابقات شب گذشته رسماً به پایان رسید و البته تیم ملی تکواندو هیچ نماینده‌ طلایی در این مسابقات نداشت. سدشکن تکواندوی ایران در گرند پری رم هم ناهید کیانی بود که توانست بعد از کسب مدال طلا در قهرمانی جهان، در گرند پری نقره کسب کند.
بعد از او هم مهدی حاجی موسایی و مهران برخورداری به مدال نقره رسیدند تا کار تکواندوی ایران در این مسابقات با همین سه نقره به پایان برسد. اگر چه کسب این سه مدال نقره کمک چندانی به تیم ملی تکواندو برای رسیدن به المپیک پاریس نمی‌کند اما با این‌حال توقع کسب این سه مدال هم از این تیم نمی‌رفت. تیم بعد از خستگی فراوان در بازگشت از قهرمانی جهان راهی رم شد و شاید همین سه مدال هم با توجه به شرایطی که تیم داشت، ارزشمند تلقی شود اما برای تکواندوی ایران که به‌دنبال رسیدن به المپیک پاریس و کسب مدال در آن بازی‌ها است این نتیجه اصلاً خوبی نیست و نمی‌شود به این تیم امید زیادی داشت. چهار سال پیش در چنین مسابقاتی بود که  میرهاشم حسینی به مدال طلا رسید و بعد هم توانست سهمیه المپیک توکیو را کسب کند اما با آن‌همه درخشش میرهاشم حسینی در المپیک توکیو هیچ حرفی برای گفتن نداشت و بدون مدال به ایران برگشت. شاید آخرین طلایی را هم که تکواندوی مردان در تورنمنت‌های معتبر این چنینی کسب کرد، همان طلای میرهاشم بود.
در مسابقات قهرمانی جهان که تکواندوی مردان زمان زیادی است رنگ طلا را به خودش ندیده اما در گرند پری‌های معتبر هم مدال طلا دور از ایران است و به این آسانی خودش را نشان نمی‌دهد. این نشان می‌دهد که تکواندوی ایران روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. شاید توقع این بود که با تغییر مدیریت فدراسیون و آمدن هادی ساعی و با انتخاب درست برای کادرفنی تیم ملی تکواندو، تغییرات جدی را به وجود بیاورد اما واقعیت این است که بعد از گذشت دو سال از این تغییرات سایه ناامیدی بالای سر این رشته افتاده و حالا همه نگران آینده این تیم هستند.
اوضاع به حدی ناامید کننده پیش رفته که حالا علاقه‌مندان به این رشته، نه تنها به فکر کسب مدال از هر نوعش در المپیک نیستند، بلکه نگران کسب سهمیه هستند. تیم تکواندوی مردان در شرایطی قرار دارد که برای رسیدن به المپیک نیاز به معجزه دارد و مشخص نیست که این معجزه چه زمانی و به چه شکلی قراراست روی بدهد اما باید به جای دل بستن به معجزه  خیلی زود درباره تیم تصمیم جدی گرفت. باید کادرفنی را تغییر داد و تصمیم درست برای این تیم گرفت. واقعیت این است که بیژن مقانلو و همکارانش با تمام زحماتی که برای این تیم کشیدند اما نتوانستند مشکلات فنی را بر طرف کنند. باید تغییر انجام شود و به نظرمی‌رسد فدراسیون هم به این جمع‌بندی رسیده اما چرا دست دست می‌کند نامشخص است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی